Artikel 2. Organisatie van de Directie Human Resources & Bedrijfsvoering
Artikel 3. Bureau Beveiliging coördinatie/Eenheid bewaken en beveiligen
De directeur HR&BV treedt tevens op als Hoofd Bureau BC/EBB en is in dat verband belast
met de volgende taken:
-
a. het geven van ambtelijke leiding aan Bureau BC en het invullen van de HR-verantwoordelijkheden
voor de medewerkers die namens de (P)SG de beveiliging van (bewinds)personen in het
Rijksdomein coördineren;
-
b. de beveiligingscoördinatie van het kerndepartement en de BOE’s;
-
c. het coördineren van de beveiliging van locaties van waarvan de PSG Hoofdgebruiker
is en van Navo-complexen in Nederland in het kader van de Host Nation-taak.
Artikel 4. Directiebureau
Het Directiebureau staat onder leiding van de Directeur HR&BV. Deze is in dit verband
belast met de volgende taken:
-
a. het geven van ambtelijke leiding aan het Directiebureau met inachtneming van de aanwijzingen
en richtlijnen van Directeur Human Resources & Bedrijfsvoering;
-
b. het ontwikkelen, coördineren en bewaken van de interne bedrijfsvoering van de directie;
-
c. het initiëren en coördineren van de ondersteuning aan de directeur en de afdelingshoofden;
-
d. het initiëren en coördineren van directie-overschrijdende activiteiten;
-
e. het voeren van diverse secretariaten.
Artikel 5. HR-Advies Kerndepartement
De afdeling HR-Advies Kerndepartement staat onder leiding van het Hoofd HR-Advies
Kerndepartement. Deze is belast met de volgende taken:
-
a. het geven van ambtelijke leiding aan de afdeling HR-Advies Kerndepartement (exclusief
MIVD) met inachtneming van de aanwijzingen en richtlijnen van Directeur Human Resources
& Bedrijfsvoering;
-
b. het gevraagd en ongevraagd adviseren op HR-gebied aan het (lijn)management van het
Kerndepartement (exclusief MIVD);
-
c. het initiëren, coördineren en bewaken en uitvoeren van HR-processen
-
d. het adviseren van lijnmanagers van het Kerndepartement (exclusief MIVD) inzake de
opbouw en indeling van de organisatie-onderdelen op het gebied van organisatie, personeel
en financiën, alsmede het adviseren over overige HR-onderwerpen;
-
e. het coördineren en ondersteunen van reorganisaties;
-
f. het begeleiden van medewerkers bij het verbeteren van hun duurzame inzetbaarheid en
employability;
-
g. het werven en selecteren van nieuwe medewerkers.
Artikel 6. HR-Advies MIVD
De afdeling HR-Advies MIVD staat onder leiding van het Hoofd HR-Advies MIVD. Deze
is belast met de volgende taken:
-
a. het geven van ambtelijke leiding aan de afdeling HR-Advies MIVD met inachtneming van
de aanwijzingen en richtlijnen van Directeur Human Resources & Bedrijfsvoering;
-
b. het gevraagd en ongevraagd adviseren op HR-gebied aan het (lijn)management van de
MIVD;
-
c. het initiëren, coördineren en bewaken en uitvoeren van HR-processen
-
d. het adviseren van lijnmanagers van de MIVD inzake de opbouw en indeling van de organisatie-onderdelen
op het gebied van organisatie, personeel en financiën, alsmede het adviseren over
overige HR-onderwerpen;
-
e. het coördineren en ondersteunen van reorganisaties;
-
f. het begeleiden van medewerkers bij het verbeteren van hun duurzame inzetbaarheid en
employability;
-
g. het werven en selecteren van nieuwe medewerkers.
Artikel 7. Afdeling Bedrijfsvoering en Veiligheid
De afdeling Bedrijfsvoering en Veiligheid staat onder leiding van het Hoofd Bedrijfsvoering
en Veiligheid. Deze is belast met de volgende taken:
-
a. Het geven van ambtelijke leiding aan de afdeling Bedrijfsvoering en Veiligheid met
inachtneming van de aanwijzingen en richtlijnen van Directeur Human Resources & Bedrijfsvoering;
-
b. Zorg dragen dat de behoeftes / aanvragen van de organisatie-onderdelen van het Kerndepartement
worden ontvangen, behandeld, geleverd en uiteindelijk betaald;
-
c. Zorg dragen dat het VAM-proces, en met name het demand-proces voor het KD wordt uitgevoerd
en dat de dienstverlening aan de KD-organisatie/-medewerkers in kwalitatief en kwantitatief
opzicht adequaat is;
-
d. Initiëren, adviseren en begeleiden van het (lijn)management en medewerkers bij ontwikkelings-
en veranderingsprocessen waarbij dienstverleningsaspecten aan de orde zijn;
-
e. Het binnen het KD zorg dragen voor een kwalitatief en kwantitatief adequate fysieke
veiligheid. Dit richt zich met name op het gebied van Milieu, ARBO en Safety (veiligheid).
Artikel 8. Afdeling Advies, Informatiemanagement en Projecten
De afdeling Advies, Informatiemanagement en Projecten staat onder leiding van het
Hoofd Advies, Informatiemanagement en Projecten. Deze is belast met de volgende taken:
-
a. het geven van ambtelijke leiding aan de afdeling Advies, Informatiemanagement en Projecten
met inachtneming van de aanwijzingen en richtlijnen van Directeur Human Resources
& Bedrijfsvoering;
-
b. het geven van strategisch advies op HRM- en bedrijfsvoeringsgebied binnen het Kerndepartement;
-
c. het ondersteunen van de organisatie-onderdelen van het Kerndepartement in de voorbereiding
en doorvoeren van veranderingen en uitvoeren van projecten op deze gebieden;
-
d. het invulling geven aan en verder ontwikkelen van informatiemanagement;
-
e. het ondersteunen van de organisatie-onderdelen van het Kerndepartement met managementinformatie
en coördinatie over op te leveren producten met betrekking tot de managementcyclus,
zoals het bedrijfsplan en managementrapportages.
Artikel 9. Ondermandaat, -volmacht en -machtiging
Aan de plaatsvervangend directeur HR&BV wordt bij afwezigheid van de Directeur HR&BV
mandaat, volmacht en machtiging verleend tot het nemen van besluiten, het verrichten
van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het verrichten van andere handelingen
ter uitvoering van de taken die ingevolge de artikelen van dit besluit tot het werkterrein
van HR&BV behoren.
Artikel 10. Ondertekening krachtens mandaat, volmacht of machtiging
Een document dat krachtens mandaat, volmacht of machtiging wordt ondertekend bevat
aan het slot de volgende formule:
DE << BEWINDSPERSOON>> VAN DEFENSIE
voor deze,
<< functie, handtekening en naam van de ondertekenaar >>
Artikel 11. Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de
Staatscourant waarin het wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 januari 2022.
Dit besluit wordt aangehaald als: Subtaak- en ondermandaatbesluit Human Resources
& Bedrijfsvoering (Kerndepartement) 2022.