Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar Almere, Werk, Inkomen en Zorg 2020

[Regeling vervallen per 16-09-2025.]
Geraadpleegd op 25-12-2025.
Geldend van 16-09-2020 t/m 15-09-2025.

Besluit van de Minister voor Rechtsbescherming van 4 september 2020 nr. OACAT2020/045, strekkende tot aanwijzing van buitengewoon opsporingsambtenaren bij de gemeente Almere, Werk, Inkomen en Zorg

Artikel 1

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

In dit besluit wordt verstaan onder buitengewoon opsporingsambtenaar: de persoon als bedoeld in artikel 2.

Artikel 2

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

De personen, werkzaam in de functie van sociaal rechercheur in dienst van de gemeente Almere, Afdeling Werk & Inkomen, zijn aangewezen als buitengewoon opsporingsambtenaar.

Artikel 3

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

  • 2 De opsporingsbevoegdheid, bedoeld in het eerste lid, geldt voor het grondgebied van Nederland, voor zover noodzakelijk voor een goede vervulling van de aan de functie gerelateerde taken.

  • 3 De buitengewoon opsporingsambtenaar vermeldt in zijn processen-verbaal en schriftelijke verslagleggingen het in het eerste lid genoemde domein.

Artikel 4

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

Op grond van dit besluit kunnen maximaal 20 personen als buitengewoon opsporingsambtenaar worden beëdigd.

Artikel 5

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

Artikel 6

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

  • 1 De gemeente Almere brengt jaarlijks, voor 1 april, verslag uit over:

    • a. het aantal buitengewoon opsporingsambtenaren werkzaam in de in artikel 2 genoemde functie;

    • b. de door die buitengewoon opsporingsambtenaren verrichte activiteiten;

    • c. de stand van zaken met betrekking tot de opleiding van die buitengewoon opsporingsambtenaren, waarbij in ieder geval wordt aangegeven hoeveel personen in het verslagjaar zijn aangemeld voor het door de Minister voor Rechtsbescherming goedgekeurde examen en hoeveel personen in dat jaar voor dat examen zijn geslaagd.

  • 2 Dit verslag wordt toegezonden aan de in artikel 5 bedoelde toezichthouder en direct toezichthouder en aan het Ministerie van Justitie en Veiligheid, Justis, afdeling V&T, postbus 20300, 2500 EH Den Haag.

Artikel 7

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

De op naam gestelde akten van beëdiging en de overige benoemingsbescheiden, afgegeven mede op basis van het in artikel 8 genoemde besluit, worden geacht mede te zijn afgegeven op basis van dit besluit.

Dit artikel brengt geen wijziging in de resterende looptijd van de afgegeven aktes.

Artikel 8

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

Het Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar gemeente Almere, Werk en Inkomen 2015 van 10 september 2015, nr. BOACAT2015/043 zal vervallen op 16 september 2020.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 16 september 2020 en vervalt met ingang van 16 september 2025.

Artikel 9

[Regeling vervallen per 16-09-2025]

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar Almere, Werk, Inkomen en Zorg 2020.

Dit besluit zal in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag, 4 september 2020

De Minister voor Rechtsbescherming,

namens deze,

S. Gobardhan

Operationeel manager V&T