Stcrt. 2016, 3949, datum inwerkingtreding 30-01-2016, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van deze bijlage. Deze wijziging werkt terug tot en met 01-01-2016.
Planning & control producten van SVB
In deze bijlage zijn de diverse producten gespecificeerd die de SVB periodiek aan
SZW dient te verstrekken op grond van artikel 5.3, 5.4, 5.10a en 5.12 van de Regeling SUWI. Het betreft de volgende producten:
I
|
jaarplan met begroting
|
II
|
tussentijds verslag
|
III
|
jaarverslag incl. jaarrekening
|
IV
|
fondsennota
|
V
|
VBTB-verslag
|
De SVB levert het ontwerp jaarplan met begroting vòòr 1 juli en het definitief jaarplan met begroting
vòòr 1 oktober. De SVB dient zich op verschillende momenten te verantwoorden over de uitvoering
van het jaarplan. Deze verantwoording vindt plaats in twee tussentijdse verslagen en het jaarverslag. De tussentijdse verslagen worden uiterlijk zes weken na afloop van de verslagperiode
(tertaal) aan de minister verstrekt. Het jaarverslag wordt vòòr 15 maart aan de minister
aangeboden.
Met de fondsennota’s verstrekt de SVB informatie over de volumegegevens, baten en lasten en de vermogenspositie
van de door haar beheerde fondsen. De fondsennota’s worden respectievelijk uiterlijk
1 februari, 1 maart en 1 juli opgeleverd
Het VBTB-verslag betreft een beperkte informatielevering vooruitlopend op het jaarverslag van SVB.
Deze informatie wordt uiterlijk zes weken na afloop van het kalenderjaar aan SZW geleverd
ten behoeve van het jaarverslag van SZW.
In de hierna volgende tabel worden de onderwerpen benoemd, die in de diverse producten
van de P&C cyclus aan de orde dienen te komen. Daaronder volgt, per onderwerp, een
nadere toelichting.
Tabel: Inhoudsvoorschriften voor de producten van de P&C-cyclus
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
1. Volumeontwikkeling en fondsbelasting
|
|
|
|
|
|
a. voorlopige opgave voorgaand jaar
|
|
|
|
x
|
|
b. realisatie lopend jaar t/m verslagperiode
|
|
x
|
x
|
|
|
c. raming lopend jaar
|
|
x
|
|
x
|
|
d. raming volgend jaar
|
x
|
|
|
x
|
|
e. voorstel herziening premiepercentages
|
|
|
|
x
|
|
f. kerncijfers per wet
|
|
x
|
x
|
|
|
2. Ontwikkelingen wetsuitvoering en andere taken/werkzaamheden
|
|
|
|
|
|
a. doelstellingen, activiteiten op hoofdlijnen, resultaten, kosten/baten
|
x
|
x
|
x
|
|
|
b. prestatie-indicatoren/kengetallen
|
x
|
x
|
x
|
|
|
c. speerpunten klantgerichtheid
|
x
|
x
|
x
|
|
|
d. speerpunten handhaving
|
x
|
x
|
x
|
|
|
3. Ontwikkelingen grote projecten en projecten ter invoering van nieuwe wet- en regelgeving
|
x
|
x
|
x
|
|
|
4. Ketensamenwerking en geïntegreerde dienstverlening (n.v.t.)
|
|
|
|
|
|
5. Bedrijfsvoering
|
|
|
|
|
|
a. rechtmatigheid (incl. M&O)
|
|
x
|
x
|
|
|
b. doelmatigheid
|
|
|
x
|
|
|
c. totstandkoming niet-financiële informatie
|
|
|
x
|
|
|
d. financieel beheer (tekortkomingen)
|
|
x
|
x
|
|
|
e. ontwikkelingen t.a.v. o.a. HRM, ICT, huisvesting
|
x
|
x
|
x
|
|
|
6. Governance
|
|
|
|
|
|
a. Raad van Bestuur
|
|
|
x
|
|
|
b. Risicomanagement
|
|
|
x
|
|
|
7. Uitvoeringskosten
|
|
|
|
|
|
a. opbouw per product c.q. per groot project
|
x
|
x
|
x
|
|
|
b. opbouw per kostensoort
|
x
|
x
|
x
|
|
|
c. opbouw per wet/andere taken en/of werkzaamheden
|
x
|
x
|
x
|
|
|
d. prognose lopend jaar
|
|
x
|
|
|
|
e. vergelijking met begroting jaar t-1
|
x
|
|
|
|
|
f. vergelijking met begroting jaar t
|
|
x
|
x
|
|
|
g. vergelijking met laatst goedgekeurde jaarrekening
|
|
|
x
|
|
|
h. bestuurskosten RvB
|
|
|
x
|
|
|
8. Investeringen per categorie
|
x
|
|
x
|
|
|
9. Overzicht t.b.v. bevoorschotting/afrekening
|
x
|
|
x
|
|
|
10. Jaarrekening
|
|
|
x
|
|
|
11. Aansluitingstabel (n.v.t.)
|
|
|
|
|
|
12. VBTB-informatie
|
|
|
x
|
|
x
|
13. Kwantitatieve informatie per wet
|
|
x
|
x
|
|
|
14. Toezichtsbevindingen
|
|
x
|
x
|
|
|
15. Rapportage grote ICT-projecten plus nota van bevindingen
|
|
|
x
|
|
|
I
|
jaarplan met begroting
|
II
|
tussentijds verslag
|
III
|
jaarverslag incl. jaarrekening
|
IV
|
fondsennota
|
V
|
VBTB-verslag
|
x
|
Opnemen
|
1. Volumeontwikkeling en fondsbelasting
De SVB verstrekt aan de minister met betrekking tot de door haar beheerde fondsen
afzonderlijk:
-
• In de januarinota:
-
• Daarnaast verstrekt de SVB jaarlijks op basis van de CBS-prognoses een gedetailleerde
meerjarenraming van het aantal personen dat een uitkering ontvangt krachtens de door
de SVB uitgevoerde wetten.
-
• In de februarinota:
-
• In de juninota:
-
a) een actuele en onderbouwde raming voor het lopende jaar en daaropvolgende jaar van
volumegegevens, baten en lasten en de vermogenspositie.
-
b) de meerjaren-volumeprognose ten behoeve van het actualiseren van het costaccounting-lightmodel.
-
c) voor zover van toepassing een overzicht van de door de fondsbeheerder voorgenomen
herziening van de premiepercentages.
-
• In de tussentijdse verslagen en het jaarverslag:
kerncijfers per wet, uitgesplitst naar beginstand, instroom, uitstroom en eindstand.
2. Ontwikkelingen wetsuitvoering en andere taken
Het jaarplan gaat in op de volgende vragen:
-
• Wat wil SVB bereiken (doelstellingen en prestatie-indicatoren)?
-
• Wat gaat SVB daarvoor doen?
-
• Wat mag het kosten (begroting)?
In het jaarplan wordt ook aandacht besteed aan eventuele veranderingen in de taken
van de organisatie. Gedacht kan worden aan:
-
• Nieuwe wet- en regelgeving, waarbij aandacht wordt besteed aan de activiteiten om
de nieuwe maatregelen in te voeren;
-
• (De voorgenomen wijziging in) het beleid met betrekking tot het laten verrichten van
taken door andere rechtspersonen of natuurlijke personen;
-
• Wijzigingen in de andere taken en de andere werkzaamheden.
In de tussentijdse verslagen en het jaarverslag doet de SVB verslag van de uitvoering
van het beleid en de geleverde prestaties. Hierbij wordt tevens over majeure budgettaire
ontwikkelingen gerapporteerd. Het jaarplan en de daarin opgenomen prestatie-indicatoren
en kengetallen vormen het uitgangspunt. De uitkomsten van de prestatie-indicatoren
worden, voorzien van een toelichting, samen met de normen/streefwaarden per wet verantwoord.
Indien van toepassing beschrijft de SVB zoveel als mogelijk de eigen bijdrage aan
het behalen van de doelstellingen, en geeft een verklaring als doelstellingen niet
worden gehaald en de verbetermaatregelen die zijn/worden genomen.
De SVB rapporteert over de klanttevredenheid. Daarnaast rapporteert de SVB in haar
jaarverslag over de wijze waarop de cliëntenparticipatie is vormgegeven. De SVB verantwoordt
zich over de activiteiten die zijn ondernomen om de dienstverlening aan de klant te
handhaven en verbeteren.
Bij handhaving wordt specifiek ingegaan op de uitvoering en effecten van het handhavingsbeleid.
Naast de onderwerpen die genoemd zijn in het jaarplan, wordt specifiek ingegaan op
de realisering van de in het Handhavingsarrangement gemaakte afspraken. Tevens worden
opvallende cijfermatige ontwikkelingen toegelicht. De Raad van Bestuur wordt geacht
de uitgangspunten die zij hanteert bij het te voeren handhavingsbeleid te expliciteren.
3. Ontwikkelingen grote projecten en projecten ter invoering van nieuwe wet- en regelgeving
De SVB doet verslag van de uitvoering van nieuwe wet- en regelgeving. Hierbij wordt
ingegaan op de bereikte resultaten en de daarmee gepaard gaande kosten. De SVB legt
hierbij een relatie met de planning en licht eventuele wijzigingen kort toe.
4. Ketensamenwerking en geïntegreerde dienstverlening (n.v.t.)
In de bedrijfsvoeringsparagraaf gaat de SVB in op de sturing en beheersing van de
bedrijfsprocessen binnen de SVB. Het doel is aan te geven in welke mate het management
van de SVB haar bedrijfsprocessen beheerst. In de bedrijfsvoeringsparagraaf legt de
SVB, mede gebaseerd op risicoanalyse, verantwoording af over de bedrijfsvoering. De
bedrijfsvoeringsparagraaf bestaat tenminste uit de volgende onderdelen: rechtmatigheid
(waaronder het M&O beleid), doelmatigheid, totstandkoming niet-financiële informatie,
financieel beheer en overige aspecten van de bedrijfsvoering.
Voor wat betreft rechtmatigheid rapporteert de SVB in het tweede tussentijdsverslag
over de rechtmatigheidscijfers per wet over het eerste half jaar en in het jaarverslag
over de jaarcijfers. Vaststelling van de rechtmatigheid is gekoppeld aan het handelen
in het verslagjaar (het handelen omvat mede het ten onrechte niet-handelen) en de
fouten die daarbij zijn gevonden. Ingegaan wordt op de wijze waarop met oude fouten
wordt omgegaan. Tevens wordt hierbij inzicht geboden in de uitgevoerde herstelactiviteiten.
De wijze waarop de SVB verantwoording dient af te leggen over de rechtmatigheid in
het jaarverslag en de jaarrekening, alsmede de wijze waarop de accountant zijn controlewerkzaamheden
dient te verrichten, zijn nader uitgewerkt in de artikelen 5.10b t/m 5.10e van de Regeling SUWI en met name in de daarbij behorende toelichting.
In artikel 5.10e, eerste lid, onderdeel c, van de Regeling SUWI is aangegeven dat de SVB inzicht biedt in doelmatigheid van
het beheer en de organisatie. De SVB brengt verslag uit van activiteiten die zijn
ondernomen om de bedrijfsprocessen door te lichten, waarbij het kostenniveau wordt
gerelateerd aan de (kwaliteit van de) geleverde prestatie. De Raad van Bestuur wordt
geacht de uitgangspunten die zij hanteert met betrekking tot doelmatigheid te expliciteren.
Een toelichting op artikel 5.10e, eerste lid, onderdeel c, van de Regeling SUWI, wordt gegeven in Bijlage XXIII bij de Regeling SUWI.
5c). Totstandkoming niet-financiële informatie
De SVB rapporteert in het jaarverslag over het totstandkomingsproces van de informatievoorziening
(inclusief de daarbij gehanteerde criteria zoals vastgelegd in bijlage XVII van de
SUWI-regeling) en de wijze waarop deze is gewaarborgd (conform artikel 5.16 tweede lid Regeling SUWI) en eventuele verbetermaatregelen.
In dit onderdeel rapporteert de SVB over de belangrijkste tekortkomingen in het financieel
beheer. Onder financieel beheer wordt verstaan het geheel van beslissingen, handelingen
en regels die zijn bedoeld voor de sturing en beheersing van, alsmede de verantwoording
over, de financiële transacties en de saldi waarvoor het management (mede)verantwoordelijkheid
draagt. De administraties, die ten behoeve van het financieel beheer worden bijgehouden,
worden eveneens tot het financieel beheer gerekend.
Het financieel beheer dient te voldoen aan de eisen ordelijkheid en controleerbaarheid.
Onder ordelijk wordt verstaan dat het financieel beheer en de administraties in overeenstemming
zijn met de in de administratieve organisatie vastgelegde procedureregels. Met controleerbaar
wordt bedoeld dat de uitkomsten van het financieel beheer duidelijk worden vastgelegd,
opdat achteraf controle efficiënt kan worden uitgevoerd.
De SVB rapporteert in het algemeen bij onvolkomenheden in het financieel beheer als
die kunnen leiden tot disfunctioneren van het financieel beheer en/of betrekking hebben
op kritieke processen en/of wijd verbreid zijn en/of kunnen leiden of hebben geleid
tot aanzienlijke risico’s. Daarnaast rapporteert de SVB bij dit onderdeel over de
fouten (per wet) die zijn vastgesteld bij de bepaling van de financiële rechtmatigheid,
maar niet tot financiële onrechtmatigheid hebben geleid.
5e). Overige aspecten van de bedrijfsvoering
SVB rapporteert over ontwikkelingen ten aanzien van de volgende onderwerpen:
Sociaal beleid en HRM.
SVB rapporteert op dit punt over belangrijke personeelsaangelegenheden, waaronder
in ieder geval de personeelsbezetting, het personeelsverloop, de sociale plannen en
de daarmee gemoeide kosten.
ICT en informatiebeveiliging
SVB rapporteert over de voortgang, verbetering en vernieuwing van de geautomatiseerde
ondersteuning van zowel haar primaire als ondersteunende processen. Ook de voortgang
van projecten ter verbetering van gegevensbeheer en privacybescherming vallen hieronder.
SVB rapporteert in het jaarverslag over de opzet en werking van het stelsel van maatregelen
en procedures gericht op het waarborgen van een exclusieve, integere, beschikbare
en controleerbare gegevensverwerking, en over het beveiligingsniveau van Suwinet (conform
artikel 5.22 en 6.4 Regeling SUWI).
Huisvesting
De SVB doet in de tussentijdse verslagen en het jaarverslag verslag van de voortgang
van de huisvestingsplannen. In het bijzonder rapporteert de SVB specifiek over de
volgende onderwerpen:
-
− Leegstand: fysiek leegstaande en verhuurbare oppervlakten in vierkante meters VVO
(conform de definitie van de Rijksgebouwendienst)
-
− Overmaat: voortgang van de activiteiten om de overmaat te verhuren aan derden.
-
− Huisvestingskosten: onderverdeeld naar SV en niet-SV.
De onderwerpen die onder het onderdeel governance vallen hebben betrekking op de bestuurlijke
inrichting van de SVB en de wijze waarop zij haar taken uitvoert.
Risicomanagement
De SVB gaat in op welke wijze risico’s binnen de organisatie zijn geanalyseerd, hoe
wordt omgegaan met risico’s en hoe risico’s worden gemanaged.
In de toelichting wordt onder andere ingegaan op:
-
• uitleg belangrijke posten
-
• verklaring van verschillen (in ieder geval indien sprake is van verschillen van meer
dan 5% en tenminste 50.000 ten opzichte van dezelfde post voorafgaand jaar)
-
• opvallende ontwikkelingen
-
• de wijze van toerekening van uitvoeringskosten naar de verschillende wetten
-
• omvang en samenstelling van buitengewone baten en lasten
-
• omvang van de baten als gevolg van werk voor derden
-
• omvang alsmede dotatie, onttrekking en vrijval van de voorzieningen voor het risico
van oninbaarheid van premiedebiteuren respectievelijk uitkeringsdebiteuren (indien
van toepassing)
-
• de financiering van vaste activa
Bestuurskosten
De SVB doet jaarlijks verslag van de bezoldiging van de leden van de Raad van Bestuur
(artikel 5 vierde lid Wet SUWI), en van de topinkomens op basis van de Wet normering
bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT).
8. Investeringen per categorie
De indeling in categorieën volgt Titel 9 Boek 2 BW.
9. Overzicht t.b.v. bevoorschotting/afrekening
Ten behoeve van de bevoorschotting neemt SVB in het jaarplan met begroting een overzicht
op van de uitvoeringskosten en uitkeringslasten welke ten laste komen van een rijksbijdrage.
Dit overzicht wordt tevens separaat van de tussentijdse verslagen aan SZW verstrekt.
Voor de afrekening neemt SVB de in paragraaf 10.4.7 opgenomen tabel op die ziet op
afrekening van de uitvoeringskosten en uitkeringslasten.
De jaarrekening van de SVB omvat zowel de SVB als uitvoeringsorganisatie alsook de
geadministreerde SV-fondsen.
De jaarrekening heeft betrekking op de balans en de staat van baten en lasten met
de toelichting en op de in het jaarplan opgenomen financiële onderwerpen. De jaarrekening
is zoveel als mogelijk gebaseerd op titel 9, boek 2 van het Burgerlijk Wetboek, tenzij
hiervan in deze bijlage wordt afgeweken.
De in de jaarrekening opgenomen informatie dient een zodanig betrouwbaar beeld te
geven van de werkelijkheid als in de gegeven omstandigheden is vereist. Alle uitvoeringskosten
worden in de staat van baten en lasten met toelichting opgenomen, ongeacht of er budget
voor is toegekend. Het salderen van bijzondere baten en lasten is niet toegestaan,
tenzij wetgeving anders voorschrijft.
De jaarrekening SVB bestaat uit de volgende onderdelen:
In de toelichting op de jaarrekening wordt onder andere ingegaan op:
-
• de wijze van toerekening van uitvoeringskosten naar de verschillende wetten
-
• omvang alsmede dotatie, onttrekking en vrijval van de voorzieningen voor het risico
van oninbaarheid van premiedebiteuren respectievelijk uitkeringsdebiteuren
-
• de financiering van vaste activa
-
• de wijze van afrekening van rijksgefinancierde uitkeringslasten en uitvoeringskosten
Grondslagen waardering en resultaatbepaling
In verband met de versnelling van de verantwoording is het toegestaan het handelen
in het verslagjaar te koppelen aan een jaarschijveninterpretatie. De te hanteren jaarschijf
mag niet ouder zijn dan 3 maanden ten opzichte van het kalenderjaar waarop de verantwoording
betrekking heeft. Indien de jaarschijven worden aangepast dan dient dit in de jaarrekening
te worden vermeld evenals de vergelijkende cijfers. Met betrekking tot de premiebaten
is het toegestaan als waarderingsgrondslag de EMU-definitie te hanteren (één maand
verschoven kasbasis).
Egalisatiereserve
Met ingang van het jaar 2014 is het voor de SVB verplicht om een egalisatiereserve
te vormen. Deze reserve wordt gevormd uit het positieve verschil tussen gerealiseerde
baten en lasten (SZW-budget). De egalisatiereserve blijft beperkt tot de uitvoeringskosten
en wordt ingezet voor:
-
• Opvangen van schommelingen in de inkomsten en uitgaven
-
• Reserveringen voor kosten die zich niet jaarlijks voordoen (bijvoorbeeld onderhoud
bedrijfsmiddelen)
-
• Opvangen van overlopende verplichtingen (bijvoorbeeld projecten wet- en regelgeving)
-
• Onvoorziene uitgaven met een incidenteel karakter.
Het positieve verschil tussen de gerealiseerde baten en lasten met betrekking tot
de uitvoeringskosten SZW-budget, dat voor de egalisatiereserve in aanmerking wordt
genomen, heeft betrekking op:
-
• De reguliere exploitatie
-
• Het budget voor projecten wet en regelgeving
-
• Het budget voor projecten bedrijfsvoering
-
• Het budget voor specifieke projecten.
Wat betreft de omvang van de egalisatiereserve zal worden aangesloten bij de richtlijn
voor baten/lastendiensten, te weten 5% van het gemiddelde van de jaarbudgetten van
de afgelopen 3 jaar. Bij de reactie op het jaarverslag over jaar t wordt door SZW
de maximale omvang van de egalisatiereserve voor het jaar t+1 vastgesteld op basis
van het gemiddelde van de vastgestelde jaarbudgetten van jaar t-2, t-1 en t.
De vorming, besteding en vrijval van de egalisatiereserve moet toegelicht worden in
de jaarrekening.
In beginsel vormt de SVB naast de egalisatiereserve geen bestemmingsreserves en bestemmingsfondsen.
Hiervan kan slechts met instemming van het ministerie van SZW worden afgeweken.
Balans SVB per 31 december
|
jaar t
|
jaar t-1
|
• immateriële vaste activa
|
|
|
• materiële vaste activa
|
|
|
• financiële vaste activa
|
|
|
Totaal vaste activa
|
|
|
|
|
|
• vorderingen
|
|
|
• liquide middelen
|
|
|
• overige vlottende activa
|
|
|
Totaal vlottende activa
|
|
|
|
|
|
Totaal activa
|
|
|
|
|
|
• fondsvermogen
|
|
|
• bestemmingsfondsen
|
|
|
• egalisatiereserve
|
|
|
• voorzieningen
|
|
|
• langlopende schulden
|
|
|
• kortlopende schulden
|
|
|
Totaal passiva
|
|
|
-
* Verloopstaat immateriële vaste activa
-
* Verloopstaat materiële vaste activa
-
* Verloopstaat financiële vaste activa
-
* Verloopstaat fondsvermogen
-
* Verloopstaat voorzieningen
-
* Verloopstaat langlopende schulden
Staat van baten en lasten SVB
|
jaar t
|
jaar t-1
|
• Baten per wet sv
|
|
|
• Totaal baten per wet sv
|
|
|
• Totaal baten niet-sv
|
|
|
Totaal baten
|
|
|
|
|
|
• Lasten per wet sv
|
|
|
• Totaal lasten per wet sv
|
|
|
• Lasten niet-sv
|
|
|
Totaal lasten
|
|
|
|
|
|
Saldo van baten en lasten
|
|
|
Baten wettelijke taken (realisatie t/begroot t/realisatie t-1)
Baten per wet
|
SV
|
niet-SV
|
Totaal
|
Rijksbijdragen
|
|
|
|
Premies
|
|
|
|
Overige baten
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal
|
|
|
|
Lasten wettelijke taken (realisatie t/begroot t/realisatie t-1)
Lasten per wet
|
SV
|
niet-SV
|
Totaal
|
Uitkeringen (incl. sociale lasten)
|
|
|
|
Overige lasten
|
|
|
|
Uitvoeringskosten
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal
|
|
|
|
Uitvoeringskosten realisatie t/begroot t/realisatie t-1 (totaal, regulier, speciale
projecten)
Uitvoeringskosten
|
SV
|
niet-SV
|
Totaal
|
Personeel
|
|
|
|
Huisvesting
|
|
|
|
Automatisering
|
|
|
|
Bureaukosten
|
|
|
|
Diensten en diversen
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal
|
|
|
|
Uitvoeringskosten realisatie t/begroot t/realisatie t-1
Uitvoeringskosten
|
Totaal
|
Staande organisatie
|
|
Per project
|
|
|
|
Totaal
|
|
Saldo van baten en lasten naar fonds (voor zover van toepassing)
Baten en lasten per fonds
|
SV
|
niet-SV
|
Totaal
|
Nog te verrekenen rijksbijdragen
|
Programmakosten
|
Uitvoeringskosten
|
Wet of regeling
|
Realisatie jaar
|
Voorschot jaar
|
Afrekening jaar
|
Realisatie jaar
|
Voorschot jaar
|
Afrekening jaar
|
Totaal afrekening
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaarlijks worden tijdens het uitvoeringsjaar de wetten en regelingen die in deze tabel
opgenomen moeten worden, na ambtelijke afstemming tussen SVB en SZW, door SZW per
brief vastgesteld.
Controleverklaring en verslag van bevindingen
De accountant onderzoekt de verantwoording die de Raad van Bestuur van de SVB op grond
van de Regeling SUWI heeft uitgebracht. De controleverklaring en het verslag van bevindingen
zijn nader geregeld in artikel 5.10b t/m e en bijlage XXII van de Regeling SUWI.
11. Aansluitingstabel (n.v.t.)
Het VBTB-verslag betreft een beperkte informatielevering vooruitlopend op het jaarverslag
van SVB. Deze informatie wordt uiterlijk zes weken na afloop van het kalenderjaar
aan SZW geleverd ten behoeve van het jaarverslag van SZW. De door SVB te leveren items
in het VBTB-verslag worden schriftelijk door het Ministerie van SZW aan SVB kenbaar
gemaakt.
13. Kwantitatieve informatie
Over de levering van de periodieke kwantitatieve informatie per wet, de maandelijkse
kerncijfers, de rapportage handhaving SVB en de statistische jaarrapportages worden
jaarlijks bilaterale afspraken gemaakt.
De SVB gaat in de tussentijdse verslagen en het jaarverslag in op de bevindingen van
de Inspectie SZW en de Algemene Rekenkamer en op de naar aanleiding daarvan genomen
maatregelen.
15. Rapportage grote ICT-projecten plus nota van bevindingen
Dit betreft alleen projecten met een meerjarig ICT-component van minimaal € 5 mln.
De rapportage hierover geschiedt overeenkomstig de brieven aan de Tweede Kamer van
de Minister van BZK van 29 januari 2010 respectievelijk 10 juli 2015 (TK 26 643, nrs.
148 en 365). De accountant rapporteert jaarlijks middels een nota van bevindingen
over de ordelijkheid, controleerbaarheid en deugdelijkheid van het totstandkomingsproces
van de informatie, die met peildatum ultimo verantwoordingsjaar aan het ministerie
van SZW wordt geleverd.