De Autoriteit Consument en Markt hanteert een beperktere keuze voor de aanvrager bij de uitgifte van losse achtcijferige 0909-medianummers.
Bij sommige televisieprogramma’s kan de kijker via keuze uit een aantal nummers zijn voorkeur laten blijken of zijn stem op iets of iemand uitbrengen. De Autoriteit Consument en Markt constateert dat er een behoefte is aan rijtjes opeenvolgende achtcijferige 0909 medianummers voor dit doel. Het willekeurig uitgeven van losse nummers kan het uitgeven van een aaneengesloten rijtje opeenvolgende nummers onmogelijk maken. De Autoriteit Consument en Markt hanteert een beperktere keuze bij de uitgifte van losse nummers.
De 400 achtcijferige medianummers in de 0909-reeks zijn verdeeld over de nummerblokken 0909-00xy, 0909-03xy, 0909-13xy en 0909-88xy.
Losse nummers zullen worden uitgegeven uit de volgende nummerblokken:
0909-004x
0909-008x
0909-009x
0909-133x
0909-884x
0909-887x
Rijtjes van drie of meer opeenvolgende nummers, voor toepassingen waarbij de opeenvolging van de nummers relevant is, zullen worden uitgegeven uit de overgebleven nummerblokken.
Met andere woorden; er zijn 60 nummers voor individuele uitgifte en in totaal 340 nummers beschikbaar voor uitgifte in rijtjes van opeenvolgende nummers.
Indien de Autoriteit Consument en Markt niet aan de vraag uit de markt naar deze nummers kan voldoen, kan de Autoriteit Consument en Markt van bovenstaande afwijken.