Regeling experiment gesloten coffeeshopketen

[Regeling vervalt op nader te bepalen datum].
Geraadpleegd op 25-04-2024.
Geldend van 16-12-2023 t/m heden

Regeling van de Minister voor Medische Zorg en de Minister van Justitie en Veiligheid van 12 mei 2020, kenmerk 1681487-204740-VGP, houdende regels in verband met het experiment met een gesloten coffeeshopketen (Regeling experiment gesloten coffeeshopketen)

Paragraaf 1. Algemene bepalingen

Artikel 1. (begripsbepalingen)

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • aanvrager: degene die een aanvraag om aanwijzing als teler heeft ingediend;

  • batch: groep hennepplanten van dezelfde hennepvariëteit die gelijktijdig zijn geoogst;

  • besluit: Besluit experiment gesloten coffeeshopketen;

  • eindproduct: door een aangewezen teler geproduceerde hennep of hasjiesj in de vorm waarin deze door hem voor de verkoop wordt aangeboden aan coffeeshophouders en waarin al dan niet tevens ingrediënten van andere oorsprong zijn verwerkt;

  • hennepplant: plant van het geslacht Cannabis;

  • hennepvariëteit: soort hennepplant met een eigen chemisch profiel waarin onder meer het THC en CBD gehalte besloten ligt;

  • mengbatch: een samenstelling van meerdere batches;

  • verpakkingseenheid: verzegelde verpakkingseenheid als bedoeld in artikel 29, tweede lid, van het besluit waarin een of meerdere eindproducten zijn opgenomen;

  • track-and-tracesysteem: elektronische systeem, bedoeld in artikel 33, tweede lid, van het besluit;

  • de minister: de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport;

  • producteenheden: het aantal eindproducten;

  • productielocatie: locatie als bedoeld in artikel 20, onderdeel d, van het besluit.

  • vervoersbeweging: vervoer van hennep of hasjiesj tussen de productielocatie van een aangewezen teler en de coffeeshop van een coffeeshophouder dan wel vice versa of, indien de aangewezen teler over meerdere productielocaties beschikt, het vervoer van hennep of hasjiesj tussen die productielocaties.

Paragraaf 2. Nadere regels over de loting en verdere selectie van telers

Artikel 2. (loting)

Tot deelname aan een loting als bedoeld in artikel 18, eerste lid, van het besluit worden uitsluitend toegelaten de aanvragen die niet reeds buiten behandeling zijn gesteld of die niet reeds zijn afgewezen op grond van artikel 19, eerste lid, onderdelen a tot en met j, of tweede lid, van het besluit.

Artikel 3. (uitvoering van de loting)

  • 1 De loting wordt uitgevoerd door een notaris, aan te wijzen door de minister.

  • 2 De minister kent aan de aanvragen die deelnemen aan de loting, een uniek nummer toe en verstrekt die unieke nummers aan de notaris.

  • 3 Bij de loting kunnen als toehoorder aanwezig zijn een ambtenaar van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

  • 4 De loting is onverminderd het derde lid niet openbaar.

  • 5 De notaris maakt een proces-verbaal op van de loting dat binnen de door de minister aangegeven termijn aan hem wordt overgelegd.

  • 6 Het proces-verbaal is gedagtekend en vermeldt de wijze waarop de loting is uitgevoerd, de uitslag en de datum van de loting en is ondertekend door de notaris.

  • 7 De uitslag van de loting wordt als volgt in het proces-verbaal vermeld:

    • a. een lijst met daarop in de rangorde van trekking, genummerd van 1 tot en met 10: de unieke nummers waarop een winnend lot is gevallen, en

    • b. een lijst met daarop in de rangorde van trekking, genummerd 11 en volgende: de overige unieke nummers waarop niet een winnend lot is gevallen.

  • 8 Als winnend lot wordt aangemerkt een aan de loting deelnemende aanvraag die in een van de eerste tien rondes van de loting is getrokken.

Artikel 4. (informatievoorziening na loting)

De minister informeert de aanvrager wiens aanvraag aan de loting heeft deelgenomen, onverwijld na ontvangst van het in artikel 3, vijfde lid, bedoelde proces-verbaal, of op zijn aanvraag wel of geen winnend lot is gevallen. Indien op zijn aanvraag geen winnend lot is gevallen, wordt hij tevens geïnformeerd over zijn plaats in de wachtrij, bedoeld in artikel 5, eerste lid.

Artikel 5. (termijn en werking wachtrij)

  • 1 De minister houdt een wachtrij in stand. Aanvragen die aan de loting hebben deelgenomen maar waarop geen winnend lot is gevallen, worden in de wachtrij geplaatst tenzij de aanvrager te kennen geeft niet of niet langer van deze mogelijkheid gebruik te willen maken.

  • 2 De periode gedurende welke de wachtrij in stand wordt gehouden, eindigt uiterlijk op de dag waarop de uitvoering van het experiment, bedoeld in artikel 4, eerste lid, van de wet, aanvangt.

  • 4 De minister en de Minister van Justitie en Veiligheid kunnen een aanvraag uit de wachtrij verder in behandeling nemen indien naar hun oordeel onvoldoende telers kunnen worden aangewezen of onvoldoende aangewezen telers resteren om met de uitvoering van het experiment te kunnen aanvangen.

  • 5 Indien een aanvraag uit de wachtrij verder in behandeling wordt genomen, schuift de volgorde van de aanvragen in de wachtrij dienovereenkomstig op.

  • 6 Het vijfde lid is van overeenkomstige toepassing indien een aanvrager te kennen heeft gegeven niet of niet langer van de wachtrij gebruik te willen maken.

Artikel 6. (opschorting termijn in verband met de loting en wachtrij)

  • 1 De wettelijke termijn waarbinnen een besluit op een aanvraag om aanwijzing als teler dient te worden genomen, wordt voor aanvragen waarop een winnend lot is gevallen, opgeschort voor de duur van de periode die begint met de dag waarop toepassing wordt gegeven aan artikel 18, eerste lid, van het besluit en eindigt met de dag van ontvangst van het proces-verbaal van de loting door de minister.

  • 2 De wettelijke termijn waarbinnen een besluit op een aanvraag om aanwijzing als teler dient te worden genomen, wordt ter zake van aanvragen waarop niet een winnend lot is gevallen, opgeschort voor de duur van de periode die begint met de dag waarop toepassing wordt gegeven aan artikel 18, eerste lid, van het besluit en eindigt op uiterlijk de dag waarop de uitvoering van het experiment aanvangt, bedoeld in artikel 4, eerste lid, van de wet, tenzij:

    • a. de aanvraag voordien uit de wachtrij is gehaald, in welk geval deze termijn eindigt met de dag waarop de verdere behandeling van de aanvraag aanvangt, of

    • b. de aanvraag niet in de wachtrij is geplaatst of voordien uit de wachtrij is gehaald omdat de aanvrager te kennen heeft gegeven hiervan niet of niet langer te willen gebruikmaken, in welk geval deze periode eindigt met de dag waarop de aanvrager dit kenbaar heeft gemaakt.

Paragraaf 2a. Handelsvoorraad coffeeshophouders

Artikel 6a

Tot de in artikel 5, tweede lid, van het besluit bedoelde voorraad hennep of hasjiesj die wordt aangehouden voor de verkoop aan klanten, behoort niet de in de coffeeshop aanwezige hennep of hasjiesj die overeenkomstig bijlage IV, onderdeel B, bij deze regeling door de coffeeshophouder in het track-and-tracesysteem is geregistreerd als zijnde gederfd.

Paragraaf 3. Verpakking van de hennep of hasjiesj

Artikel 7. (vormgeving en uiterlijk van de verpakking)

  • 1 Een verpakkingseenheid als bedoeld in artikel 29 van het besluit:

    • a. is transparant of niet transparant, in welk geval de volledige verpakkingseenheid uit één dekkende kleur bestaat of de binnenzijde van de verpakkingseenheid uit één dekkende kleur bestaat en de buitenzijde uit een andere dekkende kleur bestaat;

    • b. is effen en vrij van opdrukken anders dan het etiket, bedoeld in artikel 8, en de onvervangbare verzegeling, bedoeld in artikel 29, tweede lid, van het besluit;

    • c. heeft een gladde textuur zonder reliëf, decoratieve richels, decoratieve uitstulpingen of andere decoratieve onregelmatigheden;

    • d. heeft geen uitklapbaar gedeelte;

    • e. bevat geen geur of geluid; en

    • f. heeft geen verborgen functie die het uiterlijk verandert.

  • 2 De kleur van een niet-transparante verpakking:

    • a. heeft een matte afwerking en geen metalen eigenschappen of glans; en

    • b. is niet fluorescerend of bevat geen pigmenten die ultraviolette energie absorberen.

Artikel 8. (etiket)

  • 1 De aangewezen teler voorziet elke verpakkingseenheid van een wit etiket dat daarop onlosmakelijk wordt bevestigd en waarop de volgende informatie is gedrukt:

    • a. de informatie, bedoeld in artikel 29, tweede lid, onderdelen b tot en met f, van het besluit, met dien verstande dat het THC-symbool wordt weergegeven als het in bijlage VI opgenomen symbool in de aangegeven kleur rood en dat het gewicht van de hennep of hasjiesj en het percentage THC en CBD als volgt wordt weergegeven: het aantal gram van de in de verpakkingseenheid opgenomen hennep of hasjiesj zonder het gewicht van eventueel daarin verwerkte ingrediënten van andere oorsprong dan van de hennepplant, en het percentage THC en CBD in die hennep of hasjiesj in hele procenten, waarbij een percentage van minder dan 1 procent kan worden weergegeven als ‘< 1 procent’;

    • b. het totale gewicht van het in de verpakkingseenheid opgenomen eindproduct of, indien meerdere eindproducten in de verpakkingseenheid zijn opgenomen, het totale gewicht van de eindproducten gezamenlijk, alsmede de samenstelling van het eindproduct, waarbij alle ingrediënten in aflopende hoeveelheden op het etiket worden vermeld;

    • c. de gezondheidswaarschuwing “houd buiten bereik van kinderen” en de in bijlage I opgenomen symbolen in de aangegeven kleuren zwart en rood;

    • d. indien de aangewezen teler dat wenst:

      • 1°. informatie over allergenen;

      • 2°. een algemene waarschuwing, een informatieve boodschap of een gecombineerde gezondheidswaarschuwing als bedoeld in artikel 3.2, eerste lid, van het Tabaks- en rookwarenbesluit;

      • 3°. een eventuele door hem gevoerde code, anders dan de voorgeschreven unieke identificatiemarkering of de QR-code, bedoeld in het tweede lid of artikel 9;

    • e. de handelsnaam en contactgegevens voor de consument, van de aangewezen teler van wie het product afkomstig is;

    • f. indien de coffeeshophouder dat wenst, zijn handelsnaam en contactgegevens voor de consument.

  • 2 Onverminderd het eerste lid mag de aangewezen teler op het etiket een QR-code aanbrengen die elektronisch toegang geeft tot de in het eerste lid bedoelde informatie zoals opgenomen op het etiket, of eventueel overige informatie over het betreffende eindproduct voor zover die overige informatie blijkt uit een in zijn opdracht door een laboratorium als bedoeld in artikel 28 van het besluit uitgevoerde controle. De betreffende testuitslag dient in dat geval eveneens via de QR-code toegankelijk te zijn. Artikel 11 is van overeenkomstige toepassing op de in dit lid bedoelde controle.

  • 3 Het etiket bestrijkt minimaal 30% van het geheel van de buitenzijde van de verpakking.

  • 4 In afwijking van het eerste lid, aanhef, mag de informatie, bedoeld in het eerste lid, onderdeel f, door de coffeeshophouder na ontvangst van de verpakkingseenheden op het etiket worden aangebracht door middel van een sticker, mits de reeds op het etiket gedrukte informatie onaangetast en volledig zichtbaar blijft.

  • 5 De tekst op het etiket of op een daarop aangebrachte sticker als bedoeld in vierde lid, voldoet aan de volgende eisen:

    • a. standaard lettertype Helvetica of Arial, zonder vetgedrukte opmaak of andere opmaakvarianten;

    • b. in de kleur zwart, behoudens de in bijlage I en VI opgenomen symbolen;

    • c. weergegeven in letters van het alfabet en getallen, met dien verstande dat voor de aanduiding van het e-mailadres en het percentage THC en CBD, de daarvoor gebruikelijke tekens worden gebruikt;

    • d. hoofdletters worden uitsluitend gebruikt voor de eerste letter van elk woord; en

    • e. de tekst dient zo groot mogelijk op het etiket te worden weergegeven.

Artikel 9. (bijsluiter)

  • 1 De aangewezen teler voorziet elke verpakkingseenheid van een van rijkswege verstrekte of door hemzelf gegeneerde QR-code via welke, zonder dat daartoe de verpakkingseenheid moet worden geopend, de in bijlage II opgenomen informatie in de aangegeven kleuren en de daarbij behorende animatie elektronisch raadpleegbaar zijn.

  • 2 Boven of onder de QR-code wordt de aanduiding ‘Bijsluiter’ vermeld.

  • 3 Een door de teler gegenereerde QR-code mag tevens de in artikel 8, tweede lid, bedoelde code zijn. In dat geval draagt de teler ervoor zorg dat bij elektronische raadpleging de in bijlage II opgenomen informatie en de daarbij behorende animatie voorafgaat aan de informatie, bedoeld in artikel 8, tweede lid.

Artikel 10. (overige informatie op de verpakkingseenheid)

  • 1 Op het gedeelte van de buitenzijde van de verpakkingseenheid dat niet bestreken wordt door het etiket, bedoeld in artikel 8, mag de aangewezen teler de informatie die hij op het etiket van de verpakkingseenheid heeft opgenomen, tevens in braille aanbrengen.

Paragraaf 4. Controle van de hennep of hasjiesj

Artikel 11. (monsterneming)

  • 1 Ter uitvoering van artikel 28, tweede lid, van het besluit laat de aangewezen teler het gehalte THC en CBD bepalen met inachtneming van het tweede tot en met zesde lid, en de controle op aflatoxines, zware metalen en micro-organismen met inachtneming van het tweede tot en met zesde lid en artikel 12.

  • 2 De aangewezen teler neemt telkens drie monsters:

    • a. van elke batch, na het wassen, knippen en drogen daarvan, en

    • b. van elke mengbatch, na het mengen maar voordat verdere verwerking van deze hennep plaatsvindt.

  • 3 Het tweede lid is niet van toepassing op batches of mengbatches die verwerkt worden tot hasjiesj. Indien de aangewezen teler een batch of mengbatch verwerkt tot hasjiesj, neemt hij na het productieproces waarbij de hasjiesj tot stand is gebracht, drie monsters van de geproduceerde hasjiesj.

  • 4 De aangewezen teler draagt zorg voor een zodanige wijze van monsterneming dat de in het tweede en derde lid bedoelde monsters homogeen zijn en een afspiegeling vormen van de betreffende batch, mengbatch of hasjiesj. De monsters dienen van gelijke omvang te zijn en van zodanig gewicht dat het volume voldoende is om de benodigde controles, bedoeld in artikel 28 van het besluit, te kunnen uitvoeren.

  • 5 De aangewezen teler laat van de drie monsters, bedoeld in het tweede of derde lid, één monster testen ter uitvoering van artikel 28, tweede lid, van het besluit en hij houdt één monster beschikbaar voor een eventuele contra-expertise en één monster voor de personen die krachtens artikel 8 van de wet zijn belast met het toezicht op de naleving van het bij of krachtens de wet bepaalde, onverminderd hun bevoegdheid om zelf monsters te nemen. De beschikbaar te houden monsters dienen voorhanden te blijven gedurende een periode van drie maanden na de dag waarop de aangewezen teler het laatste geproduceerde eindproduct waarop de monsters betrekking hebben, aan een coffeeshophouder heeft geleverd. Na het verstrijken van die termijn vernietigt de aangewezen teler de desbetreffende monsters met inachtneming van artikel 26a van het besluit.

Artikel 12. (grenswaarden)

De door de aangewezen teler uit te laten voeren controles, bedoeld in artikel 28 van het besluit, vinden plaats op de in bijlage III bij deze regeling genoemde zware metalen, aflatoxines en micro-organismen. De eventuele op de hennep of hasjiesj aangetroffen waarden van de in bijlage III opgenomen stoffen overschrijden de in die bijlage voor de betreffende stoffen opgenomen grenswaarden niet.

Artikel 12a. (vernietiging wegens overschrijding grenswaarden)

Indien uit een controle als bedoeld in artikel 28, tweede lid, van het besluit blijkt dat de gecontroleerde hennep of hasjiesj niet voldoet aan de in bijlage III bij deze regeling opgenomen grenswaarden voor zware metalen, aflatoxines of micro-organismen, wordt de batch, mengbatch of hasjiesj waaruit het gecontroleerde monster is genomen, onverwijld door de aangewezen teler vernietigd.

Paragraaf 5. Administratie en Unieke identificatiemarkering

Artikel 13. (bedrijfsadministratie aangewezen telers)

  • 1 Onverminderd artikel 32, eerste lid, van het besluit en artikel 15, eerste lid, houdt de aangewezen teler ten behoeve van de uitoefening van het toezicht en de handhaving in ieder geval de volgende gegevens en bescheiden beschikbaar in zijn bedrijfsadministratie:

    • a. de bewijzen van aankoop van hennepzaden;

    • b. de bewijzen van bestelling waaruit blijkt hoeveel verpakkingseenheden op welke datum door welke coffeeshophouder zijn besteld;

    • c. de bewijzen van verzending waaruit blijkt hoeveel verpakkingseenheden uit welke bestelling op welke datum zijn verzonden aan welke coffeeshophouder;

    • d. indien derving van hennep of hasjiesj heeft plaatsgevonden, de bewijzen daarvan;

    • e. de verklaringen omtrent gedrag als bedoeld in artikel 27 van het besluit alsmede de loonlijsten van de werknemers;

    • f. de bewijzen van opdrachtverstrekking waaruit per vervoersbeweging blijkt dat deze is uitgevoerd door een vervoerder welke voldoet aan de eisen, bedoeld in artikel 24, derde lid, van het besluit;

    • g. de door de ingeschakelde laboratoria, bedoeld in artikel 28, tweede lid, van het besluit verstrekte bewijzen van uitslagen van de in dat artikel bedoelde controles op zware metalen, aflatoxines en micro-organismen en ter zake van de in dat artikel bedoelde bepaling van het gehalte THC en CBD; en

    • h. indien van toepassing, de uitslagen van uitgevoerde controles als bedoeld in artikel 8, tweede lid.

  • 2 De in het eerste lid genoemde gegevens en bescheiden worden in ieder geval in originele vorm waarin ze zijn ontvangen bewaard.

  • 3 De gegevens en bescheiden blijven gedurende het gehele experiment in de bedrijfsadministratie beschikbaar ten behoeve van het toezicht en de handhaving.

Artikel 14. (bedrijfsadministratie coffeeshophouders)

  • 1 Onverminderd artikel 11 van het besluit en artikel 15, tweede lid, houdt de coffeeshophouder ten behoeve van de uitoefening van het toezicht en de handhaving in ieder geval de volgende gegevens en bescheiden beschikbaar in zijn bedrijfsadministratie:

    • a. de door de aangewezen telers te verstrekken bewijzen van bestelling waaruit blijkt hoeveel verpakkingseenheden op welke datum bij welke aangewezen teler zijn besteld;

    • b. de bewijzen van ontvangst waaruit blijkt hoeveel verpakkingseenheden uit welke bestelling door welke aangewezen teler op welke datum zijn afgeleverd;

    • c. de bewijzen van verkooptransacties waaruit per transactie blijkt hoeveel verpakkingseenheden op welke datum door de coffeeshophouder zijn verkocht; en

    • d. een kopie of scan van de originele certificaten van de door het personeel gevolgde cursussen als bedoeld in artikel 6 van het besluit, als onderdeel van het personeelsdossier binnen de personeelsadministratie.

  • 2 De in het eerste lid genoemde gegevens en bescheiden worden, met uitzondering van de bescheiden bedoeld in onderdeel d, in ieder geval in de originele vorm waarin ze zijn ontvangen bewaard.

  • 3 De gegevens en bescheiden blijven gedurende het gehele experiment in de bedrijfsadministratie beschikbaar ten behoeve van het toezicht en de handhaving.

Artikel 15. (unieke identificatiemarkering)

  • 1 De aangewezen teler voert in zijn bedrijfsprocessen de via het track-and-tracesysteem gegenereerde unieke identificatiemarkering op de wijze als beschreven in bijlage IV, onderdeel A en registreert bij het uitvoeren van de in die bijlage aangegeven handelingen de daarbij genoemde gegevens op de daarbij aangegeven wijze in het track-and-tracesysteem.

  • 2 De coffeeshophouder voert vanaf de ontvangst van de eindproducten in zijn coffeeshop tot en met de verkoop door hem aan de klant de via het track-and-tracesysteem gegenereerde unieke identificatiemarkering op de wijze als beschreven in bijlage IV, onderdeel B en registreert bij het uitvoeren van de in die bijlage aangegeven handelingen de daarbij genoemde gegevens op de daarbij aangegeven wijze in het track-and-tracesysteem.

Artikel 16. (toegang tot gegevens in het track-and-tracesysteem)

Onverminderd artikel 46 van het besluit hebben de personen die krachtens artikel 8 van de wet zijn belast met het toezicht op de naleving van het bij of krachtens de wet bepaalde, direct toegang tot de in bijlage V genoemde via het track-and-tracesysteem toegankelijke gegevens.

Paragraaf 6. Slotbepalingen

Artikel 17. (inwerkingtreding)

Deze regeling treedt in werking op het tijdstip dat de Wet experiment gesloten coffeeshopketen in werking treedt en vervalt op het tijdstip dat die wet vervalt.

Artikel 18. (citeertitel)

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling experiment gesloten coffeeshopketen

Deze regeling zal met toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De Minister voor Medische Zorg,

M.J. van Rijn

De Minister van Justitie en Veiligheid,

F.B.J. Grapperhaus

Bijlage I. bij de Regeling experiment gesloten coffeeshopketen

Op het etiket af te beelden symbolen als bedoeld in artikel 8, eerste lid, onderdeel d, van de regeling.

Bijlage 264203.png

Bijlage III. bij de Regeling experiment gesloten coffeeshopketen

Eisen ten aanzien van de afwezigheid van zware metalen, micro-organismen en aflatoxines op de geproduceerde hennep of hasjiesj als bedoeld in artikel 28, eerste lid, van het besluit en artikel 12 van de regeling

Microbiologische zuiverheid:

Grenswaarde

Totaal aeroob kiemgetal

max 1.000.000 kve/gram

Totaal kiemgetal schimmels en gisten

max 100.000 kve/gram

Staphylococcus Aureus

max 100.000 kve/gram

   

Zware metalen:

 

Lood

max 5,0 milligram/kg

Kwik

max 0,5 milligram/kg

Cadmium

max 0,5 milligram/kg

Arseen

max 3,0 milligram/kg

   

Aflatoxines:

 

De som van B1, B2, G1 en G2

max 4,0 microgram/kg

Bijlage IV. bij de Regeling experiment gesloten coffeeshopketen

De te voeren unieke identificatiemarkering als bedoeld in artikel 15 van de regeling

Voor de toepassing van deze bijlage worden in aanvulling op reeds gedefinieerde begrippen de volgende begrippen gehanteerd:

AFLEVERACTIE

afleveren van een eindproduct bij een coffeeshop door een vervoerder

AFVALNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van afval

BAG COFFEESHOP

het in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen geregistreerde adres van een coffeeshop

BAG PRODUCTIELOCATIE

het in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen geregistreerde adres van een productielocatie

BATCHDERVING

de situatie dat een batch niet voldoet aan de krachtens artikel 28 van het besluit gestelde kwaliteitseisen of anderszins onbruikbaar is dan wel onvindbaar is geraakt, waardoor deze niet langer wordt of kan worden gebruikt voor de productie van eindproducten

BATCHKWALITEIT

de kwaliteit van een batch, bedoeld in artikel 11 van de regeling, uitgedrukt in het percentage THC en CBD die de hennep in de batch bevat, alsmede de afwezigheid, in de voorgeschreven mate, van zware metalen, micro-organismen en aflatoxines als bedoeld in bijlage III bij deze regeling

BATCHNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een specifieke batch

BATCHVERPLAATSEN

het verplaatsen van een batch van de ene positie naar een andere positie binnen de productielocatie van een teler

COFFEESHOPNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van de specifieke locatie van een coffeeshop

DERVINGSREDEN

reden van derving van een hennepplant, batch of eindproduct

GEWICHT (DROOG)

gewicht van een batch na het drogen in grammen

GEWICHT (PLANT)

gewicht van een hennepplant in grammen

GEWICHT (NAT)

gewicht van een batch direct na het oogsten in grammen

HOOGTE

hoogte van een hennepplant in centimeters vanaf het uitsteken uit de pot c.q. het medium

KWALITEITSTOETS

door de teler uit te laten voeren controle van de kwaliteit en van het gehalte THC en CBD, bedoeld in artikel 28 van het besluit

LABORATORIUMNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van het door een individuele teler ingeschakelde laboratorium als bedoeld in artikel 28 van het besluit

MOEDERPLANT

hennepplant waarvan een stek is afgenomen

MONSTER

een door een teler afgenomen monster, als bedoeld in artikel 11 van de regeling of een door de toezichthouder krachtens artikel 5:18 van de Algemene wet bestuursrecht afgenomen monster

MONSTERNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een specifiek monster

OOGSTEN

handeling waarbij bestanddelen van de hennepplant die de werkzame stoffen THC en CBD kunnen bevatten, van de hennepplant worden gehaald ten behoeve van de productie van eindproducten

OPHAALACTIE

ophalen van een eindproduct bij een teler door een vervoerder

PLANTDERVING

het op enigerlei wijze onbruikbaar of onvindbaar raken van een hennepplant, waardoor deze niet langer wordt of kan worden gebruikt voor de productie van eindproducten

PLANTNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een specifieke hennepplant bij een teler

PLANTVERPLAATSEN

het verplaatsen van een hennepplant van de ene positie naar een andere positie binnen de productielocatie van een teler

POSITIE

nadere aanduiding van de specifieke plek van een hennepplant, batch, eindproduct of afval binnen de productielocatie van een teler

PRODUCTDERVING

de situatie dat een eindproduct niet voldoet aan de krachtens artikel 28 van het besluit gestelde kwaliteitseisen of anderszins onbruikbaar is dan wel onvindbaar is geraakt, waardoor de teler deze niet mag of kan leveren aan de coffeeshophouder of de coffeeshophouder deze niet kan verkopen

PRODUCTGEWICHT

totaalgewicht van de hoeveelheid gebruikte hennep in het verpakte eindproduct in grammen, afgerond op twee decimalen

PRODUCTKWALITEIT

de kwaliteit van een eindproduct uitgedrukt in het percentage THC en CBD die het eindproduct bevat, alsmede de afwezigheid, in de voorgeschreven mate, van zware metalen, micro-organismen en aflatoxines als bedoeld in bijlage III, zoals afgeleid vanuit de betreffende batchkwaliteit waarvan hennep of hasjiesj is gebruikt in het eindproduct

PRODUCTNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een verpakt eindproduct

PRODUCTSOORT

een omschrijving van het eindproduct

PRODUCTIELOCATIENUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van de specifieke productielocatie van een teler

RETOURVERZENDNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een specifieke retourzending van een of meerdere eindproducten door een coffeeshophouder aan een teler

RETOURZENDING

retourzending van een eindproduct door een coffeeshophouder aan een teler

STEK

Materiaal afgenomen van een moederplant

TELER

aangewezen teler als bedoeld in artikel 1 van het besluit

TELERNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een individuele teler

VARIËTEIT

Hennepvariëteit als bedoeld in artikel 1 van de regeling

VERVOERDER

de door de teler of coffeeshophouder ingeschakelde individuele vervoerder, bedoeld in artikel 24, derde lid, van het besluit

VERZENDNUMMER

NL-uniek nummer ter identificatie van een specifieke levering van een of meerdere eindproducten door een teler aan een coffeeshophouder

VOCHTPERCENTAGE

Percentage van vocht dat zich in een batch bevindt na drogen

WIJZE VAN VERNIETIGING

wijze van vernietiging van afval of eindproducten

Onderdeel A

Wijze van gebruik van de unieke identificatiemarkering en door de aangewezen telers te registreren gegevens als bedoeld in artikel 15, eerste lid, van de regeling

A.1 – Algemeen

UID-TELERNUMMER

WANNEER UID

NA AANWIJZING VAN EEN TELER

WIJZE UID

TELERNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

KVK-NUMMER TELER + PRODUCTIELOCATIENUMMER(S) + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN TELERNUMMER

UID-PRODUCTIELOCATIENUMMER

WANNEER UID

BIJ TOEKENNING VAN UID TELERNUMMER OF BIJ HET ONTSTAAN VAN EEN NIEUWE PRODUCTIELOCATIE

WIJZE UID

PRODUCTIELOCATIENUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

BAG PRODUCTIELOCATIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN TELERNUMMER

UID – VERVOERDER

WANNEER UID

BIJ CONTRACTEREN VAN EEN VERVOERDER DOOR EEN TELER

WIJZE UID

VERVOERDER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

KVK-NUMMER VERVOERDER + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN VERVOERDER

UID-LABORATORIUMNUMMER

WANNEER UID

BIJ CONTRACTEREN VAN EEN LABORATORIUM DOOR TELER

WIJZE UID

LABORATORIUMNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

KVK-NUMMER LABORATORIUM + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN LABORATORIUMNUMMER

A.2 – Plantnummer

UID -PLANTNUMMER

WANNEER UID

BIJ EEN STEK VANAF EEN HOOGTE VAN 20 CM OF – INGEVAL VAN START MET ZADEN – BIJ EEN PLANT VANAF EEN HOOGTE VAN 20 CM

WIJZE UID

PLANTNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

VARIËTEIT + HOOGTE + POSITIE + INGEVAL VAN EEN STEK HET PLANTNUMMER VAN DE MOEDERPLANT + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PLANTNUMMER

WANNEER UID

BIJ PLANTVERPLAATSEN

WIJZE UID

PLANTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

HOOGTE + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PLANTNUMMER

WANNEER UID

BIJ PLANTDERVING

WIJZE UID

PLANTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

DERVINGSREDEN + HOOGTE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PLANTNUMMER

WANNEER UID

BIJ HET AFNEMEN VAN STEKKEN

WIJZE UID

PLANTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

AANTAL + HOOGTE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PLANTNUMMER

A.2A – Steksetnummer

UID – STEKSETNUMMER

WANNEER UID

NA HET AFNEMEN VAN STEKKEN

WIJZE UID

STEKSETNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PLANTNUMMER VAN DE MOEDERPLANT + VARIËTEIT + AANTAL + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN STEKSETNUMMER

A.3 – Batchnummer

UID – BATCHNUMMER

WANNEER UID

NA OOGSTEN

WIJZE UID

BATCHNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PLANTNUMMER(S) + GEWICHT (NAT) + POSITIE

+ REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMER

WANNEER UID

NA DROGEN

WIJZE UID

BATCHNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

GEWICHT (DROOG) + VOCHTPERCENTAGE + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMER

WANNEER UID

NA MENGEN VAN BATCHES

WIJZE UID

BATCHNUMMERS – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

GEWICHT (DROOG) + POSITIE +

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMERS

WANNEER UID

NA PRODUCTIEHANDELING MET BATCH

WIJZE UID

BATCHNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

GEWICHT (DROOG) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMER

WANNEER UID

NA KWALITEITSTOETS

WIJZE UID

BATCHNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

BATCHKWALITEIT + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMER

WANNEER UID

BIJ BATCHVERPLAATSEN

WIJZE UID

BATCHNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

GEWICHT (DROOG) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMER

WANNEER UID

BIJ BATCHDERVING

WIJZE UID

BATCHNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

DERVINGSREDEN + GEWICHT (DROOG) + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN BATCHNUMMER

A.4 – Monsternummer

WANNEER UID

NA AFNEMEN MONSTER

WIJZE UID

MONSTERNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

BATCHNUMMER + GEWICHT (DROOG) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN MONSTERNUMMER

WANNEER UID

NA KWALITEITSTOETS

WIJZE UID

MONSTERNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

BATCHKWALITEIT + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN MONSTERNUMMER

A.5 – Productnummer

UID – PRODUCTNUMMER

WANNEER UID

NA PRODUCTIE

WIJZE UID

PRODUCTNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PRODUCTSOORT + BATCHNUMMER(S) + PRODUCTGEWICHT + PRODUCTKWALITEIT + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PRODUCTNUMMER

WANNEER UID

BIJ PRODUCTDERVING

WIJZE UID

PRODUCTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

DERVINGSREDEN + PRODUCTGEWICHT + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PRODUCTNUMMER

A.6 – Afvalnummer

UID – AFVALNUMMER

WANNEER UID

PLANTDERVING BUNDELEN TOT AFVAL

WIJZE UID

AFVALNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PLANTNUMMER(S) + GEWICHT (PLANT) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN AFVALNUMMER

WANNEER UID

BATCHDERVING VOOR DROGEN BUNDELEN TOT AFVAL

WIJZE UID

AFVALNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

BATCHNUMMER(S) + GEWICHT (NAT) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN AFVALNUMMER

WANNEER UID

BATCHDERVING NA DROGEN BUNDELEN TOT AFVAL

WIJZE UID

AFVALNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

BATCHNUMMER(S) + GEWICHT (DROOG) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN AFVALNUMMER

WANNEER UID

PRODUCTDERVING BUNDELEN TOT AFVAL

WIJZE UID

AFVALNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PRODUCTNUMMER(S) + PRODUCTGEWICHT + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN AFVALNUMMER

WANNEER UID

BIJ VERNIETIGEN AFVAL

WIJZE UID

AFVALNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

WIJZE VAN VERNIETIGEN + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN AFVALNUMMER

A.7 – Verzendnummer

UID – VERZENDNUMMER

WANNEER UID

BIJ GEREEDMAKEN VOOR OPHAALACTIE

WIJZE UID

VERZENDNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PRODUCTNUMMER(S) + POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN VERZENDNUMMER

WANNEER UID

BIJ OPHAALACTIE

WIJZE UID

VERZENDNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

VERVOERDER + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN VERZENDNUMMER

A.8 – Retourverzendnummer

UID – RETOURVERZENDNUMMER

WANNEER UID

BIJ ONTVANGEN RETOURZENDING

WIJZE UID

RETOURVERZENDNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

POSITIE + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN RETOURVERZENDNUMMER

Onderdeel B

Wijze van gebruik van de unieke identificatiemarkering en door coffeeshophouders te registreren gegevens als bedoeld in artikel 15, tweede lid, van de regeling

B.1 – Algemeen

UID-COFFEESHOPNUMMER

WANNEER UID

BIJ AANVANG VAN DE OVERGANGSFASE EN DAARNA BIJ HET TOESTAAN DOOR DE BURGEMEESTER VAN EEN NIEUWE COFFEESHOP

WIJZE UID

COFFEESHOPNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

BAG COFFEESHOP + KVK NUMMER COFFEESHOPHOUDER + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN COFFEESHOPNUMMER

B.2 – Verzendnummer

UID – VERZENDNUMMER

WANNEER UID

BIJ AFLEVERACTIE

WIJZE UID

VERZENDNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

COFFEESHOPNUMMER + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN VERZENDNUMMER

B.3 – Product nummer

UID – PRODUCTNUMMER

WANNEER UID

BIJ VOORRAAD REGISTRATIE

WIJZE UID

PRODUCTNUMMER(S) – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

PRODUCTNUMMER(S) + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PRODUCTNUMMER(S)

WANNEER UID

BIJ VERKOOPTRANSACTIE

WIJZE UID

PRODUCTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PRODUCTNUMMER

WANNEER UID

BIJ PRODUCTDERVING

WIJZE UID

PRODUCTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

DERVINGSREDEN + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PRODUCTNUMMER

WANNEER UID

BIJ VERNIETIGEN PRODUCTDERVING

WIJZE UID

PRODUCTNUMMER – BIJWERKEN

WELKE GEGEVENS

WIJZE VAN VERNIETIGEN + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN PRODUCTNUMMER

B.4 – Retourverzendnummer

UID – RETOURVERZENDNUMMER

WANNEER UID

BIJ RETOURZENDING

WIJZE UID

RETOURVERZENDNUMMER – TOEKENNEN

WELKE GEGEVENS

PRODUCTNUMMER(S) VAN EINDPRODUCTEN DIE RETOUR WORDEN GEZONDEN + VERVOERDER + REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

WIJZE GEGEVENS

TOEVOEGEN AAN RETOURVERZENDNUMMER

Bijlage V. bij de Regeling experiment gesloten coffeeshopketen

Toegang toezichthouders tot de unieke identificatiemarkering en de door aangewezen telers of coffeeshophouders geregistreerde gegevens als bedoeld in artikel 16 van de regeling

UID – TELER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

TELERNUMMER

X

 

KVK TELER

X

 

PRODUCTIELOCATIENUMMER(S)

X

 

LOCATIE(S)

BAG PRODUCTIELOCATIE(S)

X

 

VERVOERDER

X

 

KVK VERVOERDER(S)

X

 

LABORATORIUMNUMMER

X

 

KVK LABORATORIUM

X

 

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

 

UID – COFFEESHOP

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

COFFEESHOPNUMMER(S)

X

X

BAG COFFEESHOP

X

X

KVK COFFEESHOPHOUDER

X

X

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

X

UID – PLANTNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

PLANTNUMMER

X

 

VARIËTEIT

X

 

HOOGTE

X

 

GEWICHT (PLANT)

X

 

POSITIE

X

 

PLANTNUMMER MOEDERPLANT

X

 

VERPLAATSING

X

 

AFNEMEN VAN STEKKEN

X

 

PLANTDERVING

X

 

DERVINGSREDEN

X

 

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

 

UID – BATCHNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

BATCHNUMMER

X

 

PLANTNUMMER

X

 

POSITIE

X

 

BATCHGEWICHT NAT

X

 

BATCHGEWICHT DROOG

X

 

VOCHTPERCENTAGE

X

 

BATCHKWALITEIT

X

 

VERPLAATSING

X

 

BATCHDERVING

X

 

DERVINGSREDEN

X

 

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

 

UID – MONSTERNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

MONSTERNUMMER

X

 

BATCHNUMMER

X

 

GEWICHT (DROOG)

X

 

POSITIE

X

 

BATCHKWALITEIT

X

 

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

 

UID – PRODUCTNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

PRODUCTNUMMER

X

X

PRODUCTSOORT

X

X

BATCHNUMMER

X

 

PRODUCTKWALITEIT

X

 

PRODUCTGEWICHT

X

X

POSITIE

X

 

VERKOOPTRANSACTIE

X

X

VERPLAATSING

X

 

PRODUCTDERVING

X

X

DERVINGSREDEN

X

X

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

X

UID – AFVALNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE

PLANTNUMMER

X

 

GEWICHT (PLANT)

X

 

BATCHNUMMER

X

 

GEWICHT (NAT)

X

 

GEWICHT (DROOG)

X

 

PRODUCTNUMMER

X

 

PRODUCTGEWICHT

X

 

POSITIE

X

 

WIJZE VAN VERNIETIGEN

X

 

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

 

UID – VERZENDNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE1

OPHAALACTIE

X

 

AFLEVERACTIE

X

X

PRODUCTNUMMERS

X

X

VERVOERDER

X

X

COFFEESHOPNUMMER

X

X

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

X

UID – RETOURVERZENDNUMMER

SOORT INFORMATIE

IJENV/NVWA

GEMEENTE1

RETOURZENDING

X

X

ONTVANGEN RETOURZENDING

X

X

PRODUCTNUMMERS

X

X

VERVOERDER

X

X

REGISTRATIE/MUTATIEDATUM&TIJD

X

X

1 Toezichthouders van deelnemende gemeenten krijgen enkel toegang tot de geregistreerde gegevens voor zover het coffeeshophouders in hun eigen gemeente betreft.

Naar boven