Organisatiebesluit Directoraten-Generaal Belastingdienst, Toeslagen en Douane 2021

Geraadpleegd op 05-05-2024.
Geldend van 03-01-2024 t/m heden

Besluit van de secretaris-generaal van 7 april 2021, (nr. 2021-63950) houdende vaststelling van het Organisatiebesluit van de Directoraten-Generaal Belastingdienst, Toeslagen en Douane 2021

Hoofdstuk 1. Inleidende bepalingen

Artikel 1. Begripsbepalingen

In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

  • a. het ministerie: het Ministerie van Financiën;

  • b. het DGBD: het Directoraat-Generaal Belastingdienst;

  • c. het DGTSL: het Directoraat-Generaal Toeslagen;

  • d. het DGD: het Directoraat-Generaal Douane;

  • e. de minister: de Minister van Financiën;

  • f. de staatssecretaris: de Staatssecretaris van Financiën;

  • g. algemene leiding DGBD: de directeur-generaal Belastingdienst (de DGBD) en/of de plaatsvervangend directeur-generaal Belastingdienst (pDGBD);

  • h. algemene leiding DGTSL: de directeur-generaal Toeslagen (de DGTSL) en/of diens plaatsvervanger;

  • i. algemene leiding DGD: de directeur-generaal Douane (de DGD) en/of diens plaatsvervanger;

  • j. directeuren van de topstructuur DGBD: algemeen directeuren van het DGBD, (hoofd)directeuren van concerndirecties, shared service organisaties (SSO) of corporate diensten van het DGBD; en

  • k. bedrijfsvoering: onderwerpen op de terreinen van personeel en organisatie, informatievoorziening en ict, inkoop, huisvesting, facilitaire zaken en beveiliging.

Hoofdstuk 2. De Belastingdienst

Artikel 2. Dienstonderdelen

De volgende dienstonderdelen van het Ministerie van Financiën vormen samen de Belastingdienst:

  • a. het Directoraat-Generaal Belastingdienst (DGBD);

  • b. het Directoraat-Generaal Toeslagen (DGTSL);

  • c. het Directoraat-Generaal Douane (DGD).

Hoofdstuk 3. Het Directoraat-Generaal Belastingdienst (DGBD)

Artikel 3. Leiding DGBD

Het Directoraat-Generaal Belastingdienst staat onder leiding van de directeur-generaal Belastingdienst.

Artikel 4. Topstructuur DGBD

Het DGBD bestaat uit de volgende organisatieonderdelen:

  • a. de directie Bestuurlijke en Politieke Zaken (BPZ);

  • b. de volgende uitvoeringsdirecties:

    • i. de directie Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD);

    • ii. de directie Particulieren;

    • iii. de directie Midden- en Kleinbedrijf;

    • iv. de directie Grote Ondernemingen;

    • v. de directie Centrale Administratieve Processen;

    • vi. de directie Klantinteractie en -services;

    • vii. de directie Informatievoorziening;

  • c. de volgende concerndirecties:

    • i. de concerndirectie Fiscale en Juridische Zaken;

    • ii. de concerndirectie Uitvoerings- en Handhavingsbeleid;

    • iii. de concerndirectie Informatievoorziening- en Databeheersing;

    • iv. de concerndirectie Organisatie en Personeel;

    • v. de concerndirectie Innovatie en Strategie;

    • vi. de concerndirectie Control en Financiën;

  • d. de volgende corporate diensten en shared service organisaties (SSO):

    • i. de corporate dienst Vaktechniek;

    • ii. de corporate dienst Datafundamenten en Analyse;

    • iii. de corporate dienst Communicatie;

    • iv. de SSO Financieel en Managementinformatie;

    • v. de SSO Facilitaire Dienstverlening;

    • vi. de SSO Organisatie en Personeel;

    • vii. Switch.

Artikel 5. Overlegstructuur DGBD

  • 1 Er is een directieteam DGBD.

    • a. Het directieteam overlegt regelmatig over:

      • i. de hoofdlijnen van beleidsontwikkeling en -uitvoering van het DGBD en geeft richting en sturing aan het DGBD, waarbij de DGBD de eindverantwoordelijkheid draagt;

      • ii. de richting en aansturing van:

        • 1. het primaire proces/de uitvoering;

        • 2. de controlfunctie; en

        • 3. de bedrijfsvoering;

      • iii. de beleidscyclus; en

      • iv. besluitvorming over kaderstelling (vaststellen op welke wijze rijksbrede en departementale kaders voor het DGBD worden vertaald naar uitvoeringsbeleid en implementatie).

    • b. Deelnemers aan het directieteam zijn:

      • i. de DGBD (voorzitter), de pDGBD, alle algemeen directeuren primair proces van het DGBD, hoofddirecteur Control & Financiën, hoofddirecteur Fiscale en Juridische Zaken, directeur Uitvoerings- en Handhavingsbeleid en de directeur concerndirectie Organisatie en Personeel;

      • ii. Agendalid en standing invitation: overige directeuren van de concerndirecties;

      • iii. Agendalid: directeuren ressorterend onder de pDGBD.

  • 2 Er is een concernstaf.

    • a. De concernstaf overlegt regelmatig over de richting en aansturing van de concerndirecties en het bevorderen van synergie.

    • b. Deelnemers aan de concernstaf zijn de DGBD (voorzitter), de pDGBD, directeur Control & Financiën, (hoofd)directeuren concerndirecties.

  • 3 Er is een pDG-staf.

    • a. De pDG-staf overlegt regelmatig over de richting en aansturing van de Corporate Diensten/SSO’s.

    • b. Deelnemers aan de pDG-staf zijn de pDGBD (voorzitter), alle directeuren Corporate Diensten/SSO’s, directeur investeringsagenda, controller.

Hoofdstuk 4. Directoraat-Generaal Toeslagen (DGTSL)

Artikel 6. Leiding DGTSL

Het Directoraat-Generaal Toeslagen staat onder leiding van de directeur-generaal Toeslagen.

Artikel 7. Inrichting DGTSL

Het Directoraat-Generaal Toeslagen bestaat uit de volgende organisatieonderdelen:

  • a. de directie Toeslagen;

  • b. de tijdelijke directie Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen;

  • c. de directie Strategie, Recht & Beleid;

  • d. de directie Bedrijfsvoering;

  • e. de directie Ketenregie;

  • f. de directie Control & Risk;

  • g. de directie Business Ontwikkeling;

  • h. het Bureau DG.

Artikel 7a. Directie Toeslagen

  • 1 De directie Toeslagen staat onder leiding van een directeur.

  • 2 De directie Toeslagen heeft de volgende hoofdtaken:

    • a. het juist, tijdig en rechtmatig toekennen van toeslagen, die niet (semi)automatisch gedaan kunnen worden;

    • b. het waarmaken van de geformuleerde beloftes richting toeslaggerechtigden;

    • c. het (dagelijks) managen van de eigen operatie door het organiseren van het reguliere werk, het reageren op verstoringen en problemen en het zorgen voor kwaliteitsbeheersing, voorraadbeheer en capaciteitsmanagement;

    • d. het (systematisch) zoeken naar mogelijkheden om bestaande processen structureel te verbeteren en vernieuwen om te komen tot een optimale uitvoering;

    • e. in samenspraak met het directoraat-generaal Belastingdienst/FIOD en Functioneel Parket signalen van oneigenlijk gebruik en misbruik in de strafrechtketen brengen.

  • 3 De directie Toeslagen bestaat uit de volgende afdelingen:

    • a. de afdeling Vaktechniek, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • b. de afdeling Handhaving & Toezicht, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • c. de afdeling Uitvoeringsregie, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • d. de afdeling Bezwaar, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • e. de afdeling Burgerinteractie & Dienstverlening, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • f. de afdeling Informatiebeheer, Data & Analytics, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • g. de afdeling Uitval/Uitworp, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;

    • h. de afdeling Organisatie & Personeel, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider.

  • 4 Het afdelingshoofd bedoeld in het derde lid, onderdeel h, vervult tevens de rol van plaatsvervangend algemeen directeur.

Artikel 7b. Directie Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen

  • 1 De directie Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen staat onder leiding van een directeur.

  • 2 De directie Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen heeft de volgende taken:

    • a. het toekennen van herstelregelingen;

    • b. het afhandelen van alle verzoeken die verband houden of kunnen houden met de toekenning van herstelregelingen;

    • c. het waarmaken van de geformuleerde beloftes richting gedupeerden;

    • d. het (dagelijks) managen van de eigen operatie door het organiseren van het reguliere werk, het reageren op verstoringen en problemen en het zorgen voor kwaliteitsbeheersing, voorraadbeheer en capaciteitsmanagement;

    • e. het (systematisch) zoeken naar mogelijkheden om bestaande processen structureel te verbeteren en vernieuwen om te komen tot een optimale uitvoering.

  • 3 De directie Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen bestaat uit de volgende clusters:

    • a. Cluster Staf, dat onder leiding staat van een clusterdirecteur;

    • b. Cluster Service, dat onder leiding staat van een clustermanager;

    • c. Cluster Kinderopvangtoeslag, dat onder leiding staat van een clusterdirecteur;

    • d. Cluster Nieuwe Regelingen, dat onder leiding staat van een programmadirecteur;

    • e. Cluster Bezwaar, Beroep en Ingebrekestellingen & Werkelijke Schade, dat onder leiding staat van een clustermanager;

    • f. Programma Human Resources, dat onder leiding staat van een programmadirecteur.

  • 4 De clusterdirecteur, bedoeld in het derde lid, onder a, is tevens de plaatsvervangend directeur van de directie Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen.

Artikel 7c. Directie Strategie, Recht & Beleid

  • 1 De directie Strategie, Recht & Beleid staat onder leiding van een directeur, tevens plaatsvervangend directeur-generaal Toeslagen.

  • 2 De directie Strategie Recht & Beleid heeft de volgende taken:

    • a. bijdragen aan een toeslagenbeleid dat tegemoet komt aan de behoeften van toeslaggerechtigden, goed uitvoerbaar is en aansluit bij de wet en algemene rechtsbeginselen;

    • b. het namens de directeur-generaal vervullen van de rol van opdrachtnemer voor de opdrachtgevers;

    • c. het als kaderstellende directie samen met de uitvoerende directies vertalen van besluiten naar uitvoeringskaders en het bewaken van de eenheid van beleid en uitvoering;

    • d. het coördineren van de inhoudelijke bijdrage van het directoraat-generaal aan het parlementaire proces, waaronder de regievoering op het schrijven van Kamerbrieven en het beantwoorden van Kamervragen namens het directoraat-generaal.

  • 3 De directie Strategie, Recht & Beleid bestaat uit de volgende afdelingen:

    • a. de afdeling Beleid, politiek en strategie, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd;

    • b. de afdeling Juridische zaken en vaktechniek, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd.

  • 4 Een van de afdelingshoofden vervult tevens de rol van plaatsvervangend directeur. Binnen de afdelingen vervult de Coördinerend specialistisch adviseur de rol van plaatsvervangend afdelingshoofd.

Artikel 7d. Directie Bedrijfsvoering

  • 1 De directie Bedrijfsvoering staat onder leiding van een directeur.

  • 2 De directie Bedrijfsvoering:

    • a. ondersteunt de directeur-generaal bij alle verantwoordelijkheden op het vlak van bedrijfsvoering om zo bij te dragen aan het realiseren van de inrichtings-, uitvoerings- en ontwikkelopgave van het directoraat-generaal; en

    • b. is daartoe kaderstellend en ondersteunend en heeft daarbij de volgende taakgebieden:

      • Human Resources;

      • Organisatieontwikkeling;

      • Communicatie;

      • Huisvesting;

      • Informatiehuishouding;

      • Veiligheid;

      • P&C en interne beheersing;

      • Inkoop.

  • 3 De directie Bedrijfsvoering bestaat uit de volgende teams:

    • a. het team HR/OO, dat onder leiding staat van een teamleider;

    • b. het team Communicatie, dat onder leiding staat van een teamleider;

    • c. het team Bedrijfsvoering, dat onder leiding staat van een teamleider.

Artikel 7e. Directie Ketenregie

  • 1 De directie Ketenregie staat onder leiding van een directeur.

  • 2 De directie Ketenregie:

    • a. is verantwoordelijk voor het geheel van de massale Toeslagenprocessen en de IV-ondersteuning van de volledige Toeslagenketen;

    • b. waarborgt een effectieve uitvoering en de IV-ondersteuning van de keten(samenwerking) Toeslagen;

    • c. draagt zorg voor de planning, sturing, beheersing en monitoring van de massale processen;

    • d. heeft de taken behorende bij de CIO-Office.

  • 3 De directie Ketenregie bestaat uit de volgende teams die alle worden aangestuurd door de ketenmanager:

    • a. het team Running the business;

    • b. het team Changing the business;

    • c. het team Verantwoording en beheersing;

    • d. het team Kaderstelling c.q. visievorming (CIO Office).

  • 4 De ketenmanager vervult tevens de rol van plaatsvervangend directeur.

Artikel 7f. Directie Control & Risk

  • 1 De directie Control & Risk staat onder leiding van een directeur.

  • 2 De directie Control & Risk heeft de volgende hoofdtaken:

    • a. het zelfstandig uitvoeren van de Toeslagenbrede (business en financiële) control;

    • b. het bewaken en het voeren van regie op de P&C-cyclus en bijdragen aan de departementale P&C-cyclus;

    • c. het bewaken van de rijksbrede en departementale kaders voor de financiën, control, financieel en materieel beheer;

    • d. onafhankelijk gevraagd en ongevraagd signaleren en adviseren (m.b.t. geld, formatie en bezetting, data en doelmatigheid);

    • e. interne beheersing, coördinatie richting de Accountantsdienst Rijk en – via de directie Financieel-Economische Zaken – de Algemene Rekenkamer;

    • f. het ontwikkelen, beheren en monitoren van het geheel van de control frameworks en overige systemen voor de diverse vormen van control en kwaliteitsborging binnen het directoraat-generaal als geheel;

    • g. het opstellen van een integrale Strategische Risicoanalyse en de verdere borging van risicomanagement binnen het directoraat-generaal;

    • h. het beleggen van budgetverantwoordelijkheid;

    • i. ontwikkelen en beheren van normen voor inrichting van de AO/IC-organisatie, in samenwerking met de directie Financieel-Economische Zaken en directoraat-generaal/directie Bedrijfsvoering;

    • j. het afstemmen met de (concern)controller van het Ministerie van Financiën, de directie Financieel-Economische Zaken en het directoraat-generaal Belastingdienst/concerndirectie Control en Financiën.

  • 3 De directie Control & Risk bestaat uit de volgende clusters die ieder onder functionele leiding staan van een clustercoördinator:

    • a. het cluster DG-control;

    • b. het cluster DO-control;

    • c. het cluster Kennis Organisatie, Proces & Risk.

  • 4 Een van de clustercoördinatoren vervult tevens de rol van plaatsvervangend directeur.

Artikel 7g. Directie Business Ontwikkeling

  • 1 De directie Business Ontwikkeling staat onder leiding van een programmadirecteur.

  • 2 De directie draagt de zorg voor integrale regie, samenhang en ondersteuning voor de ontwikkelopgaven van het directoraat-generaal en heeft daarbij de volgende hoofdtaken:

    • a. het op basis van opdracht adviseren, aanjagen en ondersteunen bij de veranderopgaven van het directoraat-generaal, die project- of programmamatig worden opgepakt;

    • b. het – in opdracht – opzetten en aansturen van deze programma’s en projecten gericht op de verdere ontwikkeling van het directoraat-generaal’

    • c. het voorzien in voldoende kwalitatief hoogwaardige interne capaciteit op het terrein van project- of programmamanagement om invulling te kunnen geven aan de projecten en programma’s voor het directoraat-generaal.

Artikel 7h. Bureau DG

  • 1 Het Bureau DG staat onder leiding van een afdelingshoofd.

  • 2 De Coördinerend Bestuursadviseur vervult tevens de rol van plaatsvervangend afdelingshoofd.

  • 3 Het Bureau DG heeft de volgende hoofdtaken:

    • a. Bestuursadvisering;

    • b. Procescoördinatie;

    • c. Bestuursondersteuning.

Hoofdstuk 5. Directoraat-Generaal Douane (DGD)

Artikel 8. Leiding DGD

Het Directoraat-Generaal Douane staat onder leiding van de directeur-generaal Douane.

Artikel 9. Organisatie inrichting en aansturing DGD

  • 1 Het DGD bestaat uit de volgende organisatieonderdelen:

    • a. Douane Landelijk Kantoor, dat bestaat uit de volgende onderdelen:

      • i. Handhavingsbeleid, dat onder leiding staat van een directeur. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider. Een van de teamleiders1 vervult daarbij de rol van plaatsvervangend directeur;

      • ii. Bedrijfsvoering, dat onder leiding staat van een directeur. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider. Een van de teamleiders2 vervult daarbij de rol van plaatsvervangend directeur;

      • iii. Informatiemanagement, dat onder leiding staat van een directeur. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider. Een van de teamleiders3 vervult daarbij de rol van plaatsvervangend directeur Informatiemanagement;

      • iv. Operaties, dat onder leiding staat van een directeur. Het onderdeel bestaat uit een aantal teams, elk onder leiding van een teamleider. Een van de teamleiders4 vervult daarbij de rol van plaatsvervangend directeur;

      • v. Douane Centrale Processen, dat onder leiding staat van een directeur. Het onderdeel bestaat uit diverse teams onder leiding van een teamleider, waarbij één van de teamleiders tevens de rol heeft van plaatsvervangend afdelingshoofd Douane Centrale Processen;

      • vi. Bureau DG, dat onder leiding staat van een hoofd;

    • b. De directie Finance & Control, die onder leiding staat van een directeur. Het onderdeel bestaat uit de volgende afdelingen, elk onder leiding van een afdelingshoofd:

      • i. Concern Control, die is onderverdeeld in teams en onder leiding staan van het afdelingshoofd of een teamleider, waarbij het afdelingshoofd de rol van plaatsvervangend directeur vervult;

      • ii. Business Control, die is onderverdeeld in teams en onder leiding staan van het afdelingshoofd of een teamleider;

      • iii. Financial Control & Business Intelligence, die is onderverdeeld in teams en onder leiding staan van het afdelingshoofd of een teamleider;

      • iv. Risk & Compliance, die is onverdeeld in teams en onder leiding staan van het afdelingshoofd of een teamleider.

    • c. Het Bureau Veiligheid & Integriteit, dat onder leiding staat van een hoofd. Het Bureau Veiligheid & Integriteit is onderverdeeld in onderdelen en staan onder leiding van het hoofd of een teamleider.

    • d. Acht regiokantoren, die onder leiding staan van de onder lid 1 a. iv. genoemde directeur, te weten:

      • i. Regiokantoor Douane Amsterdam, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd5 , een plaatsvervangend afdelingshoofd6 en een hoofd. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • ii. Regiokantoor Douane Arnhem, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd7 en een plaatsvervangend afdelingshoofd8 . Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • iii. Regiokantoor Douane Breda, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd9 een plaatsvervangend afdelingshoofd10 en een hoofd. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • iv. Regiokantoor Douane Eindhoven, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd11 en een plaatsvervangend afdelingshoofd12 . Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • v. Regiokantoor Douane Groningen, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd13 en een plaatsvervangend afdelingshoofd14 . Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • vi. Regiokantoor Douane Rotterdam Haven, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd15 , een plaatsvervangend afdelingshoofd16 en een hoofd. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • vii. Regiokantoor Douane Schiphol Cargo, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd17 , een plaatsvervangend afdelingshoofd18 en een hoofd. Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider;

      • viii. Regiokantoor Douane Schiphol Passagiers, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd19 en een plaatsvervangend afdelingshoofd20 . Het onderdeel bestaat uit diverse teams, elk onder leiding van een teamleider.

    • e. Twee landelijke onderdelen, die onder leiding staan van een directeur, te weten:

      • i. Douane Landelijk Tactisch Centrum, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd21 , een plaatsvervangend afdelingshoofd22 en een hoofd. Het onderdeel bestaat uit diverse teams onder leiding van een teamleider;

      • ii. Douane Landelijke Service Organisatie, dat onder leiding staat van een afdelingshoofd23 . Het onderdeel bestaat uit diverse teams onder leiding van een teamleider, waarbij één teamleider tevens de rol heeft van plaatsvervangend afdelingshoofd.

  • 2 Er is een Managementteam Douane.

    • a. Het Managementteam Douane is verantwoordelijk voor het realiseren van de doelen en de uitvoering van taken en opdrachten en geeft richting aan de sturing van het DGD, waarbij de DGD eindverantwoordelijkheid draagt.

    • b. Het Managementteam Douane bestaat uit de DGD (voorzitter), de directeuren genoemd in het eerste lid, onder a, i. tot en met iv, het hoofd genoemd in het eerste lid, onder a, subonderdeel vi, en de directeur genoemd in het eerste lid, onder b.

  • 3 Eén van de in het tweede lid onder b genoemde directeuren vervult tevens de rol van de plaatsvervangend DG Douane.

Hoofdstuk 6. Slotbepalingen

Artikel 10. Beheer

  • 1 De directie Juridische Zaken (DJZ) van het Ministerie van Financiën heeft tot taak het voorbereiden van regelgeving op het gebied van het Organisatiebesluit en het Mandaatbesluit Directoraten-Generaal Belastingdienst, Toeslagen en Douane.

  • 2 De DGBD, de DGTSL en de DGD, ieder voor zover het hen aangaat, zijn verantwoordelijk voor een juiste, volledige en tijdige aanlevering aan de directie Juridische Zaken van de gegevens die een goed beheer van dit besluit mogelijk maken.

  • 3 Het beheer en de aanlevering van gegevens geschieden met inachtneming van de desbetreffende (richtlijnen inzake) administratieve organisatiebeschrijvingen.

Artikel 12. Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt zij terug tot en met 1 januari 2021.

Artikel 13. Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Organisatiebesluit Directoraten-Generaal Belastingdienst, Toeslagen en Douane 2021.

Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

B. van den Dungen

Secretaris-generaal

  1. In het O&F-rapport genoemd plv. directeur. ^ [1]
  2. In het O&F-rapport genoemd plv. directeur. ^ [2]
  3. In het O&F-rapport genoemd plv. directeur. ^ [3]
  4. In het O&F-rapport genoemd plv. directeur. ^ [4]
  5. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [5]
  6. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [6]
  7. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [7]
  8. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [8]
  9. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [9]
  10. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [10]
  11. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [11]
  12. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [12]
  13. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [13]
  14. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [14]
  15. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [15]
  16. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [16]
  17. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [17]
  18. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [18]
  19. In het O&F-rapport genoemd regiodirecteur. ^ [19]
  20. In het O&F-rapport genoemd plv. regiodirecteur. ^ [20]
  21. In het O&F-rapport genoemd directeur. ^ [21]
  22. In het O&F-rapport genoemd plv. directeur. ^ [22]
  23. In het O&F-rapport genoemd directeur. ^ [23]
Naar boven