A
|
984 – 7484 kHz
|
9 dBµA/m op 10 m afstand
|
|
|
|
< 1%
|
Deze gebruiksvoorwaarden zijn alleen van toepassing op Eurobalise-transmissiies in
aanwezigheid van treinen en met gebruik van de 27 MHz-band voor telelaadvermogen.
|
|
|
B
|
7,3 – 23,0 MHz
|
–7 dBµA/m op 10 m afstand
|
Voor antennes gelden de inde geharmoniseerde normen gespecificeerde beperkingen welke
zijn vastgesteld in het kader van Richtlijn 1999/5/EG.
|
|
|
|
Deze gebruiksvoorwaarden zijn alleen van toepassing op Eurobalise-transmissiies in
aanwezigheid van treinen en met gebruik van de 27 MHz-band voor telelaadvermogen.
|
|
|
C
|
27,090 – 27,100 MHz
|
42 dBµA/m op 10 m afstand
|
|
|
|
|
Alleen voor aan/uit schakelen en downlink signalering voor Balise/ Eurobalise. Mag
ook worden optioneel worden gebruikt voor de activering van Loop/Euroloop.
|
|
|
D
|
5795-5805 MHz
|
2 W e.i.r.p.
|
|
|
|
|
Technieken om interferentie te onderdrukken, die ten minste gelijkwaardig presteren
als de technieken die zijn beschreven in de geharmoniseerde normen welke zijn vastgesteld
in het kader van richtlijn nr. 1999/5/EG van het Europees parlement en de Raad betreffenden radioapparatuur en telecommunicatie-eindapparatuur
en de wederzijdse erkenning van hun conformiteit, gewijzigd 29 september 2003 (PbEU
L284), zijn verplicht. Deze gebruiksvoorwaarden gelden alleen voor toepassingen voor
tolheffing op wegen.
|
|
|
E
|
5875 – 5925 MHz
|
33 dBm (Maximale totale zendver-mogen (gemiddelde e.i.r.p.))
23 dBm/MHz (Maximale spectrale vermogensdichtheid (gemiddelde e.i.r.p.))
|
|
|
|
Banddeel 5915-5925 MHz alleen voor infrastructuur naar voertuig (i2V) en waar nodig
gecoördineerd met ITS voor stedelijke spoorwegen.
|
Technieken om interferentie te onderdrukken, die ten minste gelijkwaardig presteren
als de technieken die zijn beschreven in de geharmoniseerde normen welke zijn vastgesteld
in het kader van richtlijn nr. 1999/5/EG van het Europees parlement en de Raad betreffenden
radioapparatuur en telecommunicatie-eindapparatuur en de wederzijdse erkenning van
hun conformiteit, gewijzigd 29 september 2003 (PbEU L284), zijn verplicht. Hiervoor
is een Transmitter power control (TPC) nodig met een bereik van ten minste 30 dB.
|
|
|
F
|
21,65 – 22 GHz
|
–61,3 dBm/MHz e.i.r.p. vermogensdichtheid
|
Dit is de maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid.
De piekvermogensdichtheid is maximaal 0 dBm/50 MHz e.i.r.p.
|
|
|
|
Uitsluitend bestemd voor het gebruik van het ultrabreedbanddeel van kortbereikradarapparatuur
in motorvoertuigen waarin die apparatuur origineel was geïnstalleerd of origineel
geïnstalleerde apparatuur vervangt, mits dat voertuig vóór 30 juni 2013 is geregistreerd,
op de markt gebracht of in dienst gesteld in een van de lidstaten van de Europese
Unie of een andere staat die partij is bij de overeenkomst betreffende de Europese
Economische Ruimte.
|
|
|
G
|
22 – 24,05 GHz
|
–41,3 dBm/MHz e.i.r.p. vermogensdichtheid
|
Dit is de maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid.
De piekvermogensdichtheid is maximaal 0 dBm/50 MHz e.i.r.p.
In de band 23,6 – 24 GHz moet het signaalniveau 30 graden boven horizontale vlak minimaal
25 dB onderdrukt zijn voor apparatuur die voor 2010 op de markt is gebracht. Voor
apparatuur die later op de markt is gebracht geldt een onderdrukking van 30 dB.
|
|
|
|
Uitsluitend bestemd voor het gebruik van het ultrabreedbanddeel van kortbereikradarapparatuur
in motorvoertuigen waarin die apparatuur origineel was geïnstalleerd of origineel
geïnstalleerde apparatuur vervangt, mits dat voertuig vóór 30 juni 2013 is geregistreerd,
op de markt gebracht of in dienst gesteld in een van de lidstaten van de Europese
Unie of een andere staat die partij is bij de overeenkomst betreffende de Europese
Economische Ruimte.
|
|
|
H
|
24,05 – 24,25 GHz
|
20 dBm e.i.r.p.
|
Dit is de maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid.
De piekvermogens-
dichtheid is maximaal 0 dBm/50 MHz e.i.r.p.
Piekvermogen, dit voorschrift geldt alleen bij smalbandzendmodus / component.
|
|
|
Voor piekver-mogens groter dan –10 dBm e.i.r.p. is de duty-cycle beperkt tot maximaal
10%.
|
|
|
|
|
|
–41,3 dBm/MHz e.i.r.p.
|
Dit is de maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid.
De piekvermogensdichtheid is maximaal 0 dBm/50 MHz e.i.r.p.
Piekvermogen, dit voorschrift geldt alleen voor het ultrabreedbanddeel van kortbereikapparatuur.
|
|
|
|
Uitsluitend bestemd voor het gebruik van het ultrabreedbanddeel van kortbereikradarapparatuur
in motorvoertuigen waarin die apparatuur origineel was geïnstalleerd of origineel
geïnstalleerde apparatuur vervangt, mits dat voertuig vóór 1 januari 2018 is geregistreerd,
op de markt gebracht of in dienst gesteld in een van de lidstaten van de Europese
Unie of een andere staat dit partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese
Economische Ruimte. De datum van 1 januari 2018 wordt met vier jaar verlengd voor
kortbereikradarapparatuur in motorvoertuigen waarvoor overeenkomstig artikel 6, van
Richtlijn 2007/46/EG van het Europees parlement en de Raad een aanvraag om typegoedkeuring is ingediend
en vóór 1 januari 2018 is verleend.
|
|
|
I
|
24,25 – 26,65 GHz
|
–41,3 dBm/MHz e.i.r.p.
|
Dit is de maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid.
De piekvermogens-
dichtheid is maximaal 0 dBm/50 MHz e.i.r.p.
Piekvermogen, dit voorschrift geldt alleen voor het ultrabreedbanddeel van kortbereikapparatuur.
|
|
|
|
Uitsluitend bestemd voor het gebruik van het ultrabreedbanddeel van kortbereikradarapparatuur
in motorvoertuigen waarin die apparatuur origineel was geïnstalleerd of origineel
geïnstalleerde apparatuur vervangt, mits dat voertuig vóór 1 januari 2018 is geregistreerd,
op de markt gebracht of in dienst gesteld in een van de lidstaten van de Europese
Unie of een andere staat dit partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese
Economische Ruimte. De datum van 1 januari 2018 wordt met vier jaar verlengd voor
kortbereikradarapparatuur in motorvoertuigen waarvoor overeenkomstig artikel 6, van
Richtlijn 2007/46/EG van het Europees parlement en de Raad een aanvraag om typegoedkeuring is ingediend
en vóór 1 januari 2018 is verleend.
|
|
|
J
|
63 – 64 GHz
|
40 dBm e.i.r.p.
|
|
|
|
|
Beschikbaar voor ‘voertuig naar voertuig’, ‘voertuig naar infrastructuur’ en ‘infrastructuur
naar voertuig’ systemen.
|
|
|
K
|
76 – 77 GHz
|
315 W (55 dBm) e.i.r.p. piek- vermogen
|
Het gemiddelde vermogen mag maximaal 100 W (50 dBm) e.i.r.p. bedragen en voor een
pulserende radar mag het gemiddelde vermogen maximaal 223 mW (23,5 dBm) bedragen.
|
|
|
|
Beschikbaar voor terrestrische voertuig- en infrastructuursystemen en obstructie/voertuig
detectie via een radar sensor bij spoorwegovergangen.
|
|
|
L
|
77 – 81 GHz
|
55 dBm e.i.r.p. piekvermogen
–3 dBm/MHz e.i.r.p. vermogensdichtheid
|
Dit is de maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid.
De maximum gemiddelde spectrale vermogensdichtheid van 1 korte afstandsradarsysteem
is buiten het voertuig begrensd op – 9 dBm/MHz e.i.r.p.
|
|
|
|
|
|
|