-
a. het leveren van eerstelijns organisatie- en personeelsadvies aan de managers van het
ministerie ten aanzien van diverse aangelegenheden, zoals mobiliteit, vitaliteit en
gezondheid, leren en ontwikkelen, arbeidsjuridische kwesties en organisatie- en formatievraagstukken;
-
b. het leveren van advies en ondersteuning bij reorganisaties;
-
c. het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op het gebied van management development;
-
d. het adviseren van de Commissie Management Development ten aanzien van management development
vraagstukken;
-
e. het inschakelen van tweedelijns specialistische dienstverlening vanuit SSO’s;
-
f. het vertalen van het interdepartementaal organisatie- en personeelsbeleid naar de
specifieke situatie van het ministerie;
-
g. het houden van toezicht op de naleving van de rijksbrede kaders en regelingen op het
gebied van organisatie en personeel binnen het ministerie;
-
h. het informeren van managers en medewerkers van het ministerie over personeelsprocessen
en specifieke kaders van het ministerie;
-
i. het adviseren van deelnemers aan interdepartementale commissies en bestuurlijke overleggen
op het gebied van organisatie en personeel;
-
j. het vertegenwoordigen van het ministerie bij het interdepartementale overleg van verantwoordelijken
voor organisatie en personeel en overige interdepartementale overleggremia op het
gebied van organisatie en personeel;
-
k. het mee sturing geven aan interdepartementale HRM-beleidsontwikkelingen, onder andere
in de rol van portefeuillehouder en in de rol van deelnemer aan interdepartementale
stuurgroepen;
-
l. het uitvoering geven aan de implementatie van rijksbreed vastgesteld HRM-beleid;
-
m. verantwoordelijk voor afnemerstaken voor generieke dienstverlening voor het Expertisecentrum
Organisatie & Personeel en de dienst P-Direkt van het Ministerie van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties;
-
n. het vervullen van de rol van opdrachtgever van het Leer- en Ontwikkelplein voor het
ministerie;
-
o. het meewerken aan onderzoeken en reviews van de Auditdienst Rijk en de Algemene Rekenkamer;
-
p. het ondersteunen van de departementale bestuurder in de zin van de Wet op de Ondernemingsraden en het voeren van het secretariaat van het Departementaal Georganiseerd Overleg;
-
q. het verstrekken van ministeriebrede informatie over uitgevoerd organisatie- en personeelsbeleid;
-
r. het verstrekken van managementinformatie op HRM-gebied voorzover deze informatie niet
of slechts op complexe wijze beschikbaar is via de Portal van P-Direkt;
-
s. het ondersteunen bij en uitvoeren van registratieve en administratieve ondersteuning
op het gebied van personeelsadministratie en -beheer aan de dienstonderdelen van het
ministerie op basis van dienstverleningsafspraken, voor zover de ondersteuning en
uitvoering van deze taken geen deel uitmaken van de dienstverleningsovereenkomst met
P-Direkt;
-
t. de interne controle op de processen van P-Direkt, voor zover deze interne controle
niet bij P-Direkt is belegd;
-
u. het beheer van de identiteitsbewijzen van medewerkers van het ministerie;
-
v. het uitvoeren van ondersteunende taken binnen het ministerie ten aanzien van werving
en selectie;
-
w. de verstrekking van de vervoerkaarten woon-werkverkeer op basis van rijksbrede dienstverleningsafspraken;
-
x. het verstrekken van informatie over regels en richtlijnen binnen het vakgebied van
de afdeling aan de departementsleiding, directeuren en afdelingshoofden van het ministerie,
voor zover deze informatie niet wordt verstrekt door het ministerie van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties en de SSO’s.