Bijlage Algemene instructie als bedoeld in artikel 3 van het besluit mandaat en machtiging
Novem ter uitvoering van het Subsidieprogramma Het Nieuwe Rijden 2003/2004
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
1. De in de artikelen 1 en 2 bedoelde functionarissen verzenden op verzoek een afschrift van de aanvraag, van
het op een aanvraag genomen besluit, van een daartegen gericht bezwaarschrift en van
het op het bezwaarschrift genomen besluit aan de Minister van Verkeer en Waterstaat.
Afschriften van de op een beroepsprocedure betrekking hebbende stukken worden aan
de minister gezonden.
2. De in artikel 2 bedoelde functionarissen voeren in het kader van een beroepsprocedure nauw overleg
met de betrokken ambtelijke diensten van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
over de in te nemen standpunten.
3. De in artikel 1 bedoelde functionarissen onderzoeken regelmatig ten aanzien van ieder besluit tot
subsidieverlening of er omstandigheden zijn op grond waarvan het besluit moet worden
ingetrokken of gewijzigd.
4. De in de artikelen 1 en 2 bedoelde functionarissen treden ten minste eenmaal per kwartaal in overleg met het
Directoraat-Generaal Mobiliteit over hun uitvoering van het Subsidieprogramma Het
Nieuwe Rijden 2003/2004.
5. De in de artikelen 1 en 2 van het besluit bedoelde functionarissen richten hun
administratie zodanig in, dat daarin alle van belang zijnde vastleggingen en bewijsstukken
ten behoeve van het besluitvormings-, uitvoerings-, controle- en verantwoordingsproces
zijn opgenomen. Zij verschaffen de minister desgevraagd alle inlichtingen die betrekking
hebben op de uitoefening van de bij dit besluit verleende bevoegdheden.
6. De in de artikelen 1 en 2 bedoelde functionarissen signaleren tijdig problemen die zijn gerezen in het kader
van de uitvoering van de Subsidieregeling CO2-reductie verkeer en vervoer en melden deze tijdig aan het Directoraat-Generaal Mobiliteit.