Tijdelijke regeling verkiezingen covid-19

[Regeling vervallen per 01-07-2022.]
Geraadpleegd op 12-12-2024.
Geldend van 12-03-2021 t/m 14-10-2021

Regeling van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 3 november 2020, houdende tijdelijke regels omtrent verkiezingen in verband met covid-19 (Tijdelijke regeling verkiezingen covid-19)

De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,

Gelet op de artikelen 9, eerste, derde en vierde lid, 13, vijfde en zevende lid en 23 van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 en artikel N 10, derde lid, van de Kieswet;

Besluit:

Paragraaf 1. Algemene bepalingen

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 1. (Begripsbepalingen)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a. face shield: een persoonlijk beschermingsmiddel, gemaakt van doorzichtig kunststof, dat de gebruiker voor zijn gezicht draagt.

  • b. kuchscherm: een scherm dat op of voor de tafel van het stembureau dan wel elders in het stemlokaal tussen een stembureaulid en een kiezer wordt geplaatst teneinde de besmetting met of overdracht van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen;

  • c. mondkapje: voorwerp dat op grond van zijn ontwerp bestemd is om te worden gedragen en in ieder geval de mond en de neusgaten volledig te bedekken teneinde de verspreiding van virussen en andere ziektekiemen tegen te gaan;

  • d. mondneusmasker: een chirurgisch mondneusmasker dat voldoet aan NEN-EN 14683, type IIR;

  • e. waarnemer: een waarnemer als bedoeld in artikel 13, eerste lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19.

Artikel 2. (Modellen voor Tijdelijke wet verkiezingen covid-19)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Als de modellen, bedoeld in de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19, worden de modellen vastgesteld die in de bijlage bij artikel 2 bij deze regeling zijn opgenomen.

  • 2 De tekst van de modellen in de bijlage bij artikel 2 bij deze regeling kan redactioneel worden aangepast voor een specifieke doelgroep of voor de digitale toepassing, indien dat de leesbaarheid of doelmatigheid van het model ten goede komt.

Paragraaf 2. Regels over de inrichting van het stemlokaal

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 4. (Maatregelen m.b.t. de hygiëne)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

In het stemlokaal gelden de volgende hygiënemaatregelen:

  • a. Bij het betreden en bij het verlaten van het stemlokaal reinigen personen hun handen, tenzij een lid van het stembureau van oordeel is dat een persoon daar niet aan kan voldoen.

  • b. De leden van het stembureau dragen er zorg voor dat de stemhokjes ten minste elk half uur en de mal met audio-ondersteuning voor blinde en slechtziende kiezers na elk gebruik worden gereinigd.

  • c. Iedere kiezer ontvangt van het stembureau een schoon rood potlood waarmee het stembiljet wordt ingevuld.

  • d. Bij de wisseling van stembureauleden gedurende de zitting, worden de tafel van het stembureau, de leuningen van de stoelen, het kuchscherm en andere handcontactpunten schoongemaakt.

Artikel 5. (Maatregelen m.b.t. persoonlijke beschermingsmiddelen)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 In het stemlokaal gelden de volgende maatregelen voor het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen:

    • a. Personen van dertien jaar en ouder dragen in het stemlokaal een mondkapje. De kiezer, bedoeld in artikel 9, vijfde lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19, draagt een mondneusmasker.

    • b. In afwijking van onderdeel a dragen de leden van het stembureau en de personen, bedoeld in artikel N 5 van de Kieswet, in het stemlokaal een mondneusmaker. Een lid van het stembureau dat zich achter een kuchscherm bevindt, kan in plaats van een mondneusmasker een face shield dragen.

    • c. Onverminderd onderdeel b, dragen de leden van het stembureau die elk belast zijn met alle in artikel 8, derde lid, onder a, van de Tijdelijke wet bedoelde taken, leden van het stembureau die schoonmaakwerkzaamheden verrichten, alsook het lid van het stembureau dat een kiezer bijstand verleent als bedoeld in artikel 9, vijfde lid, wegwerphandschoenen.

    • d. Op personen als bedoeld in artikel J 4, vijfde lid, van de Kieswet is, voor zover zij schoonmaakwerkzaamheden verrichten, onderdeel c van overeenkomstige toepassing.

    • e. De leden van het stembureau die in verband met de uitoefening van hun taken stembescheiden controleren of innemen, dragen wegwerphandschoenen.

    • f. De persoon of personen die schoonmaakwerkzaamheden verrichten in het stemlokaal, dragen wegwerphandschoenen.

  • 3 De verplichting in het eerste lid, onderdeel a, geldt niet voor:

    • a. personen die vanwege een beperking of een ziekte geen mondkapje kunnen dragen;

    • b. begeleiders van personen met een verstandelijke beperking, voor zover deze personen van het door begeleiders dragen van een mondkapje ernstig ontregeld raken, en voor personen die spreken met iemand die vanwege een auditieve beperking moet kunnen spraakafzien; en

    • c. personen aan wie gevraagd wordt krachtens een wettelijke bepaling hun mondkapje af te zetten om zich te identificeren met een document als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht op het moment van identificatie.

  • 4 Op of voor de tafel van het stembureau en waar nodig elders in het stemlokaal wordt tussen een lid van het stembureau en een kiezer een kuchscherm geplaatst.

Paragraaf 2a. Vooropening door briefstembureaus

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 5a. (Reikwijdte paragraaf 2a)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Indien burgemeester en wethouders gebruik hebben gemaakt van hun bevoegdheid, bedoeld in artikel 11b, eerste lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19, gelden ten aanzien van de extra zittingen van de briefstembureaus voorafgaande aan de dag van de stemming de artikelen 5b tot en met 5f.

Artikel 5b. (Kennisgeving eerdere zittingen)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Ten minste twee weken vóór de dag van de stemming brengen burgemeester en wethouders ter openbare kennis op welke dag of dagen en gedurende welke tijden de briefstembureaus extra zitting houden, alsmede op welke plaats.

Artikel 5c. (Afsluiting zitting)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Aan het eind van elke zitting wordt de sleuf van de stembus onmiddellijk in tegenwoordigheid van de in het stemlokaal aanwezige kiezers afgesloten, waarna de stembus verzegeld wordt en de sleutel waarmee de stembus is afgesloten, in een enveloppe wordt gedaan.

  • 2 Vervolgens stelt het stembureau vast hoeveel kiezers het die zitting tot de stemming heeft toegelaten. Dit aantal wordt door de voorzitter aan de aanwezige kiezers medegedeeld.

Artikel 5d. (Proces-verbaal vooropening)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Van elke zitting wordt proces-verbaal opgemaakt.

  • 3 De processen-verbaal, bedoeld in het eerste lid, die door een briefstembureau zijn opgemaakt, vormen tezamen met het op grond van artikel N 10, eerste lid, van de Kieswet opgemaakte proces-verbaal van de stemopneming, het proces-verbaal van het briefstembureau.

Artikel 5e. (Voorbereiding opslag)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Onmiddellijk na de ondertekening van het proces-verbaal wordt het proces-verbaal samen met de sleutel van de stembus in een te verzegelen enveloppe gedaan. Op deze enveloppe wordt de naam van de gemeente en het nummer van het stembureau vermeld.

  • 2 Het stembureau geeft de stembus, de verzegelde enveloppe en de pakken zo spoedig mogelijk bij de burgemeester in bewaring. Tot aan die inbewaringgeving draagt het stembureau er zorg voor dat de zegels op de stembus en de enveloppe niet worden verbroken.

  • 3 Voor elke extra zitting wordt een andere stembus gebruikt.

Artikel 5f. (Overdracht stembussen en enveloppe voor stemopneming)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 2 Tijdig voor de aanvang van de stemopneming opent het stembureau de verzegelde enveloppen, waarna het de stembussen opent.

Paragraaf 2b. Ontvangst, transport, opslag en overdracht van retourenveloppen

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 5g. (Via de post)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 De burgemeester draagt er zorg voor dat de retourenveloppen die, op grond van artikel 11c, vijfde lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19, worden ontvangen, onmiddellijk worden opgeslagen in:

    • a. een inbraakvertragende en brandwerende voorziening, waaronder in elk geval wordt begrepen een gesloten inbraakwerende waardekast of kluis;

    • b. een ruimte, uitgerust met een inbraakalarmeringssysteem dat in verbinding staat met een door de rijksoverheid toegelaten alarmcentrale; of

    • c. een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

  • 2 De burgemeester houdt aantekening van het aantal ontvangen retourenveloppen.

  • 3 Ten behoeve van het vervoer naar de plaats waar een briefstembureau zitting houdt, worden de retourenveloppen in een transportbox gedaan. De transportbox wordt afgesloten en verzegeld.

Artikel 5h. (Via een afgiftepunt)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Nadat de in artikel 11d, vijfde lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 voorgeschreven handelingen zijn verricht deponeert de persoon die bij het afgiftepunt een retourenveloppe in ontvangst heeft genomen deze retourenveloppe in het bijzijn van degene die de retourenveloppe heeft afgegeven in de transportbox. Er wordt aantekening gehouden van het aantal enveloppen dat in de transportbox wordt gedeponeerd.

  • 2 Zodra de voor de openstelling van het afgiftepunt vastgestelde tijd verstreken is, wordt dit aangekondigd en worden alleen de op dat ogenblik bij het afgiftepunt wachtende personen nog daartoe toegelaten.

  • 3 Op de transportbox, bedoeld in het eerste lid, is het bepaalde in artikel J 3 van het Kiesbesluit van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat de sleuf in het deksel van de transportbox ten minste 170 millimeter breed dient te zijn.

  • 4 Voor elke dag waarop een afgiftepunt open is wordt een nieuwe transportbox gebruikt. Alvorens het afgiftepunt te openen vergewist degene die op het afgiftepunt retourenveloppen in ontvangst neemt zich ervan dat de transportbox leeg is en sluit deze. Tot het moment waarop het afgiftepunt sluit staat de transportbox voortdurend onder het toezicht van ten minste een persoon.

  • 5 Na de sluiting van het afgiftepunt wordt de sleuf van de transportbox gesloten en de transportbox verzegeld. Daarna maakt de persoon die bij het afgiftepunt de retourenveloppen in ontvangst heeft genomen een verslag op van de openstelling. Voor dit verslag wordt Model H van de bijlage bij deze regeling gebruikt. Het verslag en de sleutel van de transportbox worden in een te verzegelen enveloppe gedaan.

  • 6 De burgemeester draagt er zorg voor dat de transportbox en de verzegelde enveloppe ten minste na elke dag dat een afgiftepunt open is gesteld gescheiden van elkaar worden vervoerd en, tot het moment dat zij kunnen worden overgedragen aan het briefstembureau, gescheiden van elkaar worden opgeslagen in:

    • a. in een inbraakvertragende en brandwerende voorziening, waaronder in elk geval wordt begrepen een gesloten inbraakwerende waardekast of kluis;

    • b. een ruimte, uitgerust met een inbraakalarmeringssysteem dat in verbinding staat met een door de rijksoverheid toegelaten alarmcentrale; of

    • c. een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

  • 7 In het geval de burgemeester de transportbox gedurende de tijd dat een afgiftepunt open is doet ophalen, zijn het vierde tot en met het zesde lid van overeenkomstige toepassing.

Artikel 5i. (Via een stembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Indien het betreft een stembureau als bedoeld in de artikelen 2g, 3a, dan wel 4a van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 draagt de burgemeester er zorg voor dat de in artikel 17d van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 bedoelde pakken, tot het moment dat zij kunnen worden overgedragen aan het briefstembureau, worden opgeslagen in:

    • a. een inbraakvertragende en brandwerende voorziening, waaronder in elk geval wordt begrepen een gesloten inbraakwerende waardekast of kluis;

    • b. een ruimte, uitgerust met een inbraakalarmeringssysteem dat in verbinding staat met een door de rijksoverheid toegelaten alarmcentrale; of

    • c. een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

  • 3 Indien het betreft een stembureau waarbij de stemming op de dag van de stemming om 21.00 uur is geëindigd, draagt de burgemeester er zorg voor dat het in artikel 17d van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 bedoelde pak zo spoedig mogelijk wordt overgedragen aan het briefstembureau.

Artikel 5j. (Aanvullende regels over het vervoer van briefstembescheiden)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 De burgemeester draagt er zorg voor dat bij het vervoer van de transportboxen bedoeld in de artikelen 5g en 5h, alsook de pakken, bedoeld in artikel 5i steeds ten minste twee personen de integriteit van de transportbox respectievelijk de pakken alsmede de inhoud daarvan waarborgen.

  • 2 Tijdens het vervoer bevindt de transportbox dan wel het pak zich in een afgesloten deel van het transportmiddel.

Paragraaf 3. Nadere regels over waarnemers

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 6. (Indeling waarnemers)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Burgemeester en wethouders wijzen aan elke waarnemer een of meer stembureaus toe om getuige te zijn van het verloop van de stemming of een deel daarvan.

  • 2 Burgemeester en wethouders dragen er zorg voor dat gedurende de zitting van het stembureau steeds ten minste één waarnemer aanwezig is.

  • 3 De ontstentenis van een waarnemer heeft geen gevolgen voor de geldigheid van de zitting van het stembureau.

Artikel 7. (Bewijs van benoeming)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Burgemeester en wethouders verstrekken de waarnemer een bewijs van diens benoeming. Tijdens de uitoefening van zijn functie draagt de waarnemer dit bewijs voor een ieder zichtbaar op of over zijn kleding.

Artikel 8. (Gedrag waarnemer)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Tijdens de uitoefening van zijn functie neemt de waarnemer strikte neutraliteit in acht en geeft geen blijk van zijn politieke gezindheid.

Artikel 9. (Verslag waarnemer)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Een waarnemer maakt een verslag op. In dit verslag maakt de waarnemer melding van de bijzonderheden en onregelmatigheden die zich gedurende zijn aanwezigheid in het stemlokaal hebben voorgedaan.

  • 2 Is een waarnemer getuige van de stemming bij meer dan een stembureau, dan maakt de waarnemer voor elk stembureau separaat verslag op.

Paragraaf 4. Transport, opslag en overdracht van verkiezingsbescheiden

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 10. (Toezicht bij vervoer stembus)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 2 Tijdens het vervoer bevindt de stembus dan wel het pak zich in een afgesloten deel van het transportmiddel.

Artikel 11. (Toezicht op enveloppe en verzegelde pakken)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

De leden van het stembureau dragen er zorg voor dat ten minste twee personen de integriteit van de enveloppe en pakken, bedoeld in artikel 21, derde of vierde lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19, waarborgen.

Artikel 11a. (Opslag stembus, enveloppe en pakken)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Indien het een stembureau betreft als bedoeld in de artikelen 2g, 3a, dan wel 4a van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 draagt de burgemeester er zorg voor dat enerzijds de stembus en anderzijds de enveloppe en pakken na de dag van stemming, tot het moment dat zij kunnen worden overgedragen aan het stembureau ten behoeve van de stemopneming, gescheiden van elkaar worden vervoerd en gescheiden van elkaar worden opgeslagen in:

    • a. een inbraakvertragende en brandwerende voorziening, waaronder in elk geval wordt begrepen een gesloten inbraakwerende waardekast of kluis; of

    • b. een ruimte, uitgerust met een inbraakalarmeringssysteem dat in verbinding staat met een door de rijksoverheid toegelaten alarmcentrale; of

    • c. een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

Paragraaf 4a. Nadere regels over de stemopneming

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 11b. (Schorsing)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 2 De burgemeester draagt er zorg voor dat de stembus en de verzegelde enveloppe gescheiden van elkaar worden vervoerd en, tot het moment dat stemopneming wordt hervat, gescheiden van elkaar worden opgeslagen in:

    • a. een inbraakvertragende en brandwerende voorziening, waaronder in elk geval wordt begrepen een gesloten inbraakwerende waardekast of kluis;

    • b. een ruimte, uitgerust met een inbraakalarmeringssysteem dat in verbinding staat met een door de rijksoverheid toegelaten alarmcentrale; of

    • c. een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

Artikel 11c. (Handelswijze als stemopneming vóór 21.00 uur is afgerond)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Indien een stembureau de in artikel N 2 en N 9, tweede tot en met vierde lid, van de Kieswet bedoelde werkzaamheden op de dag van de stemming vóór eenentwintig uur verricht, verzegelt het de pakken pas nadat het uitvoering heeft kunnen geven aan artikel N 9, eerste lid, eerste volzin, van de Kieswet.

  • 2 Met dien verstande dat het stembureau de in het eerste lid bedoelde pakken onder zich dient te hebben op het moment dat de stemopneming wordt hervat worden de pakken tot die tijd tijdelijk opgeslagen op de locatie waar het stembureau zitting houdt in:

    • a. een inbraakvertragende en brandwerende voorziening, waaronder in elk geval wordt begrepen een gesloten inbraakwerende waardekast of kluis;

    • b. een ruimte, uitgerust met een inbraakalarmeringssysteem dat in verbinding staat met een door de rijksoverheid toegelaten alarmcentrale; of

    • c. een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

Artikel 11d. (Duur openbaarmaking processen-verbaal stembureaus)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

De processen-verbaal en de digitale bestanden die op grond van artikel 17g van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 elektronisch openbaar zijn gemaakt dienen ten minste beschikbaar te blijven tot drie maanden nadat over de toelating van de gekozenen is beslist.

Paragraaf 4b. Nadere regels over de stemopneming door briefstembureaus

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 11e. (Werkwijze bij een vooropening)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Indien gebruik is gemaakt van de bevoegdheid, bedoeld in 11b, eerste lid, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 wordt eerst de in artikel 23e, eerste lid, van die wet bedoelde stemopneming uitgevoerd. Als de stemopneming van de reeds in de stembus aanwezige stembiljetten is voltooid, wordt zulks door de voorzitter van het briefstembureau verklaard, waarna deze de stemopneming schorst. Nadat de handelingen, bedoeld in de artikelen 11g tot en met 11i van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19, ten aanzien van de tijdig binnengekomen retourenveloppen zijn verricht, wordt de stemopneming hervat.

Paragraaf 4c. De openbare zitting van een hoofdstembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 11f. (Hygiënemaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen bij zitting hoofdstembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Bij de inrichting van de fysieke locatie waar het hoofdstembureau een openbare zitting houdt, wordt voldoende afstand aangebracht tussen de leden en de andere aanwezige personen.

  • 2 Personen van dertien jaar en ouder die, anders dan als lid, de zitting bijwonen van het hoofdstembureau in de ruimte waar deze fysieke plaatsvindt, dragen in deze ruimte een mondkapje. Deze verplichting geldt niet voor personen voor zover zij geplaceerd zijn en de veiligeafstandsnorm in acht nemen.

Artikel 11g. (Duur openbaarmaking proces-verbaal hoofdstembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Het proces-verbaal en de digitale bestanden die op grond van artikel 23j van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 verkiezingen covid-19 elektronisch openbaar zijn gemaakt dienen ten minste beschikbaar te blijven tot drie maanden nadat over de toelating van de gekozenen is beslist.

Paragraaf 4d. De openbare zitting van een centraal stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 11h. (hygiënemaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen bij zitting centraal stembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Bij de inrichting van de fysieke locatie waar het centraal stembureau een openbare zitting houdt, wordt voldoende afstand aangebracht tussen de leden en de andere aanwezige personen.

  • 2 Personen van dertien jaar en ouder die, anders dan als lid, de zitting bijwonen van het centraal stembureau in de ruimte waar deze fysieke plaatsvindt, dragen in deze ruimte een mondkapje. Deze verplichting geldt niet voor personen voor zover zij geplaceerd zijn en de veiligeafstandsnorm in acht nemen.

Artikel 11i. (duur openbaarmaking proces-verbaal centraal stembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Het proces-verbaal en de digitale bestanden die op grond van artikel 23o van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 verkiezingen covid-19 elektronisch openbaar zijn gemaakt dienen ten minste beschikbaar te blijven tot drie maanden nadat over de toelating van de gekozenen is beslist.

Paragraaf 4e. Tijdelijke regels over de toepassing in Bonaire, Sint Eustatius en Saba

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 11j. (Bewaren verkiezingsbescheiden)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

In aanvulling op de artikelen 11a, eerste lid, en 11b, tweede lid, kunnen de stembus respectievelijk de enveloppen en pakken, voor zover een openbaar lichaam niet beschikt over een inbraakalarmeringssysteem, bedoeld in onderdeel b van die bepalingen, ook worden opgeslagen in een ruimte die onder permanente fysieke (24-uurs) bewaking staat.

Paragraaf 4f. Experimenten

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 11k. (Hygiënemaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen bij zitting gemeentelijk stembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

  • 1 Op de locatie waar het gemeentelijk stembureau de stemopneming verricht en de zitting tot vaststelling van de uitslag houdt, gelden de volgende maatregelen:

Artikel 11l. (Duur openbaarmaking proces-verbaal gemeentelijk stembureau)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Het proces-verbaal en de digitale bestanden die op grond van artikel 28a van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 verkiezingen covid-19 elektronisch openbaar zijn gemaakt dienen ten minste beschikbaar te blijven tot drie maanden nadat over de toelating van de gekozenen is beslist.

Paragraaf 5. Wijziging Kiesregeling

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 12. (Model N 10-1)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

[Red: Wijzigt de Kiesregeling.]

Paragraaf 6. Slotbepalingen

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Artikel 13. (Inwerkingtreding en verval)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Deze regeling treedt in werking op het tijdstip waarop de artikelen 9, 13 en 23 van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 in werking treden en vervalt uiterlijk op het tijdstip waarop die wet vervalt.

Artikel 14. (Citeertitel)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Deze regeling wordt aangehaald als: Tijdelijke regeling verkiezingen covid-19.

De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,

K.H. Ollongren

Bijlage behorende bij artikel 2

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Inhoudsopgave:

In de onderstaande inhoudsopgave wordt verstaan onder:

Model:

Grondslag

Omschrijving

Model A

Art. 9 lid 1 Tijdelijke wet

Flyer voor kiezers

Model B-1

Art. 9 lid 1 Tijdelijke wet

Poster ingang stemlokaal

Model B-2

Art. 28 lid 1 jo. 9 lid 1 Tijdelijke wet

Poster ingang zittingslocatie gemeentelijk stembureau

Model B-3

Art. 23g lid 1 jo. 9 lid 1 Tijdelijke wet

Poster ingang zittingslocatie hoofdstembureau

Model B-4

Art. 23l lid 1 jo. 9 lid 1 Tijdelijke wet

Poster ingang zittingslocatie centraal stembureau

Model C-1

Art. 9 lid 3 Tijdelijke wet

Gezondheidscheck t.b.v. leden stembureau

Model C-2

Art. 9 lid 3 Tijdelijke wet

Gezondheidscheck t.b.v. waarnemer

Model C-3

Art. 28 lid 1 jo. 9 lid 3 Tijdelijke wet

Gezondheidscheck t.b.v. leden gemeentelijk stembureau

Model C-4

Art. 23g lid 1 jo. 23l lid 1 jo. 9 lid 3 Tijdelijke wet

Gezondheidscheck t.b.v. leden hoofdstembureau en centraal stembureau

Model C-5

Art. 9 lid 5 Tijdelijke wet

Gezondheidscheck voor de kiezer die bij het stemmen voor de Tweede Kamerverkiezing hulp vraagt aan het stembureau

Model D

Art. 13 lid 5 Tijdelijke wet

Verslag van een waarnemer van de zitting van een stembureau met beperkte toegang

Model E-1

Art. N 10 lid 3 Kieswet

Proces-verbaal van de vooropening bij een briefstembureau in een Nederlandse gemeente

Model E-2

Art. N 10 lid 3 Kieswet

Proces-verbaal van de telling bij een briefstembureau in een Nederlandse gemeente

Model F-1

Art. 7b lid 4 Tijdelijke wet

Briefstembiljet

Model F-2

Art. 7b lid 4 Tijdelijke wet

Geadresseerde retourenveloppe

Model F-3

Art. 7b lid 4 Tijdelijke wet

Stempluspas

Model F-4

Art. 7b lid 4 Tijdelijke wet

Enveloppe voor het stembiljet

Model F-5

Art. 7b lid 4 Tijdelijke wet

Handleiding voor de kiezer die per brief stemt

Model F-6

Art. 7b lid 4 Tijdelijke wet

Enveloppe verzending briefstembescheiden aan kiezers

Model G-1

Art. 16 lid 3 Tijdelijke wet

Elektronisch verzoek om bij volmacht te stemmen bij de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (maart 2021)

Model G-2

Art. 16 lid 4 Tijdelijke wet

Verklaring gemachtigde volmachtstem bij de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (maart 2021)

Model H

Art. 5 lid 5 Tijdelijke regeling

Verslag openstelling afgiftepunt

Model A: Flyer voor kiezers

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264861.png

Model B-1: Poster ingang stemlokaal

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264862.png

Model B-2: Poster ingang zittingslocatie gemeentelijk stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 265235.png

Model B-3: Poster ingang zittingslocatie hoofdstembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 265236.png

Model B-4: Poster ingang zittingslocatie centraal stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 265237.png

Model C-1: Gezondheidscheck t.b.v. leden stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264863.png

Model C-2: Gezondheidscheck t.b.v. waarnemer

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264864.png

Model C-3: Gezondheidscheck t.b.v. leden gemeentelijk stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264865.png

Model C-4: Gezondheidscheck t.b.v. leden hoofdstembureau en centraal stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264866.png

Model C-5: Gezondheidscheck voor de kiezer die bij het stemmen voor de Tweede Kamerverkiezing hulp vraagt aan het stembureau

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264867.png

Model D: Verslag van een waarnemer van de zitting van een stembureau met beperkte toegang

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264868.png
Bijlage 264869.png
Bijlage 264870.png
Bijlage 264871.png
Bijlage 264872.png

Model E-1: Proces-verbaal van de vooropening bij een briefstembureau in een Nederlandse gemeente

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 265213.png
Bijlage 265214.png
Bijlage 265215.png
Bijlage 265216.png
Bijlage 265217.png
Bijlage 265218.png
Bijlage 265219.png
Bijlage 265220.png

Model E-2: Proces-verbaal van de telling bij een briefstembureau in een Nederlandse gemeente

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 265221.png
Bijlage 265222.png
Bijlage 265223.png
Bijlage 265224.png
Bijlage 265225.png
Bijlage 265226.png
Bijlage 265227.png
Bijlage 265228.png
Bijlage 265229.png
Bijlage 265230.png
Bijlage 265231.png
Bijlage 265232.png
Bijlage 265233.png
Bijlage 265234.png

Model F-1: Briefstembiljet

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264895.png

Model F-2: Geadresseerde retourenveloppe

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264896.png

Model F-3: Stempluspas

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264897.png
Bijlage 264898.png

Model F-4: Enveloppe voor het stembiljet

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264899.png
Bijlage 264900.png

Model F-5: Handleiding voor de kiezer die per brief stemt

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264901.png
Bijlage 264902.png

Model F-6: Enveloppe verzending briefstembescheiden aan kiezers

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Voor de verzending van de in artikel 7b, eerste lid, onderdeel a, b, d en e, van de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 bedoelde stukken wordt een vensterenveloppe met het formaat C5+ gebruikt, conform het volgende voorbeeld:

Bijlage 264903.png

Model G-1: Elektronisch verzoek om bij volmacht te stemmen bij de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (maart 2021)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264904.png
Bijlage 264905.png

Model G-2: Verklaring gemachtigde volmachtstem bij de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (maart 2021)

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264906.png

Model H: Verslag afgiftepunt briefstembescheiden

[Regeling vervallen per 01-07-2022]

Bijlage 264907.png