Algemene instructie als bedoeld in artikel 3 van het besluit mandaat en machtiging SenterNovem ter uitvoering van het Subsidieprogramma Het Nieuwe Rijden 2005
[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]
1. De in de artikelen 1 en 2 bedoelde functionarissen verzenden op verzoek een afschrift van de aanvraag, van
het op een aanvraag genomen besluit, van een daartegen gericht bezwaarschrift en van
het op het bezwaarschrift genomen besluit aan de Minister van Verkeer en Waterstaat.
Afschriften van de op een beroepsprocedure betrekking hebbende stukken worden aan
de minister gezonden.
2. De in artikel 2 bedoelde functionarissen voeren in het kader van een beroepsprocedure nauw overleg
met de betrokken ambtelijke diensten van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
over de in te nemen standpunten.
3. De in artikel 1 bedoelde functionarissen onderzoeken regelmatig ten aanzien van ieder besluit tot
subsidieverlening of er omstandigheden zijn op grond waarvan het besluit moet worden
ingetrokken of gewijzigd.
4. De in de artikelen 1 en 2 bedoelde functionarissen treden ten minste eenmaal per kwartaal in overleg met de
beleidsgroep Verkeer en Milieu van het Directoraat-Generaal Personenvervoer over hun
uitvoering van het Subsidieprogramma Het Nieuwe Rijden 2005.
5. De in de artikelen 1 en 2 van het besluit bedoelde functionarissen richten hun administratie zodanig in, dat
daarin alle van belang zijnde vastleggingen en bewijsstukken ten behoeve van het besluitvormings-,
uitvoerings-, controle- en verantwoordingsproces zijn opgenomen. Zij verschaffen de
minister desgevraagd alle inlichtingen die betrekking hebben op de uitoefening van
de bij dit besluit verleende bevoegdheden.
6. De in de artikelen 1 en 2 bedoelde functionarissen signaleren tijdig problemen die zijn gerezen in het kader
van de uitvoering van de Subsidieregeling CO2-reductie verkeer en vervoer en melden deze tijdig aan het hoofd van de beleidsgroep Verkeer en Milieu.