Vaststelling modellen A- en B-certificaat, loodsnota en verklaring scheepsramp

[Regeling vervallen per 01-01-2014.]
Geraadpleegd op 29-03-2024.
Geldend van 22-01-1991 t/m 31-12-2013

Vaststelling modellen A- en B-certificaat, loodsnota en verklaring scheepsramp

De Minister van Verkeer en Waterstaat,

Gelet op artikel 5, tweede lid, van de Loodsenwet (Stb. 1988, 353) en op de artikelen 2, eerste lid, 19, tweede lid, en 25, tweede lid, van het Besluit certificaatloodsen (Stb. 1990, 507);

Besluit:

Artikel 1

[Regeling vervallen per 01-01-2014]

  • 2 Het B-certificaat, bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder b, van het Besluit certificaat-loodsen, zijnde een verklaring als bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de Loodsenwet, wordt vastgesteld volgens het model dat bij deze regeling is gevoegd als bijlage II.

Artikel 2

[Regeling vervallen per 01-01-2014]

De loodsnota, bedoeld in artikel 19, tweede lid, van het Besluit certificaatloodsen wordt vastgesteld volgens het model dat bij deze regeling is gevoegd als bijlage III.

Artikel 3

[Regeling vervallen per 01-01-2014]

De verklaring van een scheepsramp, bedoeld in artikel 25, tweede lid, van het Besluit certificaatloodsen wordt vastgesteld volgens het model dat bij deze regeling is gevoegd als bijlage IV.

Artikel 4

[Regeling vervallen per 01-01-2014]

Deze regeling treedt inwerking met ingang van de dag na verschijning van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 1991.

Deze regeling zal worden geplaatst in de Staatscourant.

's-Gravenhage, 9 januari 1991

De

minister

van Verkeer en Waterstaat,

J. R. H. Maij-Weggen

Bijlage IV. Verklaring scheepsramp

[Regeling vervallen per 01-01-2014]

Incident report form

 

collision – grounding, loss of anchor – close encounter – marine pollution

(delete as appropriate)

(Reports should also be submitted whenever an incident occurs which in the opinion of the pilot, may have led to a casualty)

 

Section ‘A’ of this report consists of basic data statistical and reference purposes.

Section A

Statistical data

 

Date

 

Time of incident

1.

         

2.

Position of occurrence and method of obtaining position

3.

Piloted vessel name

Port of registry/nationality Owners/agents

           

Cargo: type

 

IMO code (if known)

Tonnage: GT

NT

length

draf t: for

AFT.

Propulsion: main

bow/stern

thrusters:

H.P.

 

Propulsion: propellers number type fixed/C.P. rotation LH/RH

Propulsion: controls: bridge/engine room directed by:

Propulsion: speed max max/min manoeuvring

Navigational aids operational status:

Chart(s)

Compass

 

Steering mode:

   

Radar(s)

Radar(s) plotting mode

Depth recorder

V.H.F.

 

Traffic information service

Other navaids

Aids/equipment reported inoperable by vessel:

4.

Navigational data relating to incident

Course(s)/ships head/helm

 

Speed

 

Conditions: visibility

Wind

Sea

 

Tide: Direction/Rate

 

HW/LW at

 

Regulations: Lookout

Lights/Shapes

Sound/Signals

5.

Crew disposition

6.

Tug assistance/deployment

7.

Vessel(s)/objects involved & extent of damage if any

           

Section B

Account of incident

   

Section ‘B’ requires an explanation of the incident in concise terms following the sequence and if necessary expanding on section ‘A’ as appropriate, including authorities contacted at the time of the incident. A sketch should accompany this report whenever appropriate.

           
           
           

Name

(Block letters only)

 

Signature of pilot

Date of report

 
           
           

Section C

Cause of incident

For analysis purposes only

           

at pilots option

   

A significant contribution to Safety of Navigation will be made if the Cause of casualties can be readily established

A brief, objective analysis will greatly assist in compiling information for this purpose. Recommendations as a result of incidents are also encouraged.

           

Section D

For administration purposes

Naar boven