6. Dit besluit werd gewijzigd bij besluit van 20 december 2019, nr. 2019-22295 (Stcrt.
2019, 66184). De wijziging betrof de paragrafen 2, 5, 7, 8, 9, 25, 28b, 28c, 28f, 28h, 33 en 37. Het betrof de verwerking van enkele noodzakelijke actualisaties.
Dit besluit werd voorts gewijzigd bij besluit van 14 december 2021, nr. 2021-23737
(Stcrt. 2021, 48225). De wijziging betrof de paragrafen 1 en 34. Het betrof de uitbreiding van § 34 BBBB met een derde lid met een bijzondere regeling
voor het overgangsrecht voor oudere motorrijtuigen (artikel 84a van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994).
Dit besluit werd gewijzigd bij besluit van 17 mei 2023, nr 2023-110608 (Stcrt. 2023,
15037). De wijzigingen werden aangebracht naar aanleiding van het arrest van de Hoge
Raad van 24 september 2021 (ECLI:NL:HR:2021:1351). In § 24 en § 28 werd vastgelegd wanneer een boete achterwege blijft en § 24a is vervallen.
Dit besluit werd gewijzigd bij besluit van 22 juni 2023, nr. 2023-13263 (Stcrt. 2023,
17366). De wijziging betrof de paragrafen 1, 2, 8, 15, 33, 34 en 36. In § 34, tweede
lid, is de betalingsverzuimboete verlaagd van maximaal 100 naar 50 procent van de
nageheven motorrijtuigenbelasting. Uit § 34, vierde lid (nieuw), volgt dat in uitzonderlijke
gevallen alsnog een boete van maximaal 100 procent kan worden opgelegd. Voor het overige
zijn de genoemde paragrafen op onderdelen geactualiseerd of redactioneel verbeterd.
Daarmee is geen beleidswijziging beoogd.
Dit besluit werd gewijzigd bij besluit van 16 januari 2024, nr. 2024-861 (Stcrt. 2024,
1915). §8 en 15 zijn geactualiseerd en §28f is bijgewerkt voor de verplichte gegevensuitwisseling digitale platformeconomie (DAC7).