Besluit taakverdeling Bestuur Kadaster 2025

Geraadpleegd op 25-12-2025.
Geldend van 14-11-2025 t/m heden.

Besluit taakverdeling Bestuur Kadaster 2025

Het bestuur van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers,

Gelet op artikel 7 van de Organisatiewet Kadaster;

Besluit:

Artikel 2. Takenpakket voorzitter

Het takenpakket van de voorzitter van het bestuur behelst de algemene leiding van de Dienst en omvat in ieder geval:

  • a. het leiding geven aan het bestuur met inachtneming van hetgeen daarover is bepaald in het Reglement Raad van Bestuur Kadaster 2021;

  • b. al hetgeen behoort tot de aandachtsgebieden van het bestuur en niet aan de plaatsvervangend voorzitter als taak is opgedragen;

  • c. het dragen van de primaire verantwoordelijkheid voor de gang van zaken bij de directie Data, Governance en Vernieuwing, de directie Financiën en Control en de directie Bestuur en Strategie, als genoemd in artikel 2, eerste lid van het Reglement inrichting organisatie Kadaster 2021;

  • d. het dragen van de primaire verantwoordelijkheid voor de gang van zaken bij de Programmadirectie Tactische Beheerorganisatie Omgevingswet, als genoemd in artikel 2, eerste lid van het Reglement inrichting organisatie Kadaster 2021;

  • e. het vervangen van de plaatsvervangend voorzitter bij diens afwezigheid of verhindering.

Artikel 3. Takenpakket plaatsvervangend voorzitter

Het takenpakket van de plaatsvervangend voorzitter van het bestuur omvat in ieder geval:

Artikel 4. Intrekking eerdere regeling

Het Besluit taakverdeling Raad van Bestuur Kadaster 2021 wordt ingetrokken.

Artikel 5. Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst.

Dit besluit zal met de toelichting worden bekendgemaakt in de Staatscourant.

Apeldoorn, 3 november 2025

Het bestuur van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers,

J. de Reus

C.W. Smelik