Voor het oplossen van problemen binnen het speelveld van de functie kan de functionaris
de meest vergaande oplossingen toepassen in relatie tot de zwaarste problemen.
De functionaris kan:
de problemen zelfstandig aanpakken door het volgen van gestandaardiseerde werkwijzen,
nauwgezette richtlijnen en instructies en bekende oplossingen die zich voordoen bij:
• het verrichten van toegangscontrole en het registreren van bezoekers;
• het aannemen, beantwoorden en doorverwijzen van vragen van burgers;
• het opnemen en op juistheid van gegevens beoordelen van aangiften;
• het aannemen en op volledigheid beoordelen van vergunningaanvragen;
• het doorsturen van de aangifte naar het relevante vakgebied;
• het vastleggen van vragen, aangiften en vergunningaanvragen;
• het attenderen op netwerk/ketenpartners zoals slachtofferhulp,
• het informeren van aangevers over de behandeling dan wel status van hun aangifte,
• het vastleggen van aangereikte gegevens (bonnen, tap’s);
• het aanvullen van door collega’s aangereikte aangiften;
• het verrichten van fotoconfrontaties;
• het aanvragen en koppelen van BOB-bevelen/middelen;
• het beheren en toewijzen van verhoorruimtes- en studio’s;
op de juiste wijze:
• burgers te woord staan en informeren;
• vragen, aangiften, vergunningaanvragen en aangereikte gegevens (bonnen, tap’s) vastleggen
in de daartoe geëigende systemen;
• toegangscontrole verrichten en bezoekers registreren;
• BOB-bevelen/middelen aanvragen.
• instrueren van medewerkers;
• zelfstandig afhandelen van situaties op aanwijzing en binnen het kader van gestandaardiseerde
werkwijzen en richtlijnen.
Aan de functie kleeft de Hoge Omschakelfrequentie met externe exposure.
|