1. Visie & ambitie
|
a) De visie en ambitie sluit aan op het doel van de subsidieregeling.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
b) Er is helder beschreven naar welk resultaat (eindbeeld) de coalitie streeft binnen
de looptijd van de subsidieregeling.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
c) Er is helder beschreven wat de belangrijkste tussentijdse mijlpalen zijn bij het
realiseren van het eindbeeld.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
d) Uit de visie en ambitie blijkt hoe dit bijdraagt aan de ontwikkeling en het welzijn
van leerlingen uit de doelgroep van thuiszittende jeugdigen.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
e) Uit de visie en ambitie blijkt dat digitaal afstandsonderwijs een vorm van tijdelijk
maatwerk is en dat fysieke schoolgang het uiteindelijke doel is.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
2. Doelgroep & toelating
|
a) Er is helder omschreven uit welke onderwijssectoren digitaal afstandsonderwijs
kan worden geboden.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
b) Er is helder omschreven voor welke onderwijsniveaus digitaal afstandsonderwijs
kan worden geboden.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
c) Er is helder omschreven wat de toelatingsvoorwaarden zijn, welke toelatingsprocedure
geldt en wie daarbij betrokken zijn.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
d) Er is per subsidiejaar een indicatie gegeven van het aantal leerlingplaatsen.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
3. Digitaal afstandsonderwijs & begeleiding
|
a) Er is helder omschreven hoe digitaal afstandsonderwijs wordt ingezet in relatie
tot het doeldomein kwalificatie.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
b) Er is helder omschreven hoe een leerling wordt begeleid en ondersteund.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
c) Er is helder omschreven wie betrokken zijn bij de uitvoering van het digitale afstandsonderwijs.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
d) Er is helder omschreven hoe binnen het totale programma gewerkt wordt aan de doeldomeinen
socialisatie en persoonsvorming.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
e) Er is helder omschreven hoe de onderwijsdoelen van de leerling worden vastgesteld
en hoe de ontwikkeling van de leerling wordt gemonitord.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
f) Er is helder omschreven op welke wijze er in de situatie dat een leerling bij een
andere school is ingeschreven de afstemming met deze school verloopt.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
g) Er is helder omschreven hoe de ouders (en eventuele andere partijen) bij de begeleiding
en ondersteuning betrokken worden.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
h) Er is helder omschreven hoe wordt gewaarborgd dat een leerling (stapsgewijs) fysiek
onderwijs gaat volgen, zodra de gezondheidssituatie dit mogelijk maakt.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
4. Privacy & veiligheid
|
a) Er is helder omschreven hoe bij de inzet van digitale middelen de privacy van leerlingen
wordt gewaarborgd.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
b) Er is helder omschreven welke maatregelen worden genomen om de (sociale) veiligheid
van een leerling die digitaal afstandsonderwijs volgt te waarborgen.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
5. Samenwerking & expertise
|
a) Er is helder omschreven op welke wijze invulling wordt gegeven aan de regionale
advies- en expertfunctie.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
b) Er is helder omschreven hoe wordt samengewerkt met scholen en andere relevante
partijen binnen de regio.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
c) Er is helder omschreven welke expertise over digitaal afstandsonderwijs en de doelgroep
binnen de coalitie aanwezig is.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
d) Er is helder omschreven hoe geïnvesteerd wordt in ontwikkeling van expertise van
betrokken medewerkers.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
e) Er is helder omschreven welke afspraken zijn gemaakt over de samenwerking en verantwoordelijkheidsverdeling
tussen de coalitiepartijen.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
6. Kwaliteitsborging
|
a) Er is helder beschreven hoe de coalitie duurzaam voor kwaliteitsbewaking en -verbetering
zorgdraagt.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
b) Er is helder beschreven hoe belanghebbenden, waaronder in ieder geval leerlingen
en ouders, daarbij betrokken worden.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
7. Stappenplan & planning
|
a) Er is een stappenplan om te komen tot het beoogde resultaat.
|
Ja/nee
|
b) Per onderdeel van het stappenplan is helder:
• Wat de stap inhoudt;
• wie het uitvoert en wie wordt betrokken;
• de planning.
|
Voldoende/
onvoldoende
|
8. Inzet van de subsidie
|
a) Er is helder omschreven waarvoor het subsidiegeld wordt ingezet en wat deze middelen
extra mogelijk maken.
|
Voldoende/
onvoldoende
|