Tijdelijke regeling groot onderhoud Zwanenburgbaan en Kaagbaan

[Regeling vervallen per 01-11-2019.]
Geraadpleegd op 25-12-2025.
Geldend van 24-02-2019 t/m 31-10-2019.

Tijdelijke regeling van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat, van 1 februari 2019, nr. IENW/BSK-2019/10729, houdende vaststelling van vervangende grenswaarden geluidbelasting en vrijstelling van regels in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol in verband met groot onderhoud aan en nabij de Zwanenburgbaan en groot onderhoud nabij de Kaagbaan (Tijdelijke regeling groot onderhoud Zwanenburgbaan en Kaagbaan)

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat,

Gelet op artikel 8.23, eerste lid, van de Wet luchtvaart;

BESLUIT:

Artikel 1. Definities

[Regeling vervallen per 01-11-2019]

In deze regeling wordt verstaan onder:

Artikel 2. Vervangende grenswaarden geluidbelasting

[Regeling vervallen per 01-11-2019]

  • 1 In afwijking van de grenswaarden, genoemd in de tabel van bijlage 2 bij het LVB, gelden voor het gebruiksjaar 2019 de volgende vervangende grenswaarden:

    Grenswaarden handhavingspunten etmaal Lden [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde

    in geval van buitengewone

    weersomstandigheden

    1

    97.325

    470.400

    55,85

    56,85

    2

    100.475

    472.525

    57,58

    58,58

    3

    104.150

    474.925

    58,61

    59,61

    4

    106.325

    477.125

    58,08

    59,08

    5

    108.875

    478.725

    57,74

    58,74

    6

    109.675

    481.125

    59,44

    60,44

    7

    107.625

    486.025

    57,63

    58,63

    8

    107.725

    489.075

    58,60

    59,60

    9

    107.725

    492.100

    57,04

    58,04

    10

    108.525

    495.350

    59,23

    60,23

    11

    109.175

    498.100

    58,77

    59,77

    12

    109.550

    500.725

    58,46

    59,46

    13

    110.250

    503.025

    57,47

    58,47

    14

    110.775

    500.550

    56,80

    57,80

    15

    110.575

    496.725

    57,95

    58,95

    16

    111.750

    491.425

    56,71

    57,71

    17

    111.825

    487.425

    56,74

    57,74

    18

    111.950

    485.275

    60,76

    61,76

    19

    113.625

    482.275

    54,27

    55,27

    20

    116.175

    481.925

    58,35

    59,35

    21

    119.050

    481.900

    57,88

    58,88

    22

    122.025

    481.450

    57,81

    58,81

    23

    118.800

    481.050

    57,21

    58,21

    24

    114.525

    476.925

    57,65

    58,65

    25

    116.100

    474.050

    57,94

    58,94

    26

    113.575

    472.550

    55,69

    56,69

    27

    112.500

    468.500

    56,41

    57,41

    28

    112.600

    472.325

    55,91

    56,91

    29

    112.525

    475.400

    57,18

    58,18

    30

    110.475

    475.250

    58,22

    59,22

    31

    108.600

    475.075

    58,93

    59,93

    32

    110.150

    471.075

    57,17

    58,17

    33

    106.800

    471.150

    56,50

    57,50

    34

    103.400

    472.225

    57,24

    58,24

    35

    98.400

    470.300

    57,02

    58,02

  • 2 In afwijking van de grenswaarden, genoemd in de tabel van bijlage 3 bij het LVB, gelden voor het gebruiksjaar 2019 de volgende vervangende grenswaarden:

    Grenswaarden handhavingspunten nacht Lnight [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde

    in geval van buitengewone

    weersomstandigheden

    1

    102.750

    473.250

    52,74

    53,74

    2

    104.150

    474.925

    50,15

    51,15

    3

    105.750

    476.600

    47,53

    48,53

    4

    108.875

    478.725

    47,48

    48,48

    5

    108.025

    485.875

    52,22

    53,22

    6

    108.350

    492.100

    51,93

    52,93

    7

    108.525

    495.350

    49,99

    50,99

    8

    109.275

    501.750

    48,54

    49,54

    9

    109.675

    504.850

    46,86

    47,86

    10

    110.825

    504.425

    47,46

    48,46

    11

    110.775

    500.550

    48,56

    49,56

    12

    110.575

    496.725

    49,89

    50,89

    13

    110.600

    494.400

    50,55

    51,55

    14

    110.175

    488.550

    52,46

    53,46

    15

    118.825

    481.650

    52,40

    53,40

    16

    120.250

    481.500

    51,30

    52,30

    17

    118.825

    481.350

    52,37

    53,37

    18

    111.000

    476.350

    48,81

    49,81

    19

    109.175

    474.600

    46,49

    47,49

    20

    110.750

    471.600

    46,95

    47,95

    21

    115.875

    468.125

    43,88

    44,88

    22

    111.800

    467.525

    44,42

    45,42

    23

    109.500

    468.025

    45,80

    46,80

    24

    106.000

    471.050

    45,81

    46,81

    25

    100.475

    472.525

    48,60

    49,60

Artikel 3. Vrijstellingen

[Regeling vervallen per 01-11-2019]

  • 1 Gedurende de periode van 24 februari 2019 tot en met 11 maart 2019 dat de Kaagbaan niet beschikbaar is vanwege werkzaamheden nabij die baan, geldt een vrijstelling dagelijks tussen 23:00 uur en 6:00 uur van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. Starts vanaf baan 09 en starts vanaf baan 27 (Buitenveldertbaan);

    • b. Landingen op baan 09 en landingen op baan 27 (Buitenveldertbaan);

    • c. Landingen op baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 2 Gedurende de periode van 10 maart 2019 tot en met 29 april 2019 dat de Zwanenburgbaan niet beschikbaar is vanwege werkzaamheden aan en nabij die baan, geldt een vrijstelling dagelijks tussen 23:00 uur en 6:00 uur van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. Starts vanaf baan 18L (Aalsmeerbaan);

    • b. Landingen op baan 36R (Aalsmeerbaan).

  • 3 Gedurende de periode van 1 september tot en met 30 september 2019 dat de Kaagbaan niet beschikbaar is vanwege diverse werkzaamheden nabij die baan, geldt een vrijstelling dagelijks tussen 23:00 uur en 6:00 uur van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. Starts vanaf baan 09 en starts vanaf baan 27 (Buitenveldertbaan);

    • b. Landingen op baan 09 en landingen op baan 27 (Buitenveldertbaan);

    • c. Landingen op baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 4 Het gebruik van baan 22 (Schiphol-Oostbaan) als landingsbaan overeenkomstig het eerste en derde lid kan slechts plaatsvinden indien geen van de andere banen als landingsbaan beschikbaar is of bruikbaar is omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgids, paragraaf (AIP) 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21, van de Aeronautical Information Publication, versie van 17 januari 2019, op deze andere baan worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden of indien het gebruik van een andere baan ertoe zou leiden dat deze andere baan tegelijkertijd als start- en als landingsbaan in gebruik zou zijn.

  • 5 Het gebruik van de Buitenveldertbaan voor starts als bedoeld in het eerste of derde lid kan slechts plaatsvinden indien de Polderbaan niet beschikbaar is of de Polderbaan (baan 36L) respectievelijk de Zwanenburgbaan (baan 18C) beide niet bruikbaar zijn omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgids, paragraaf (AIP) 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21, van de Aeronautical Information Publication, versie van 17 januari 2019, op deze banen worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden.

  • 6 Het gebruik van de Aalsmeerbaan voor landingen overeenkomstig het tweede lid kan slechts plaatsvinden indien de Kaagbaan niet beschikbaar is of bruikbaar is voor landingen omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgids, paragraaf (AIP) 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21, van de Aeronautical Information Publication, versie van 17 januari 2019, op deze baan worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden.

Artikel 4. Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 01-11-2019]

Deze regeling treedt in werking met ingang van 24 februari 2019 en vervalt met ingang van 1 november 2019.

Artikel 5. Citeertitel

[Regeling vervallen per 01-11-2019]

Deze regeling wordt aangehaald als: Tijdelijke regeling groot onderhoud Zwanenburgbaan en Kaagbaan.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat,

C. van Nieuwenhuizen Wijbenga