Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving 2009

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019.]
Geraadpleegd op 28-03-2024.
Geldend van 14-02-2009 t/m 31-12-2018

Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 19 december 2008 nr. UAW/2008/35482, houdende de inrichting van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving, alsmede doorverlening van vertegenwoordigingsbevoegdheden van de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving (Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving 2009)

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,

Gelet op de artikelen 3, eerste lid, onderdeel k, en 11 van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directeur-generaal Werk 2009;

Besluit:

§ 1. Algemeen

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Artikel 1

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving: de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving van het ministerie.

§ 2. Organisatie en taken

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Artikel 2

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

De directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving bestaat uit de volgende afdelingen:

  • a. de afdeling Cao Onderzoek en Beleidsinformatie;

  • b. de afdeling Registratie, Beheer en Informatie;

  • c. de afdeling Collectieve Arbeidsvoorwaarden.

Artikel 3

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Het hoofd van de afdeling Cao Onderzoek en Beleidsinformatie is verantwoordelijk voor:

  • a. Het instellen van onderzoeken naar ontwikkelingen met betrekking tot collectieve arbeidsovereenkomsten;

  • b. Het genereren van beleidsinformatie ten aanzien van de overige uitvoeringstaken die tot de taak van de directie behoren.

Artikel 4

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

  • 2 Het hoofd van de afdeling Registratie, Beheer en Informatie is voorts verantwoordelijk voor alle interne processen betreffende de bedrijfsvoering van de Directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving, waaronder de management-, administratieve-, secretariële-, personele-, en financiële ondersteuning, automatisering, managementinformatievoorziening en huisvesting.

Artikel 5

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Het hoofd van de afdeling Collectieve Arbeidsvoorwaarden is verantwoordelijk voor:

§ 3. Bevoegdheden

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Artikel 6

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Bij afwezigheid of verhindering van de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving worden, voor de duur van de afwezigheid of verhindering, diens taken en bevoegdheden waargenomen door het afdelingshoofd dat is aangewezen als plaatsvervangend directeur.

Artikel 7

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Aan de hoofden van de afdelingen wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen van stukken die betrekking hebben op de personeelsaangelegenheden ten behoeve van de eigen organisatie eenheid, voor zover het betreft:

  • a. het opmaken, niet zijnde vaststellen, van een beoordeling van medewerkers;

  • b. het houden van manager-medewerker gesprekken;

  • c. verlof van medewerkers;

  • d. kleine beloningen, niet zijnde gratificaties, onder gelijktijdige mededeling daarvan aan de directeur.

Artikel 8

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Aan de hoofden van de afdelingen wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot:

  • a. het afdoen van informatieve brieven die betrekking hebben op de taken van de eigen organisatorische eenheid;

  • b. het paraferen van stukken waar de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving geen voortouw in heeft, met uitzondering van stukken waarvan gelet op het belang daarvan redelijkerwijs vermoed kan worden dat deze door de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving afgedaan moeten worden.

Artikel 9

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Het hoofd van de afdeling Registratie, Beheer en Informatie is gevolmachtigd tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:

  • a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het inhuren van uitzendkrachten ten behoeve van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving na instemming van de directeur-Generaal;

  • b. het aangaan van overeenkomsten voor het opleiden van medewerkers van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving welke voortvloeien uit het vastgestelde opleidingsplan van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving;

  • c. het afsluiten van koopovereenkomsten met betrekking tot kantoorbenodigdheden, reisbescheiden en waardebonnen ten behoeve van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving met een waarde van ten hoogste € 5.000,– per overeenkomst.

Artikel 10

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Doorverlening van bevoegdheden is slechts toegestaan na voorafgaande schriftelijk toestemming van de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving.

§ 4. Slotbepalingen

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

Artikel 11

[Regeling vervallen per 26-07-2019 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2019]

  • 1 Deze regeling treedt in werking op de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij is geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 2009.

  • 2 Deze regeling wordt aangehaald als: Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving 2009.

Deze regeling zal in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag, 19 december 2008

De

Minister

van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
namens deze:
de

directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving

,

M.H.M. van der Goes

Naar boven