In deze regeling wordt verstaan onder:
-
a.
Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen over de wijze waarop het College sanering
zich jegens klager heeft gedragen; de gedraging van een persoon werkzaam onder de
verantwoordelijkheid van het College sanering wordt aangemerkt als een gedraging van
het College sanering.
-
b.
De Wet: de Wet toelating zorginstellingen.
-
c.
Het College sanering: het College sanering zorginstellingen, als bedoeld in artikel 32, lid 1, van de Wet.
-
d.
De waarnemend directeur van het College sanering: degene die de functie van directeur als bedoeld in artikel 6, lid 2, van het bestuursreglement
waarneemt.
De regeling is van toepassing op elke klacht, mits schriftelijk en ondertekend ingediend,
met vermelding van tenminste:
Zo spoedig mogelijk, en in ieder geval binnen twee weken na ontvangst van de klacht,
wordt de klager schriftelijk in kennis gesteld van de ontvangst van zijn klacht.
Aan degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft, wordt een afschrift van
het klaagschrift alsmede van de daarbij meegezonden stukken toegezonden.
Het College draagt zorg voor registratie van ingediende schriftelijke klachten en
legt van iedere schriftelijke klacht een dossier aan. De geregistreerde klachten worden
jaarlijks gepubliceerd.
Het College kan besluiten dat een onafhankelijk persoon adviseert over de behandeling
van de klacht.
Deze regeling vervangt de op 1 maart 2006 in werking getreden regeling.
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 november 2009.