Regeling gegevenslevering PO/VO BES

[Regeling vervallen per 01-08-2022.]
Geraadpleegd op 29-03-2024.
Geldend van 01-04-2022 t/m 31-07-2022

Regeling van de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van 24 februari 2011, nr. WJZ/275510 (2755), houdende regels omtrent gegevenslevering in het primair en voortgezet onderwijs in Bonaire, Sint Eustatius en Saba (Regeling gegevenslevering PO/VO BES)

Artikel 1. Begripsbepalingen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

In deze regeling wordt verstaan onder:

Artikel 2. Verstrekking gegevens in het primair onderwijs

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Het bevoegd gezag van een school voor basisonderwijs verstrekt aan de minister de leerlinggegevens voor zowel 1 februari als 1 oktober, op basis van een formulier waarvan een model als bijlage 1 bij deze regeling is opgenomen.

Artikel 3. Verstrekking gegevens in het voortgezet onderwijs

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Het bevoegd gezag van een school voor voortgezet onderwijs verstrekt aan de minister de leerlinggegevens, op basis van een formulier waarvan een model als bijlage 2 bij deze regeling is opgenomen.

Artikel 4. Organisatiegegevens

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

  • 1 Het bevoegd gezag van een school voor basisonderwijs of van een school voor voortgezet onderwijs ten aanzien waarvan de minister heeft meegedeeld dat de bekostiging een aanvang kan nemen, zendt uiterlijk drie maanden voor de datum van ingang van de bekostiging de organisatiegegevens van de school aan de minister op basis van een formulier waarvan een model als bijlage 3 bij deze regeling is opgenomen. Het formulier gaat vergezeld van een kopie van de akte van oprichting, ondertekend door een notaris.

  • 2 Het bevoegd gezag van een school voor basisonderwijs of van een school voor voortgezet onderwijs zendt wijzigingen in de organisatiegegevens van de school binnen vier weken na de mutatiedatum aan de minister.

Artikel 5. Personele gegevens

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

  • 1 Het bevoegd gezag levert de personele gegevens, genoemd in bijlage 4, overeenkomstig de beschrijving en op de wijze als vermeld in bijlage 4, aan de minister.

  • 2 Het bevoegd gezag dat na overleg met de minister, door de minister niet in staat wordt geacht de gegevens op de in bijlage 4 genoemde wijze te leveren, levert de gegevens op de wijze die door de minister wordt vastgesteld na overleg met het bevoegd gezag.

Artikel 5a. Tijdstip van levering

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Het bevoegd gezag levert uiterlijk op 15 maart van ieder jaar de personele gegevens, bedoeld in bijlage 4, over het daaraan voorafgaande jaar.

Artikel 6. Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag in Bonaire, Sint Eustatius en Saba na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.

Artikel 7. Citeertitel

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling gegevenslevering PO/VO BES.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De

Minister

van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap,

J.M. van Bijsterveldt-Vliegenthart

Bijlage 1. behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevenslevering PO/VO BES

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Leerlinggegevens (telformulier primair onderwijs)

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Opgave

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Aantal leerlingen bekostiging primair onderwijs, 1 februari 2022 / 1 oktober 2022.

Dit formulier

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Met dit formulier geeft u het aantal leerlingen door dat op 1 februari dan wel 1 oktober 2022 op uw school staat ingeschreven.

Opsturen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Scan het ingevulde formulier en stuur het per e-mail naar caribisch.nederland@duo.nl.

DUO moet het formulier uiterlijk twee weken na een teldatum hebben ontvangen, tenzij op grond van artikel 11, derde lid, van het Besluit bekostiging WPO BES 2022 de termijn wordt verlengd.

Meer informatie

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

www.duo.nl

caribisch.nederland@duo.nl

1. Opgave aantal

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

1.1. Vul hier het aantal leerlingen in, verdeeld naar leeftijd en geslacht. Vul ook bij elke categorie de totalen in.

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

> Lees de toelichting

Leeftijd

Jongens

Meisjes

Totaal

4 jaar

     

5 jaar

     

6 jaar

     

7 jaar

     

8 jaar

     

9 jaar

     

10 jaar

     

11 jaar

     

12 jaar

     

13 jaar

     

14 jaar

     

Totaal

     

2. Terugmelding

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

2.1. Wilt u het Overzicht geregistreerde tellingen ook per e-mail ontvangen?

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

> Lees de toelichting

Ja □

Nee □

3. Contactpersoon

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

3.1 Naam

3.2 Telefoonnummer

3.3 E-mailadres

4. Ondertekening

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

> Lees de toelichting

4.1 Naam directeur

Datum

Plaats

Handtekening

Toelichting

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Algemeen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

•Gebruik altijd het originele formulier.

•U moet een kopie van dit formulier, voorzien van een waarmerk van het bevoegd gezag, bewaren in uw eigen administratie. De Inspectie van het onderwijs (IvhO) controleert de opgave van de leerlingtelling op basis van de gegevens op dit formulier.

Vraag 1

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Vul hier alle leerlingen in die op de teldatum (1 februari of 1 oktober) vier tot en met veertien jaar waren en op die datum op de school stonden. Om als leerling tot een school te worden toegelaten, moet een kind de leeftijd van 4 jaar hebben bereikt. Leerlingen die op 1 oktober 2022 nog geen 4 jaar zijn, mag u dus niet meetellen voor bekostiging. Leerlingen die 14 jaar zijn geworden in het schooljaar van de teldatum 1 februari mogen worden meegeteld in het aantal leerling op 1 februari, maar tellen niet mee in de teldatum voor 1 oktober daaropvolgend.

Vraag 2

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Kies voor ‘ja’ als u het Overzicht geregistreerde tellingen (OGT) zowel per e-mail als per post wilt ontvangen.

Vraag 4

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

De directeur van de school moet het formulier ondertekenen. De ondertekeningsdatum moet na de teldatum (1 februari dan wel 1 oktober) liggen. Het aantal leerlingen kan namelijk niet voor deze datum worden vastgesteld.

Bijlage 2

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Leerlinggegevens (telformulier voortgezet onderwijs)

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Opgave

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Aantal leerlingen bekostiging voortgezet onderwijs, 1 oktober 2011

Dit formulier

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Gebruik dit formulier voor het opgeven van het aantal leerlingen dat op uw school in aanmerking komt voor bekostiging.

Opsturen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Voor het opsturen van dit formulier kunt u gebruikmaken van de (voldoende gefrankeerde) retourenvelop met voorbedrukt adres. Als u deze envelop niet heeft, dan kunt u het formulier sturen naar:

Dienst Uitvoering Onderwijs

Eenheid Bekostiging

Postbus 606

2700 ML Zoetermeer

Nederland.

DUO moet het formulier uiterlijk 15 oktober 2011 hebben ontvangen.

Meer informatie

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

BES-eilanden@duo.nl

1. opgave aantal voortgezet onderwijs

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

1.1. Vul hier het aantal leerlingen in

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

> Lees de toelichting

Opgave aantal

 

2. terugmelding

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

2.1. Wilt u het Overzicht geregistreerde tellingen ook per e-mail ontvangen?

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

> Lees de toelichting

Ja □

Nee □

3. contactpersoon

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

3.1 Naam

 

3.2 Telefoonnummer

 

3.3 E-mailadres

 

4 . Ondertekening

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

> Lees de toelichting

4.1 Naam directeur

 

Datum

 

Plaats

 

Handtekening

 

Toelichting

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Algemeen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

  • Gebruik altijd het originele formulier.

  • U moet een kopie van dit formulier, voorzien van een waarmerk van het bevoegd gezag, bewaren in uw eigen administratie. De Inspectie van het onderwijs (IvhO) controleert de opgave van de leerlingtelling op basis van de gegevens op dit formulier.

Vraag 1

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Vul hier alle leerlingen in die op de teldatum (1 oktober) op de school stonden ingeschreven en die vanaf het begin van het schooljaar tot de teldatum niet meer dan de helft van het aantal schooldagen zonder geldige reden hebben verzuimd. Geldige redenen zijn bijvoorbeeld (langdurige) ziekte, schorsing van de leerling als tuchtmaatregel of vakantie buiten de vastgestelde vakantieperiode, als gevolg van het beroep van de ouder(s).

Vraag 2

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Kies voor ‘ja’ als u het Overzicht geregistreerde tellingen (OGT) zowel per e-mail als per post wilt ontvangen.

Vraag 4

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

De directeur van de school moet het formulier ondertekenen. De ondertekeningsdatum moet na de teldatum (1 oktober) liggen. Het aantal leerlingen kan namelijk niet voor deze datum worden vastgesteld.

Bijlage 3

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Organisatiegegevens primair en voortgezet onderwijs

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Dit formulier

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Gebruik dit formulier voor het opgeven van de organisatiegegevens van uw school.

Opsturen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Voor het opsturen van dit formulier kunt u gebruikmaken van de (voldoende gefrankeerde) retourenvelop met voorbedrukt adres. Als u deze envelop niet heeft, dan kunt u het formulier sturen naar:

Dienst Uitvoering Onderwijs

Eenheid Bekostiging

Postbus 606

2700 ML Zoetermeer

Nederland.

Meer informatie

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

BES-eilanden@duo.nl

Aan te leveren gegevens bevoegd gezag primair en voortgezet onderwijs

Naam lang (gelijk aan de statutaire naam in de oprichtingsakte)

 

Naam kort

 

Correspondentie adres

 

Vestigingsadres

 

Telefoonnummer

 

Faxnummer

 

Internetadres

 

Emailadres

 

Naam Bank

 

Adres Bank

 

Bankrekeningnummer

 

Handtekening voorzitter

 

Handtekening penningmeester

 
Aan te leveren gegevens van de school

Naam lang

 

Naam kort

 

Richting/denominatie

 

Adres/vestiging

 

Adres/correspondentie

 

Telefoonnummer

 

Faxnummer

 

Internetadres

 

Emailadres

 

Bijlage 4. behorende bij artikel 5, eerste lid, van de Regeling gegevenslevering PO/VO BES

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Gegevenswoordenboek personele gegevens

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

1. Algemeen

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Gegevens over personeel worden verzameld op het niveau van arbeidsrelaties. Voor het beleid van OCW – en in het bijzonder het arbeidsmarktbeleid voor de sector onderwijs – is het van belang dat ontwikkelingen kunnen worden gevolgd. De benodigde gegevens moeten door het bevoegd gezag worden geleverd.

2. Elektronische aanlevering van gegevens

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Het bevoegd gezag is verplicht voor alle onder het gezag staande bekostigde scholen en instellingen de in dit gegevenswoordenboek opgenomen personele gegevens elektronisch aan te leveren. In deze bijlage wordt de functionele uitwerking gegeven van de gegevensleveringen. De technische uitwerking is opgenomen in de documentatie op de site van DUO, vindbaar via de volgende link: https://duo.nl/zakelijk/voortgezet-onderwijs/personeel/levering-personeelsgegevens.jsp

3. De gegevens

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

De personele gegevens hebben betrekking op:

  • de persoon;

  • de arbeidsrelatie;

  • de functie en betrekkingsomvang;

  • de hoogte en samenstelling van het salaris en de loonkosten;

  • de perioden van verlof.

Het bevoegde gezag levert de volgende gegevens voor alle personen met wie het bevoegde gezag een arbeidsrelatie heeft, ongeacht of de persoon ook feitelijk werkzaam is bij een school of instelling dan wel een bovenschoolse benoeming heeft:

1. Uniek persoonsgebonden nummer of code van het personeelslid

 

2. Geboortedatum

dd/mm/jjjj

3. Geslachtsaanduiding

m/v/onbekend

4. Peilmaanden waarop deze opgave betrekking heeft

Maanden en jaartal opgeven

5. Organisatienummer bevoegd gezag

 

6. Organisatienummer school (BRIN-nummer)

 

7. Volgnummer

Een getal dat als volgnummer wordt toegewezen per arbeidsrelatie.

8. Datum indiensttreding personeelslid

 

9. Aanduiding aard van de arbeidsrelatie

i. Voor onbepaalde tijd,

ii. Voor bepaalde tijd,

iii. Voor bepaalde tijd in verband met vervanging

iv. Personeel niet in loondienst zoals bijvoorbeeld uitzendkracht of zelfstandige (ook wel genoemd: ‘tewerkstelling zonder benoeming of aanstelling’)

10. Betrekkingsomvang in fte

 

11. Functiecategorie

Aanduiding van de functie genoemd in bijlage 1 bij de Regeling bezoldiging en toelagen onderwijspersoneel Bonaire, Sint Eustatius en Saba.

12. Salarisschaal en trede in de salarisschaal

Zoals genoemd in bijlage 2 bij de Regeling bezoldiging en toelagen onderwijspersoneel Bonaire, Sint Eustatius en Saba.

13. Bruto salaris personeelslid

 

14. Indien van toepassing een toelage bij het salaris of korting op het salaris

i. Niet van toepassing

ii. Bedrag en reden toelage (vul hier de code in van de betreffende toelage, die u vindt op de website van DUO)

iii. Bedrag en reden korting (vul hier de code in van de betreffende korting die u vindt op de website van DUO)

15. Indien van toepassing; einddatum arbeidsrelatie

 

16. Bovenschoolse functie ja of nee

 

17. Indien van toepassing opgave van verlof, inclusief ziekteverlof

i. Begindatum verlof

ii. Einddatum verlof

iii. Omvang verlof in fte

iv. Aard of soort verlof

18. Extractiedatum

Datum waarop de gegevens uit een database van de leverancier zijn gehaald.

4. Toelichting en bijzondere situaties

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

4.1. Arbeidsrelatie versus benoeming

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Ten behoeve van de gegevensleveringen moet onderscheid gemaakt worden tussen benoemingen enerzijds en arbeidsrelaties anderzijds. In dit gegevenswoordenboek is een arbeidsrelatie een unieke combinatie van instelling, persoon, functie en aard dienstverband. In een aantal situaties kan er één akte van benoeming zijn, terwijl er voor de gegevensleveringen meer dan één arbeidsrelatie tussen een bevoegd gezag en een persoon moet worden onderscheiden. Dat betreft de volgende situaties:

A. Benoemingen bij meer dan één instelling

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Een bevoegd gezag kan een persoon benoemen om bij één instelling of bij meer instellingen werkzaam te zijn. Als er sprake is van een benoeming waarbij de benoemde bij meer dan één instelling van een bevoegd gezag werkzaam is, dan is er in het kader van dit gegevenswoordenboek sprake van meer dan één arbeidsrelatie. Dit ongeacht of er voor de werkzaamheden aan de verschillende instellingen één dan wel verschillende aktes van benoeming dan wel arbeidsovereenkomsten zijn opgemaakt. Er moeten ten minste evenveel arbeidsrelaties worden onderscheiden als het aantal instellingen waar een persoon werkzaam is. De gegevens die op basis van deze regeling geleverd moeten worden, moeten voor elke arbeidsrelatie afzonderlijk worden geregistreerd en geleverd.

B. Benoemingen in meer dan één functie

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Ook als een persoon tegelijk werkzaam is in verschillende functies, moeten verschillende arbeidsrelaties worden onderscheiden. Dit is bijvoorbeeld het geval als iemand tegelijk werkzaam is als leerkracht en als adjunct-directeur. De gegevens moeten voor elk van beide functies apart worden geregistreerd en worden geleverd, ook als de persoon deze functies bij één instelling uitoefent.

4.2. Veranderingen van functie

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Een verandering van functie leidt voor de gegevensleveringen altijd tot beëindiging van de arbeidsrelatie die betrekking heeft op de oude functie en het begin van een nieuwe arbeidsrelatie.

4.3. Veranderingen van betrekkingsomvang in verband met vervanging

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Voor de gegevensleveringen leidt een verandering van de betrekkingsomvang er in de regel niet toe dat een arbeidsrelatie ophoudt te bestaan; er ontstaat bijgevolg ook geen nieuwe arbeidsrelatie. Deze verandering wordt beschouwd als een verandering binnen de bestaande arbeidsrelatie. Hierop is één uitzondering: verandering van de betrekkingsomvang in verband met vervanging. Als de betrekkingsomvang van een bestaande arbeidsrelatie (tijdelijk) wordt vergroot omdat de persoon een afwezige collega vervangt, dan moet deze uitbreiding als een nieuwe arbeidsrelatie geregistreerd worden.

Deze nieuwe arbeidsrelatie eindigt op het moment waarop de tijdelijke uitbreiding van de betrekkingsomvang geheel vervalt. De reden om deze uitbreiding van de betrekkingsomvang apart te registreren is dat inzicht nodig is de omvang van de vervanging en dubbeltellingen bij het bepalen van de werkende formatie te voorkomen.

4.4. Vervanging

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Als iemand wordt benoemd als tijdelijke vervanging van een personeelslid dat afwezig is, wordt dit aangegeven door bij de ‘aard arbeidsrelatie’ de code iii (Voor bepaalde tijd in verband met vervanging) te vermelden.

4.5. Personeel niet in loondienst

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

In deze regeling wordt met personeel ook bedoeld het personeel dat zonder benoeming of aanstelling is tewerkgesteld. Dat betekent dat niet alleen de personen bedoeld worden waarmee een expliciete werknemersrelatie bestaat. Ook personeel in dienst van derden (zoals uitzend- en payrollbureaus) en zelfstandig personeel (zoals zpp-ers) dat reguliere werkzaamheden op de school verricht, wordt hier beschouwd als personeel. Dit wordt aangegeven met de code iv bij de ‘aard arbeidsrelatie’.

4.6. Peilmaand en peildatum

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

De beschreven gegevens moeten worden onderscheiden naar tijdvakken van één kalendermaand: de peilmaand.

Voor de arbeidsrelaties die op de 1e kalenderdag van de peilmaand bestaan, worden de gegevens geleverd naar de stand op de 1e kalenderdag (de peildatum). Voor arbeidsrelaties die in de loop van de peilmaand ontstaan, worden de gegevens geleverd naar de stand van de 1e kalenderdag waarop de arbeidsrelatie is ingegaan.

Voor de werktijdfactor en de omvang verlof wordt steeds de gewogen gemiddelde omvang over de peilmaand geleverd.

4.7. Extractiedatum

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

De extractiedatum is de datum waarop de gegevens uit de database of databases zijn gehaald. Als gegevens uit verschillende databases moeten worden gehaald, bestaat het risico dat de gegevens uit de verschillende databases niet op elkaar aansluiten (in elke database zullen voortdurend mutaties worden aangebracht). Om dit risico zo klein mogelijk te maken, zullen de eerste en de laatste extractiedatum van de gegevens over de dezelfde peilmaand niet meer dan één week uit elkaar mogen liggen, tenzij de consistentie aantoonbaar op een andere manier gewaarborgd wordt.

4.8. Volgnummer

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Omdat een persoon met hetzelfde bevoegde gezag meer dan één arbeidsrelatie kan hebben (gelijktijdig of volgtijdelijk), wordt er een volgnummer geleverd. Dit volgnummer is nodig om de gegevens uit verschillende leveringen steeds aan de juiste arbeidsrelatie te kunnen verbinden. Dit volgnummer dient over de leveringen heen dezelfde arbeidsrelatie met het bevoegde gezag te identificeren.

4.9. Begin- en einddatum

[Regeling vervallen per 01-08-2022]

Als begindatum wordt geleverd de eerste kalenderdag waarop de situatie van de regel van toepassing is. De einddatum is de laatste kalenderdag waarvoor de situatie van de regel van toepassing is.

Naar boven