Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar afdeling Handhaving van de gemeente Maassluis 2017

[Regeling vervallen per 14-04-2022.]
Geraadpleegd op 19-04-2024.
Geldend van 14-04-2017 t/m heden

Besluit van de Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie van 5 april 2017 nr. BOACAT2017/031, strekkende tot aanwijzing van buitengewoon opsporingsambtenaren bij de gemeente Maassluis

De Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie,

Gelezen het verzoek van de gemeente Maassluis van 7 november 2016 en de adviezen van de hoofdofficier van justitie bij het arrondissementsparket Rotterdam en de korpschef als bedoeld in artikel 27 van de Politiewet 2012;

Gelet op:

Besluit:

Artikel 1

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

In dit besluit wordt verstaan onder buitengewoon opsporingsambtenaar: de persoon als bedoeld in artikel 2.

Artikel 2

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

De personen, werkzaam in de functie van senior medewerker Handhaving en Toezicht of medewerker toezicht in dienst van de afdeling Openbare Orde en Wijkbeheer van de gemeente Maassluis, zijn aangewezen als buitengewoon opsporingsambtenaar.

Artikel 3

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

  • 2 De opsporingsbevoegdheid, bedoeld in het eerste lid, geldt voor het grondgebied van Nederland, voor zover noodzakelijk voor een goede vervulling van de aan de functie gerelateerde taken.

  • 3 De buitengewoon opsporingsambtenaar vermeldt in zijn processen-verbaal en schriftelijke verslagleggingen het in het eerste lid genoemde domein.

Artikel 4

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

Op grond van dit besluit kunnen maximaal 10 personen als buitengewoon opsporingsambtenaar worden beëdigd.

Artikel 5

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

Artikel 6

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

De buitengewoon opsporingsambtenaar kan de in artikel 7, eerste en derde lid, van de Politiewet 2012 omschreven bevoegdheden uitoefenen met gebruikmaking van handboeien.

Artikel 7

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

  • 1 De gemeente Maassluis brengt jaarlijks, voor 1 april, verslag uit over:

    • a. het aantal buitengewoon opsporingsambtenaren werkzaam in de in artikel 2 genoemde functie;

    • b. de door die buitengewoon opsporingsambtenaren verrichte activiteiten;

    • c. de stand van zaken met betrekking tot de opleiding van die buitengewoon opsporingsambtenaren, waarbij in ieder geval wordt aangegeven hoeveel personen in het verslagjaar zijn aangemeld voor het door de Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie goedgekeurde examen en hoeveel personen in dat jaar voor dat examen zijn geslaagd.

  • 2 Dit verslag wordt toegezonden aan de in artikel 5 bedoelde toezichthouder en direct toezichthouder en aan het Ministerie van Veiligheid en Justitie, dienst Justis, afdeling V&T, postbus 20300, 2500 EH Den Haag.

Artikel 8

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

De individuele akten van opsporingsbevoegdheid en beëdiging en de overige benoemingsbescheiden van de buitengewoon opsporingsambtenaren in dienst van Afdeling Openbare Orde en Wijkbeheer van de gemeente Maassluis in de functie van senior medewerker Handhaving en Toezicht of medewerker toezicht, worden voor de duur van hun geldigheid of tot daarover nader zal zijn beslist, geacht te zijn afgegeven mede op basis van het onderhavige besluit.

Dit artikel brengt geen wijziging in de resterende looptijd van de afgegeven aktes.

Artikel 9

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na dagtekening van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst en vervalt vijf jaar na het tijdstip van inwerkingtreding.

Artikel 10

[Regeling vervallen per 14-04-2022]

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar afdeling Handhaving van de gemeente Maassluis 2017.

Dit besluit zal in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag, 5 april 2017

De

Staatssecretaris

van Veiligheid en Justitie,
namens deze,

S.L. de Koning

Wnd. afdelingsmanager V&T

Naar boven