a. Onderzoek eerste afgifte certificaat
|
Passagiersschip
|
< 500 GT
|
26
|
|
500–2000 GT
|
51
|
|
2000–6000 GT
|
76
|
|
6000–9000 GT
|
101
|
|
> 9000 GT
|
151
|
Vrachtschip
|
< 2000 GT
|
13
|
|
2000–6000 GT
|
29
|
|
6000–9000 GT
|
37
|
|
> 9000 GT
|
51
|
Olietanker
|
< 2000 GT
|
16
|
|
2000–6000 GT
|
31
|
|
6000–9000 GT
|
39
|
|
> 9000 GT
|
56
|
Chemicaliëntanker
|
< 2000 GT
|
17
|
|
2000–6000 GT
|
34
|
|
6000–9000 GT
|
41
|
|
> 9000 GT
|
59
|
Olie/chemicaliëntanker
|
< 2000 GT
|
19
|
|
2000–6000 GT
|
36
|
|
6000–9000 GT
|
44
|
|
> 9000 GT
|
61
|
Gastanker
|
< 2000 GT
|
20
|
|
2000–6000 GT
|
39
|
|
6000–9000 GT
|
46
|
|
> 9000 GT
|
64
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
< 500 GT
|
8
|
|
500–2000 GT
|
12
|
|
2000–6000 GT
|
26
|
|
6000–9000 GT
|
38
|
|
> 9000 GT
|
51
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
< 500 GT
|
6
|
|
500–2000 GT
|
7
|
|
> 2000 GT
|
7
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken
|
< 500 GT
|
2
|
|
500–2000 GT
|
5
|
|
2000–6000 GT
|
6
|
|
≥6000 GT
|
7
|
|
vanaf 500 GT
|
3
|
Supply- en supportschip
|
< 500 GT
|
12
|
|
500–2000 GT
|
16
|
|
> 2000 GT
|
18
|
Special purpose schip
|
< 500 GT
|
11
|
|
500–2000 GT
|
16
|
|
> 2000 GT
|
26
|
Modu met voortstuwing
|
< 500 GT
|
16
|
|
500–2000 GT
|
27
|
|
> 2000 GT
|
52
|
Modu zonder voortstuwing
|
< 500 GT
|
6
|
|
500–2000 GT
|
7
|
|
> 2000 GT
|
7
|
Hotelplatform
|
< 500 GT
|
4
|
|
500–2000 GT
|
6
|
|
> 2000 GT
|
7
|
Sleepboot
|
< 24 meter
|
8
|
|
> 24 meter
|
11
|
Personentender
|
< 24 meter
|
8
|
|
> 24 meter
|
12
|
Patrouille-,peil- en meetvaartuig
|
< 24 meter
|
7
|
|
> 24 meter
|
11
|
b. Onderzoek hernieuwing certificaat
|
Passagiersschip
|
< 500 GT
|
2
|
|
< 2000 GT
|
4
|
|
2000–6000 GT
|
5
|
|
6000–9000 GT
|
6
|
|
> 9000 GT
|
11
|
Vrachtschip
|
< 6000 GT
|
3
|
|
> 6000 GT
|
4
|
Olietanker
|
< 2000 GT
|
3
|
|
2000–9000 GT
|
4
|
|
> 9000 GT
|
5
|
Chemicaliëntanker
|
< 2000 GT
|
4
|
|
2000–9000 GT
|
5
|
|
> 9000 GT
|
6
|
Olie/chemicaliëntanker
|
< 6000 GT
|
5
|
|
6000–9000 GT
|
6
|
|
> 9000 GT
|
7
|
Gastanker
|
< 2000 GT
|
4
|
|
2000–9000 GT
|
5
|
|
> 9000 GT
|
6
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
< 2000 GT
|
3
|
|
> 2000 GT
|
4
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
–
|
3
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken
|
–
|
3
|
Supply- en supportschip
|
–
|
3
|
Special purpose schip
|
–
|
3
|
Modu met voortstuwing
|
< 2000 GT
|
4
|
|
> 2000 GT
|
5
|
Modu zonder voortstuwing
|
< 500 GT
|
3
|
|
500–6000 GT
|
4
|
Hotelplatform
|
–
|
3
|
Sleepboot
|
–
|
3
|
Personentender
|
< 24 meter
|
2
|
|
> 24 meter
|
3
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
< 24 meter
|
2
|
|
> 24 meter
|
3
|
c. Onderzoek hernieuwing certificaat SI schepen
|
Vrachtschip
|
–
|
5
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
< 500 GT
|
6
|
|
> 500 GT
|
7
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
–
|
2
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken
|
|
3
|
Supply- en supportschip
|
–
|
5
|
Sleepboot
|
< 24 meter
|
4
|
|
> 24 meter
|
5
|
Personentender
|
–
|
4
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
–
|
4
|
d. Onderzoek overname met langlopende certificaten
|
Passagiersschip
|
< 500 GT
|
4
|
|
< 2000 GT
|
8
|
|
2000–6000 GT
|
10
|
|
6000–9000 GT
|
12
|
|
> 9000 GT
|
22
|
Vrachtschip
|
< 6000 GT
|
6
|
|
> 6000 GT
|
8
|
Olietanker
|
< 2000 GT
|
6
|
|
2000–9000 GT
|
8
|
|
> 9000 GT
|
10
|
Chemicaliëntanker
|
< 2000 GT
|
8
|
|
2000–9000 GT
|
10
|
|
> 9000 GT
|
12
|
Olie/chemicaliëntanker
|
< 6000 GT
|
10
|
|
6000–9000 GT
|
12
|
|
> 9000 GT
|
14
|
Gastanker
|
< 2000 GT
|
8
|
|
2000-9000 GT
|
10
|
|
> 9000 GT
|
12
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
< 2000 GT
|
6
|
|
> 2000 GT
|
8
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
–
|
2
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken
|
–
|
4
|
Supply- en supportschip
|
–
|
6
|
Special purpose schip
|
–
|
6
|
Modu met voortstuwing
|
< 2000 GT
|
8
|
|
> 2000 GT
|
10
|
Modu zonder voortstuwing
|
< 500 GT
|
6
|
|
500–6000 GT
|
8
|
Hotelplatform
|
–
|
6
|
Sleepboot
|
–
|
6
|
Personentender
|
< 24 meter
|
4
|
|
> 24 meter
|
6
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
< 24 meter
|
4
|
|
> 24 meter
|
6
|
e. Onderzoek overname zonder langlopende certificaten
|
Geklasseerd passagiersschip
|
< 500 GT
|
16
|
|
500–2000 GT
|
30
|
|
2000–6000 GT
|
44
|
|
6000–9000 GT
|
57
|
|
> 9000 GT
|
87
|
Vrachtschip
|
< 2000 GT
|
10
|
|
2000–6000 GT
|
18
|
|
6000–9000 GT
|
23
|
|
> 9000 GT
|
30
|
Olietanker
|
< 2000 GT
|
12
|
|
2000–6000 GT
|
20
|
|
6000–9000 GT
|
24
|
|
> 9000 GT
|
34
|
Chemicaliëntanker
|
< 2000 GT
|
13
|
|
2000–6000 GT
|
23
|
|
6000–9000 GT
|
26
|
|
> 9000 GT
|
36
|
Olie/chemicaliëntanker
|
< 2000 GT
|
15
|
|
2000–6000 GT
|
25
|
|
6000–9000 GT
|
29
|
|
> 9000 GT
|
38
|
Gastanker
|
< 2000 GT
|
15
|
|
2000–6000 GT
|
25
|
|
6000–9000 GT
|
29
|
|
> 9000 GT
|
39
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
< 500 GT
|
8
|
|
500–2000 GT
|
10
|
|
2000–6000 GT
|
18
|
|
6000–9000 GT
|
24
|
|
> 9000 GT
|
30
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
< 500 GT
|
2
|
|
> 500 GT
|
3
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken
|
–
|
5
|
Supply- en supportschip
|
< 500 GT
|
10
|
|
500–2000 GT
|
12
|
|
> 2000 GT
|
13
|
Special purpose schip
|
< 500 GT
|
9
|
|
500–2000 GT
|
12
|
|
> 2000 GT
|
17
|
Modu met voortstuwing
|
< 500 GT
|
13
|
|
500–2000 GT
|
18
|
|
> 2000 GT
|
32
|
Modu zonder voortstuwing
|
< 500 GT
|
6
|
|
500–2000 GT
|
8
|
|
> 2000 GT
|
8
|
Hotelplatform
|
< 500 GT
|
6
|
|
500–2000 GT
|
6
|
|
> 2000 GT
|
7
|
Sleepboot
|
< 24 meter
|
8
|
|
> 24 meter
|
9
|
Personentender
|
< 24 meter
|
7
|
|
> 24 meter
|
10
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
< 24 meter
|
6
|
|
> 24 meter
|
9
|
|
< 500 GT
|
|
|
500–2000 GT
|
|
f. Viseren certificaten SI schepen
|
Vrachtschip
|
< 500 GT
|
1
|
|
≥ 500 GT
|
2
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
–
|
2
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
–
|
1
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken
|
–
|
2
|
Supply- en supportschip
|
< 500 GT
|
1
|
|
≥ 500 GT
|
2
|
Sleepboot
|
< 24 meter
|
1
|
|
≥ 24 meter
|
2
|
Personentender
|
–
|
1
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
–
|
1
|
g. Nieuwbouw vissersvaartuigen
|
Niet geklasseerde vissersvaartuigen
|
< 24 meter
|
14
|
|
≥ 24 meter
|
22
|
Niet geklasseerde mosselvaartuigen
|
≥ 24 meter
|
12
|
Geklasseerde vissersvaartuigen
|
≥ 24 meter
|
18
|
h. Afgifte diploma of verklaring
|
Verklaring bekendheid meldkamer met/zonder verklaring
|
–
|
1
|
i. Overige werkzaamheden
|
Afgifte NLS/COFCOS certificaat
|
–
|
1
|
Aanpassing certificaat met onderzoek
|
–
|
1
|
Afgifte verklaring met onderzoek
|
–
|
1
|
Afgifte vrijstelling met onderzoek
|
–
|
1
|
Intermediate survey COF gas- en chem. tankers
|
–
|
2
|
Intermediate survey COFCOS suppliers
|
–
|
1
|
Periodical survey VC uitrusting
|
–
|
1
|
Visering van droogzetting SI-schepen
schepen
|
–
|
1
|