Artikel 1
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
In dit besluit wordt verstaan onder:
-
a.
operational air traffic (OAT): vluchten die worden uitgevoerd onder militair gezag en die in principe niet worden
uitgevoerd volgens de regels en procedures vastgesteld door de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie;
-
b.
TCC/RP Semmerzake: traffic control centre / RP Semmerzake;
-
c.
FL: Flight Level;
-
d.
LACC: London Area Control Centre behorende bij National Air Traffic Services;
-
e.
LTCC: London Terminal Control Centre behorende bij National Air Traffic Services;
-
f.
UTA: upper control area.
Artikel 2
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Brussel ACC wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage
A, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 195 en een bovengrens
van FL 245, voor zover lateraal begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51 00 00 NB 005 46 02 OL, en
51 00 00 NB 005 54 17 OL
- -
de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Artikel 3
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
TCC/RP Semmerzake wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage B, en deel
uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 195 en een bovengrens van
FL 245, voor zover lateraal begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51 15 21 NB 005 33 24 OL, en
51 14 46 NB 006 04 48 OL
- -
de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51 00 00 NB 005 46 02 OL, en
51 00 00 NB 005 54 17 OL
- -
de oost- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Artikel 3a
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
-
1 Als gebied waar aan het luchtverkeer OAT luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven
door TCC/RP Semmerzake, wordt aangewezen het gebied aangegeven in bijlage BB, en deel
uitmakend van de Nieuw Milligen TMA-D en van de Amsterdam UTA, met een ondergrens
van FL 095 en een bovengrens van FL 660, voor zover lateraal begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities: 512637 NB 0050454 OL, en 511640 NB 0052700
OL
- -
de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Artikel 4
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Brussel ACC wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage
C, en deel uitmakend van de Maastricht TMA 1 en 2, met een ondergrens van FL 95 en
een bovengrens van FL 195, voor zover lateraal begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51 00 00 NB 005 46 02 OL, en
51 00 00 NB 005 54 17 OL
- -
de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Artikel 5
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
-
1 Als gebied waar aan het luchtverkeer, voor zover het gaat om naderend- en vertrekkend
verkeer naar en van het luchtvaartterrein Kleine Brogel, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Kleine Brogel APP wordt aangewezen het gebied als aangegeven in
bijlage D, en deel uitmakend van de Maastricht TMA 1, met een ondergrens van 1500
ft MSL en een bovengrens van 3500 ft MSL, voor zover lateraal begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51 15 21 NB 005 33 24 OL, en
51 15 05 NB 005 50 02 OL
- -
de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51 15 05 NB 005 50 02 OL, en
51 09 19 NB 005 50 02 OL
- -
de zuid - en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Artikel 5a
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
-
1 Als gebied waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
de plaatselijke luchtverkeersleidingsdienst van Kleine-Brogel volgens de regels behorende
bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied behorend
tot de Kleine-Brogel CTR, als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage
DD met als ondergrens de grond en een bovengrens van 3000 voet AMSL en lateraal begrensd
door:
- -
de noordgrens: een cirkel van 5 nautische mijlen rond positie 51 13 48 NB 005 36 12
OL, en
- -
de zuidgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Artikel 6
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
-
1 Als gebied waar aan IFR-vluchten, voor zover het gaat om naderend- en vertrekkend
verkeer naar en van het luchtvaartterrein Brüggen, luchtverkeersdienstverlening wordt
gegeven door Düsseldorf ACC wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage
E, en deel uitmakend van de Maastricht TMA 1, met een ondergrens van 2500 ft MSL en
een bovengrens van FL 195, met uitzondering van het plaatselijk luchtverkeersleidingsgebied
Brüggen, voor zover lateraal begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities
51 14 55 NB 005 57 18 OL, en
51 14 46 NB 006 04 48 OL
- -
de oost - en zuidgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam
- -
de westgrens: een lijn tussen de posities
51 14 55 NB 005 57 18 OL, en
51 05 22 NB 006 00 28 OL.
Artikel 6a
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
-
1 Als gebied waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
de plaatselijke luchtverkeersleidingsdienst van Niederrhein volgens de regels behorende
bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied behorend
tot de Niederrhein CTR, als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage EE.
Artikel 7
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
-
1 De LVNL wordt belast met het geven van luchtverkeersdienstverlening aan IFR-vluchten
in het gebied als aangegeven in bijlage F, met uitzondering van de plaatselijke luchtverkeersleidingsgebieden,
met een ondergrens van 1500 ft MSL en een bovengrens van FL 95, voor zover lateraal
begrensd door:
- -
de noord-, west- en zuidgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam
- -
de oostgrens: een lijn tussen de posities
51 05 22 NB 006 00 28 OL, en
50 55 42 NB 006 03 15 OL.
Artikel 8
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan naderend IFR-verkeer voor baan 09 van het luchtvaartterrein Brüggen,
luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door Düsseldorf ACC wordt aangewezen het
gebied als aangegeven in bijlage G, en deel uitmakend van de Maastricht TMA 1, met
een ondergrens van 1500 ft MSL en een bovengrens van 2500 ft MSL, voor zover lateraal
begrensd door:
- -
de noordgrens: een lijn tussen de posities
51 15 05 NB 005 50 02 OL, en
51 14 46 NB 006 04 48 OL
- -
de oostgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam, in zuidelijke richting
tot de positie 51 08 10 NB 006 06 05 OL
- -
de zuidgrens: een lijn tussen de posities
51 08 10 NB 006 06 05 OL, en
51 06 42 NB 005 50 02 OL
- -
de westgrens: een lijn vanuit de positie 51 06 42 NB 005 50 02 OL, via de grens van
het vluchtinformatiegebied Amsterdam naar de positie 51 09 19 NB 005 50 02 OL en in
noordelijke richting naar 51 15 05 NB 005 50 02 OL.
Artikel 8a
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het LACC volgens de regels behorende bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse
C, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage H, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 235 en een bovengrens
van FL 660, en lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 57
56.44 NB 003 10 18.61 OL
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 56.44 NB 003 10 18.61 OL en 51 28
50.17 NB 003 10 18.61 OL
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 28
50.17 NB 003 10 18.61 OL
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 42
44.83 NB 002 10 01.17 OL
Artikel 8b
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het LACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage I, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 215 en een bovengrens
van FL 235, en lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 57
13.20 NB 002 30 00.00 OL
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 13.20 NB 002 30 00.00 OL en 51 38
12.59 NB 002 30 00.00 OL
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38
12.59 NB 002 30 00.00 OL
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 42
44.83 NB 002 10 01.17 OL
Artikel 8c
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT boven FL 195, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het LTCC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
A tussen FL 055 en FL 195 en volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C tussen FL 195 en FL 215, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze
regeling behorende bijlage J, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 055 en een bovengrens
van FL 215, en lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 57
13.20 NB 002 30 00.00 OL
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 13.20 NB 002 30 00.00 OL en 51 38
12.59 NB 002 30 00.00 OL
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38
12.59 NB 002 30 00.00 OL
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 42
44.83 NB 002 10 01.17 OL
Artikel 8d
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het LACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage K, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 215 en een bovengrens
van FL 660, en lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38
12.59 NB 002 30 00.00 OL
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL en 51 27
20.12 NB 002 30 00.00 OL
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 30 00.00 NB 002 00 00.00 OL en 51 27
20.12 NB 002 30 00.00 OL
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 30
00.00 NB 002 00 00.00 OL
Artikel 8e
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT boven FL 195, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het LTCC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
A tussen FL 055 en FL 195 en volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C tussen FL 195 en FL 215, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage L, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 055 en een bovengrens
van FL 215, en lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38
12.59 NB 002 30 00.00 OL
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL en 51 27
20.12 NB 002 30 00.00 OL
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 30 00.00 NB 002 00 00.00 OL en 51 27
20.12 NB 002 30 00.00 OL
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 30
00.00 NB 002 00 00.00 OL
Artikel 9
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na dagtekening van de Staatscourant
en werkt terug tot en met 2 maart 1995.
Artikel 9a
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening
door buitenlandse instanties.
Bijlage EE. behorende bij artikel 6a van de Regeling van de Minister van Verkeer en
Waterstaat en de Minister van Defensie van 3 maart 1995, nr DGRLD/JBZ/95.002008, houdende
aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties
(Stcrt. 76)
[Regeling vervallen per 12-05-2005]
Onderdeel van E, behorende bij artikel 5 en artikel 16, tweede lid van de Regeling
luchtverkeersdienstverlening Plaatselijke luchtverkeersleidingsgebieden
Niederrhein CTR
-
1. De laterale grenzen van het Nederlandse deel van het plaatselijk luchtverkeersleidingsgebied
Niederrhein (Niederrhein CTR) zijn als volgt: Van positie 51°33'15" NB 006°10'20"
OL naar 51°33'22"NB 006°01'09" OL dan via een deel van een cirkel gecentreerd rond
51°31'05" NB 005°51'22" OL met een radius van 6,5 NM naar 51°36'44" NB 005°56'34"
OL, via een rechte lijn naar 51°39'28" NB 005°56'41" OL en verder via 51°39'05" NB
006°07'00" OL, langs de Nederlands-Duitse grens naar 51°33'15" NB 006°10'20" OL.
-
2. De verticale grenzen van het Nederlandse deel de Niederrhein CTR zijn:
Nederlands deel van de Niederrhein CTR