Artikel 1
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
In dit besluit wordt verstaan onder SenterNovem: het tijdelijke agentschap SenterNovem
van het Ministerie van Economische Zaken.
Artikel 2
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
Artikel 3
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
-
1 Aan de algemeen directeur van SenterNovem wordt mandaat verleend om namens de Minister
van Verkeer en Waterstaat beslissingen op bezwaar te nemen in het kader van het in
artikel 2, eerste lid, genoemde programma, voorzover het besluit waartegen het bezwaar zich richt niet
door hem in mandaat is genomen.
Artikel 4
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
De in de artikelen 2 en 3 genoemde functionarissen van SenterNovem oefenen de bij dit besluit verleende bevoegdheden
uit met inachtneming van de als bijlage bij dit besluit opgenomen algemene instructie.
Artikel 5
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
-
1 Het document waarin een besluit of handeling, genomen respectievelijk verricht op
grond van dit besluit, wordt vastgelegd, dient in ieder geval een verwijzing te bevatten
naar de Regeling personenvervoer van deur tot deur en op maat en het Programma Mobiliteits-Management 2003.
-
2 Een document als bedoeld in het eerste lid van dit artikel vermeldt aan het slot:
‘DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT, namens deze:’ gevolgd door de functieaanduiding,
de naam en de handtekening van de betrokken functionaris van SenterNovem.
Artikel 6
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
-
1 In elk op grond van dit besluit tot mandaatverlening genomen besluit in eerste aanleg
wordt vermeld dat belanghebbenden binnen zes weken na de dag waarop het besluit bekend
gemaakt is, bezwaar kunnen maken door indiening van een bezwaarschrift gericht aan
de Minister van Verkeer en Waterstaat,
per adres SenterNovem, programmabureau Move
t.a.v. de afdeling juridische zaken
Postbus 17
6130 AA Sittard.
-
2 In elk besluit op bezwaar wordt vermeld dat belanghebbenden binnen zes weken na de
dag waarop het besluit op bezwaar bekend gemaakt is, beroep kunnen instellen bij de
sector Bestuursrecht van de Arrondissementsrechtbank die op grond van artikel 8:7, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht ter zake bevoegd is.
Artikel 7
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de
Staatscourant waarin het wordt geplaatst.
Artikel 8
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit mandaat en machtiging SenterNovem ter uitvoering
van het Programma MobiliteitsManagement 2003.
Bijlage als bedoeld in artikel 4
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
Algemene instructie
1. De in de artikelen 2 en 3 bedoelde functionarissen verzenden op verzoek een afschrift van de aanvraag, van
het op een aanvraag genomen besluit, van een daartegen gericht bezwaarschrift en van
het op het bezwaarschrift genomen besluit aan de Minister van Verkeer en Waterstaat.
Afschriften van de op een beroepsprocedure betrekking hebbende stukken worden aan
de minister gezonden.
2. De in artikel 3 bedoelde functionarissen voeren in het kader van een beroepsprocedure nauw overleg
met de betrokken ambtelijke diensten van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
over de in te nemen standpunten.
3. De in artikel 2 bedoelde functionarissen onderzoeken regelmatig ten aanzien van ieder besluit tot
subsidieverlening of er omstandigheden zijn op grond waarvan het besluit moet worden
ingetrokken of gewijzigd.
4. De in de artikelen 2 en 3 bedoelde functionarissen treden ten minste eenmaal per kwartaal in overleg met de
directie Regionale Bereikbaarheid en Veilig Transport van het Directoraat-Generaal
Mobiliteit over hun uitvoering van het Programma MobiliteitsManagement 2003.
5. De in de artikelen 2 en 3 van het besluit bedoelde functionarissen richten hun administratie zodanig in, dat
daarin alle van belang zijnde vastleggingen en bewijsstukken ten behoeve van het besluitvormings-,
uitvoerings-, controle- en verantwoordingsproces zijn opgenomen. Zij verschaffen de
minister desgevraagd alle inlichtingen die betrekking hebben op de uitoefening van
de bij dit besluit verleende bevoegdheden.
6. De in de artikelen 2 en 3 bedoelde functionarissen signaleren tijdig problemen die zijn gerezen in het kader
van de uitvoering van de Regeling personenvervoer van deur tot deur en op maat en melden deze tijdig aan het hoofd van de directie Regionale Bereikbaarheid en Veilig
Transport.