U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
[Regeling vervallen per 01-01-2010.]Geraadpleegd op 31-10-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 23-12-2006. Geldend van 23-12-2006 t/m 30-06-2008
Regeling van de Minister van Verkeer en Waterstaat, houdende verstrekking van subsidie aan de vereniging Veilig Verkeer Nederland (Subsidieregeling Veilig Verkeer Nederland 2006)
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op de artikelen 2, aanhef en onder a, 3 en 6, eerste lid, van de Kaderwet subsidies Verkeer en Waterstaat en 4:59, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht;
Besluit:
[Regeling vervallen per 01-01-2010]
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. Minister: Minister van Verkeer en Waterstaat;
b. Veilig Verkeer Nederland: vereniging Veilig Verkeer Nederland, gevestigd te Huizen;
c. prestatie-indicatoren: de in kwantitatieve of kwalitatieve termen weergegeven streefcijfers voor bepaalde prestaties van Veilig Verkeer Nederland per boekjaar, een en ander zoals door de Minister vastgesteld;
d. wet: Algemene wet bestuursrecht;
e. controleprotocol: door de Minister vastgesteld controleprotocol.
1 De Minister kan op aanvraag per boekjaar een subsidie verstrekken aan Veilig Verkeer Nederland voor het uitvoeren van activiteiten op het gebied van verkeersveiligheid gericht op:
a. beleidsbeïnvloeding en onderzoek;
b. voorlichting, educatie en communicatie, of
c. actieve gedragsbeïnvloeding door acties.
2 Geen subsidie wordt verstrekt voorzover voor een activiteit, bedoeld in het eerste lid, reeds een subsidie is verstrekt door een ander bestuursorgaan dan wel andere inkomsten van derden zonder tegenprestatie zijn verkregen.
Afdeling 4.2.8 van de wet is van toepassing.
1 De subsidie bedraagt per boekjaar ten hoogste € 4.090.000,00 (prijspeil 2005).
2 Het in het eerste lid genoemde bedrag is exclusief de compensatie voor de arbeidskostenontwikkeling, bedoeld in artikel 8, eerste lid.
3 Veilig Verkeer Nederland stelt van het in het eerste lid genoemde bedrag aan het begin van ieder boekjaar € 20.420,11 ter beschikking aan de Stichting Verkeersbrigadiers.
4 De Stichting Verkeersbrigadiers legt rekening en verantwoording af omtrent de besteding van de gelden aan Veilig Verkeer Nederland, die vervolgens de Minister hieromtrent informeert bij de aanvraag tot subsidievaststelling ingevolge artikel 14.
1 Uiterlijk zeven weken voor de aanvang van het boekjaar dient Veilig Verkeer Nederland de aanvraag tot subsidieverlening in bij de Minister, feitelijk geadresseerd aan de Contract- en Subsidiebeheersorganisatie van DGP.
2 De aanvraag gaat, naast de in paragraaf 4.2.8.2 van de wet genoemde bescheiden, vergezeld van:
a. het bedrag van de aangevraagde subsidie;
b. een overzicht van de mate waarin de prestatie-indicatoren zijn gerealiseerd, en
c. de overige bescheiden die de Minister voor de behandeling van de aanvraag noodzakelijk acht.
1 De Minister kan op aanvraag een voorschot verlenen per kwartaal tot ten hoogste 95 procent van het bedrag, genoemd in artikel 4, eerste lid.
2 De aanvraag tot voorschotverlening gaat vergezeld van een liquiditeitsprognose waarbij de liquiditeitsbehoefte per kalenderkwartaal wordt aangegeven.
3 De aanvraag wordt ingediend gelijktijdig met de aanvraag tot subsidieverlening.
1 De beschikking tot subsidieverlening vermeldt, voor zover van toepassing, eveneens de voorschotverlening, bedoeld in artikel 6, eerste lid.
2 Naast de gronden, genoemd in de wet, kan de Minister de subsidieverlening geheel of gedeeltelijk weigeren indien:
a. de Minister gegronde reden heeft om aan te nemen dat Veilig Verkeer Nederland zich niet voldoende inspant of heeft ingespannen om de prestatie-indicatoren te realiseren;
b. het activiteitenplan niet voldoet aan artikel 2, eerste lid;
c. het activiteitenplan niet in voldoende mate aansluit bij de door Minister geformuleerde beleidsdoelstellingen op het gebied van de verkeersveiligheid;
d. het bedrag van de aangevraagde subsidie naar het oordeel van de Minister
e. onevenwichtig is in verhouding tot de te subsidiëren activiteiten, of
f. de omvang van de reserve, bedoeld in artikel 13, meer bedraagt dan 25% van de vastgestelde subsidie.
3 De subsidieverlening geschiedt onder de voorwaarde dat voor het deel van de subsidie dat ten laste van een nog niet vastgestelde begroting komt, voldoende gelden ter beschikking worden gesteld.
1 Zolang de subsidie niet is vastgesteld, kan de Minister ambtshalve het maximale subsidiebedrag, genoemd in artikel 4, eerste lid, verhogen met een bedrag dat ten hoogste bedraagt het bedrag dat wordt verkregen door het bedrag van de looncomponent in de subsidie te indexeren met het percentage voor de arbeidskostenontwikkeling, genoemd in de desbetreffende loonbijstellingsbrief van het Ministerie van Financiën met betrekking tot compensatie voor de arbeidskostenontwikkeling van instelllingen in de g&g-sector (code 935).
2 De beschikking, bedoeld in het eerste lid, vermeldt tevens het bedrag van de looncomponent in de subsidie voor het volgende boekjaar. Voor het boekjaar 2007 bedraagt de looncomponent € 2.520.000,00 (prijspeil 2005).
De Minister kan Veilig Verkeer Nederland bij de subsidieverlening verplichtingen opleggen met betrekking tot:
a. het geven van bekendheid aan de gesubsidieerde activiteiten van Veilig Verkeer Nederland, alsmede aan de resultaten ervan;
b. het zonder vergoeding aan de Minister of een door de Minister aangewezen derde verstrekken van door de Minister benodigde, op gesubsidieerde activiteiten van Veilig Verkeer Nederland gerichte informatie;
c. het verkrijgen van andere financiële middelen, of
d. andere verplichtingen die de Minister wenselijk acht ter verwezenlijking van het doel van de subsidie.
Veilig Verkeer Nederland voert een administratie die zodanig is ingericht dat een gescheiden administratie wordt gevoerd voor de gesubsidieerde activiteiten enerzijds en de overige activiteiten anderzijds.
Veilig Verkeer Nederland verschaft de Minister op diens verzoek te allen tijde inlichtingen omtrent de voortgang en de resultaten van de gesubsidieerde activiteiten.
Veilig Verkeer Nederland behoeft toestemming van de Minister voor:
a. het oprichten van dan wel deelnemen in een rechtspersoon;
b. het wijzigen van de statuten;
c. het ontbinden van de rechtspersoon, of
d. het doen van aangifte tot faillissement of het aanvragen van surséance van betaling.
1 Veilig Verkeer Nederland vormt een egalisatiereserve.
2 De omvang van de reserve aan het einde van het laatste boekjaar wordt bestemd ten gunste van de egalisatiereserve ingeval van een opvolgende subsidieregeling.
1 Veilig Verkeer Nederland dient de aanvraag tot subsidievaststelling in bij de Minister, feitelijk geadresseerd aan de Contract- en Subsidiebeheersorganisatie van DGP.
2 De aanvraag gaat, naast de in paragraaf 4.2.8.5 van de wet genoemde bescheiden, vergezeld van een rapportage over de realisering van de prestatie-indicatoren.
3 De accountantsverklaring, bedoeld in artikel 4:78, derde lid, van de wet, behelst tevens een schriftelijke verklaring van de accountant over de naleving door Veilig Verkeer Nederland van de aan de subsidieverlening verbonden verplichtingen. Deze verklaring wordt opgesteld overeenkomstig het controleprotocol.
1 Binnen drie jaar na de inwerkingtreding van deze regeling publiceert de Minister een verslag over de doeltreffendheid en de effecten van de subsidie in de praktijk.
2 Veilig Verkeer Nederland verleent op verzoek van de Minister alle medewerking die nodig is voor de opstelling van het verslag.
Met het toezicht op de naleving van de aan de subsidie verbonden verplichtingen zijn belast de directeur en medewerkers van de accountantsdienst van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en, zonodig, andere bij besluit van de Minister aangewezen personen.
De subsidies die voor 2005 en 2006 zijn verleend op grond van de Subsidieregeling vereniging 3VO, bij beschikking van 22 december 2004, nr. DGP/B&C/CSBO/u.04.04047 en van 21 december 2005, nr. DGP/BV/CSBO/u.05.02991, berusten vanaf 1 januari 2006 op de artikelen 2, 6, 7 en 8 van deze regeling.
1 Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 2006.
2 Deze regeling vervalt met ingang van 1 januari 2010, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de subsidies die voor die datum zijn verleend.
Deze regeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling Veilig Verkeer Nederland 2006.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
Minister
K.M.H. Peijs
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Subsidieregeling Veilig Verkeer Nederland 2006", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.