Financiering AWBZ en Wlz
|
KC1102
|
Ontvangen betaalformulieren AWBZ per soort met retourpercentage
|
Het aantal in het huidig verslagjaar ontvangen formulieren per soort met het percentage
van het aantal formulieren dat retour is gezonden.
|
KC1103a
|
Betaling van zorgaanspraken AWBZ namens zorgverzekeraars, het Zorginstituut en zorgkantoren
|
Bedrag van alle verstrekkingen die in het huidig verslagjaar zijn gedaan in duizenden
Euro’s aan betalingen, ten laste van het AFBZ, aan zorgaanbieders in opdracht van
en namens de zorgverzekeraars, het Zorginstituut en de zorgkantoren in de hoedanigheid
van landelijk betaalkantoor.
|
KC1103b
|
Betaling van zorgaanspraken Wlz namens zorgverzekeraars, het Zorginstituut en zorgkantoren
|
Bedrag van alle verstrekkingen die in het huidig verslagjaar zijn gedaan in duizenden
Euro’s aan betalingen, ten laste van het Flz, aan zorgaanbieders in opdracht van en
namens de zorgverzekeraars, het Zorginstituut en de zorgkantoren in de hoedanigheid
van landelijk betaalkantoor.
|
KC1104a
|
Betaling van ziekenhuisverpleging, na 365 dagen en verkeerde bed regeling AWBZ
|
Bedrag van alle verstrekkingen die in het huidig verslagjaar zijn gedaan in duizenden
Euro’s aan betalingen, ten laste van het AFBZ, aan zorgverzekeraars in de hoedanigheid
van landelijk betaalkantoor.
|
KC1104b
|
Betaling van ziekenhuisverpleging, na 365 dagen en verkeerde bed regeling Wlz
|
Bedrag van alle verstrekkingen die in het huidig verslagjaar zijn gedaan in duizenden
Euro’s aan betalingen, ten laste van het Flz, aan zorgverzekeraars in de hoedanigheid
van landelijk betaalkantoor.
|
Compensatieregeling eigen risico
|
KC1402
|
Aantal nog uit te voeren betalingen en bedrag
|
Het aantal rechthebbenden aan wie ultimo het huidig verslagjaar geen CER-uitkering
is gedaan (per uitkeringsjaar over alle uitkeringsjaren) als het gevolg van het ontbreken
van bancaire gegevens.
|
Eigen bijdrage Wlz¹
|
KC1503
|
Afgeboekte oninbare eigen bijdragen – redenen
|
Over het huidig verslagjaar worden de belangrijkste vijf redenen getoond.
|
KC1504b
|
Restituties ontvangen eigen bijdragen in € 1.000
|
Het in het huidig verslagjaar gerestitueerde bedrag van de rekeningen, dat betrekking
heeft op ontvangen eigen bijdragen Wlz afgerond op € 1.000.
|
KC1504c
|
Aantal uitgevoerde restituties
|
Het aantal in het huidig verslagjaar uitgevoerde restituties.
|
KC1506
|
Vastgestelde eigen bijdragen in € 1.000
|
Bedrag van alle door het bronsysteem in het huidige verslagjaar vastgestelde eigen
bijdragen voor alle zorgperioden van het huidig verslagjaar.
|
KC1507a
|
Gemiddelde vastgestelde eigen bijdrage
|
De som van de door het bronsysteem vastgestelde eigen bijdragen gedeeld door het aantal
unieke bijdrageplichtige waarvoor een eigen bijdrage is vastgesteld. Weergegeven voor
de lage eigen bijdrage, de hoge eigen bijdrage en het totaal.
|
KC1507b
|
Gemiddelde opgelegde eigen bijdrage
|
De som van de opgelegde eigen bijdragen gedeeld door het aantal unieke klanten waarvoor
een eigen bijdrage is opgelegd. Weergegeven voor de eigen bijdrage en de broninhouding.
|
KC1508a
|
Totaal aantal bijdrageplichtigen met een vastgestelde eigen bijdrage
|
Het aantal unieke bijdrageplichtigen zoals voor het huidig verslagjaar aanwezig in
het bronsysteem. Waarbij is aangeleverd dat zij zorg ontvangen en waarvoor een eigen
bijdrage is vastgesteld. Weergegeven voor de lage eigen bijdrage, de hoge eigen bijdrage
en het totaal.
|
KC1508b
|
Totaal aantal bijdrageplichtigen met een opgelegde eigen bijdrage
|
Het aantal unieke bijdrageplichtigen waarvoor in het huidig verslagjaar een hoge respectievelijk
een lage eigen bijdrage is opgelegd, onderverdeeld naar eigen bijdrage, broninhouding
en totaal.
|
KC1509a
|
Aantal nieuwe bijdrageplichtigen
|
Het aantal bijdrageplichtigen, die nieuw zijn aangeleverd en waarvoor nog niet eerder
Wlz-zorg is geregistreerd, waarvoor in het huidig verslagjaar voor de eerste keer
een beschikking is afgegeven voor een doorlopende opnameperiode.
|
KC1509b
|
Doorlooptijd van startdatum aanvang zorg tot eerste factuur
|
De gemiddelde doorlooptijd in dagen van startdatum aanvang zorg tot eerste factuur
gedurende het huidige verslagjaar. Weergegeven voor nieuwe klanten, bestaande klanten
en het totaal aantal klanten.
|
KC1509c
|
Doorlooptijd van einde zorg als gevolg van overlijden tot laatste factuur
|
De gemiddelde doorlooptijd in dagen van datum einde zorg als gevolg van overlijden
tot de laatste factuur gedurende het huidige verslagjaar.
|
KC1510
|
Broninhoudingspercentages
|
Het percentage van de in het huidig verslagjaar via opgelegde broninhouding bevestigde
eigen bijdragen ten opzichte van het totaalbedrag van de in het huidig verslagjaar
opgelegde eigen bijdragen.
|
KC1511
|
Aantal bezwaarschriften
|
Het aantal in het huidige verslagjaar ontvangen bezwaarschriften gesplitst naar status
(ontvangen, afgehandeld, onderhanden).
|
Aantal bezwaarschriften – redenen
|
Over het huidig verslagjaar worden de belangrijkste vijf redenen getoond.
|
KC1512
|
Percentage bezwaarschriften ten opzichte van totaal aantal verstuurde beschikkingen
|
Het aantal bezwaren als percentage van het totaal aantal beschikkingen dat in het
huidig verslagjaar wordt verstuurd.
|
KC1513
|
Aantal beroepzaken
|
Het aantal in het huidig verslagjaar ontvangen (hoger) beroepen, gesplitst naar status
(ontvangen, zelf ingesteld, afgehandeld, gegrond, ongegrond).
|
KC1514
|
Aantal calls
|
Het aantal in het huidig verslagjaar bij het CAK binnengekomen calls.
(exclusief geannuleerde calls in de wachtrij).
|
Aantal calls – redenen
|
Over de in het huidig verslagjaar beantwoorde calls worden de belangrijkste vijf redenen
getoond.
|
KC1515
|
Aantal e-mails
|
Het aantal in het huidige verslagjaar (via het webformulier) ontvangen e-mails, al
dan niet verstuurd via een vertegenwoordiger, van klanten.
|
Aantal e-mails – contactonderwerpen
|
Over de in het huidig verslagjaar (via het webformulier) ontvangen e-mails, al dan
niet verstuurd via een vertegenwoordiger, van klanten worden de belangrijkste vijf
contactonderwerpen getoond.
|
KC1516
|
Aantal brieven
|
Het aantal in het huidige verslagjaar ontvangen brieven, al dan niet verstuurd via
een vertegenwoordiger, van klanten.
|
Aantal brieven – contactonderwerpen
|
Over de in het huidig verslagjaar ontvangen brieven, al dan niet verstuurd via een
vertegenwoordiger, van klanten, worden de belangrijkste vijf contactonderwerpen getoond.
|
|
KC1517
|
Gemiddelde beantwoordingstermijn
|
De gemiddelde termijn waarbinnen op informatieverzoeken van burgers, al dan niet verstuurd
via een vertegenwoordiger, (onderverdeeld naar telefonisch, schriftelijk of via e-mail)
in het verslagjaar wordt gereageerd.
|
KC1518
|
Aantal klachten
|
Het aantal in het huidig verslagjaar ontvangen klachten.
|
Aantal klachten – redenen
|
Over de in het huidig verslagjaar ontvangen klachten worden de belangrijkste vijf
redenen getoond.
|
KC1519
|
Aantal interventies Nationale Ombudsman
|
Het aantal in het huidig verslagjaar binnengekomen interventies.
|
Eigen bijdrage
Wmo²
|
KC1603
|
Afgeboekte oninbare eigen bijdragen – redenen
|
Over het huidig verslagjaar worden de belangrijkste vijf redenen getoond.
|
KC1604b
|
Restituties ontvangen eigen bijdragen in € 1.000
|
Het in het huidig verslagjaar gerestitueerde bedrag van de rekeningen, dat betrekking
heeft op ontvangen eigen bijdragen Wmo afgerond op € 1.000.
|
KC1604c
|
Aantal uitgevoerde restituties
|
Het aantal in het huidig verslagjaar uitgevoerde restituties.
|
KC1609a
|
Totaal aantal bijdrageplichtigen
|
Het aantal bijdrageplichtigen die aangeleverd zijn bij het CAK en zorg hebben afgenomen
in het zorgjaar. Weergegeven voor klanten Wmo en klanten Wmo Beschermd Wonen.
|
KC1609b
|
Doorlooptijd van startdatum aanvang zorg tot eerste factuur
|
De gemiddelde doorlooptijd van startdatum aanvang zorg tot eerste factuur gedurende
het huidige verslagjaar.
|
KC1609c
|
Doorlooptijd van einde zorg als gevolg van overlijden tot laatste factuur
|
De gemiddelde doorlooptijd van datum einde zorg als gevolg van overlijden tot de laatste
factuur gedurende het huidige verslagjaar.
|
KC1610
|
Aantal bezwaarschriften
|
Het aantal in het huidig verslagjaar ontvangen bezwaarschriften gesplitst naar status
(ontvangen, afgehandeld, onderhanden).
|
Aantal bezwaarschriften – redenen
|
Over het huidig verslagjaar worden de belangrijkste vijf redenen getoond.
|
KC1611
|
Percentage bezwaarschriften ten opzichte van totaal aantal verstuurde facturen
|
Het aantal ontvangen bezwaren als percentage van het totaal aantal facturen dat per
jaar wordt verstuurd.
|
KC1612
|
Aantal beroepzaken
|
Het aantal in het huidig verslagjaar ontvangen (hoger) beroepen, gesplitst naar status
(ontvangen, zelf ingesteld, afgehandeld, gegrond, ongegrond).
|
KC1613
|
Aantal calls
|
Het aantal in het huidig verslagjaar bij het CAK binnengekomen calls.
(exclusief geannuleerde calls in de wachtrij).
|
Aantal calls – redenen
|
Over de in het huidig verslagjaar beantwoorde calls worden de belangrijkste vijf redenen
getoond.
|
KC1614
|
Aantal e-mails
|
Het aantal in het huidige verslagjaar (via het webformulier) ontvangen e-mails, al
dan niet verstuurd via een vertegenwoordiger, van klanten.
|
Aantal e-mails – contactonderwerpen
|
Over de in het huidig verslagjaar (via het webformulier) ontvangen e-mails, al dan
niet verstuurd via een vertegenwoordiger, van klanten, worden de belangrijkste vijf
contactonderwerpen getoond.
|
|
KC1615
|
Aantal brieven
|
Het aantal in het huidige verslagjaar ontvangen brieven, al dan niet verstuurd via
een vertegenwoordiger, van klanten in het huidig verslagjaar.
|
Aantal brieven – contactonderwerpen
|
Over de in het huidig verslagjaar ontvangen brieven, al dan niet verstuurd via een
vertegenwoordiger, van klanten, worden de belangrijkste vijf contactmomenten getoond.
|
KC1616
|
Gemiddelde beantwoordingstermijn
|
De gemiddelde termijn waarbinnen op informatieverzoeken van burgers, al dan niet via
een vertegenwoordiger, (onderverdeeld naar telefonisch, schriftelijk of via e-mail)
in het verslagjaar wordt gereageerd.
|
KC1617
|
Aantal klachten
|
Het aantal in het huidig verslagjaar binnengekomen klachten.
|
Aantal klachten – redenen
|
Over de in het huidig verslagjaar ontvangen klachten worden de belangrijkste vijf
redenen getoond.
|
KC1618
|
Aantal interventies Nationale Ombudsman
|
Het aantal in het huidig verslagjaar binnengekomen interventies.
|