U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Geraadpleegd op 27-04-2025. Geldend van 09-11-2019 t/m heden
Regeling van de Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking van 4 november 2019, houdende een auteursrechtelijk voorbehoud op het beeldmerk en woordmerk die zullen worden gebruikt ten behoeve van ‘Nederland Branding’
De Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking,
Gelet op artikel 15b van de Auteurswet;
Besluit:
De Staat der Nederlanden (Ministerie van Buitenlandse Zaken) maakt een voorbehoud als bedoeld in artikel 15b van de Auteurswet met betrekking tot het ontwerp van een beeldmerken een woordmerk, als opgenomen in de bijlage bij deze regeling.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.
Deze regeling zal met de bijlage en de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
S.A.M. Kaag
Het NL logo is een samenstelling van een beeldmerk en een woordmerk.
Het beeldmerk combineert twee symbolen: NL en de tulp. In het design van het beeldmerk is een balans gevonden die beiden versterkt. De tulp is niet letterlijk genomen en is duidelijk gerepresenteerd.
Het woordmerk bevindt zich aan de rechterkant van het beeldmerk. Het geselecteerde lettertype van het woordmerk voor de NL branding identiteit is: Nitti Grotesk. Dit lettertype is gekozen vanwege zijn vriendelijke, eenvoudige en heldere uitstraling. Uitzonderingen kunnen worden gemaakt als gebruik van het lettertype (praktisch) onmogelijk is. In deze gevallen wordt Arial gebruikt.
De kleuren van het beeld- en woordmerk vertegenwoordigen Nederland.
De geselecteerde kleuren zijn een belangrijk onderdeel van de visuele identiteit. Oranje is de primaire kleur en de basiskleur van de identiteit en zou in elke uiting terug moeten komen. Het secundaire palet ondersteunt het oranje en kan worden gebruikt als achtergrond. Het kleurenpalet is bewust beperkt en helder gehouden, om zo niet te concurreren met de branding van partners. De totale kleurenset biedt de mogelijkheid van gevarieerde communicatie.
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Regeling auteursrechtelijk voorbehoud op beeldmerk en woordmerk ‘Nederland Branding’", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.