|
|
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
N 004
|
dan wel stilstaan terwijl ten onrechte een gele, een oranje of een daarop lijkende plaat wordt gevoerd dan wel vlakken wordt gevoerd
|
5.1.4 VR
|
|
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 a
|
het niet in overeenstemming is met de gegevens op het kentekenbewijs of met de in het kentekenregister vermelde gegevens
|
5.*.1 VR
|
160
|
160
|
160
|
160
|
|
|
|
|
|
|
160
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 b
|
het identificatienummer niet is ingeslagen of goed leesbaar is
|
5.*.1 VR
|
65
|
65
|
65
|
65
|
25
|
65
|
65
|
|
25
|
|
65
|
|
|
|
|
|
N 010 c
|
de kentekenpla(a)t(en) niet voorzien is/zijn van het goedkeuringsmerk, dan wel niet deugdelijk aan de voor en/of achterzijde is/zijn bevestigd
|
5.*.1 VR
|
65
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 d
|
het kenteken niet goed leesbaar is
|
5.*.1 VR
|
65
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 e
|
het na 31-12-1995 in gebruik genomen voertuig niet is voorzien van een goed leesbare constructieplaat, waarvan de gegevens in overeenstemming zijn met het kentekenregister
|
5.*.1 VR
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 f
|
het merk of de fabrieksaanduiding niet aanwezig is
|
5.4.1 VR
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 k
|
het niet is voorzien van een gele of oranje plaat dan wel vlakken
|
5.6.1 VR
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 010 m
|
de brommobiel is voorzien van een gele of oranje plaat dan wel vlakken
|
5.6.1 VR
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 – Algemene bouwwijze van het voertuig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 020 a
|
het meerassig is
|
5.15.2 lid 1 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95/40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 020 b
|
het wiel niet zodanig is bevestigd dat het uitsluitend draaibaar is om de eigen as
|
5.15.2 lid 2 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95/40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 a
|
het chassis dan wel de mee of zelfdragende carrosserie breuken en of scheuren vertoont
|
5.*.3 VR
|
95
|
145
|
|
95
|
|
95
|
95
|
|
|
|
145
|
95
|
95
|
95/40
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 b
|
het chassis dan wel de mee of zelfdragende carrosserie is zodanig bevestigd, vervormd of door corrosie aangetast dat de stijfheid en de sterkte in gevaar worden gebracht
|
5.*.3 VR
|
95
|
145
|
|
95
|
|
95
|
95
|
|
|
|
145
|
95
|
95
|
95/40
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
het frame of de zelfdragende constructie alsmede de voor- en achtervork
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 c
|
- breuken en of scheuren vertoont
|
5.*.3 lid 1 VR
|
|
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 d
|
- is doorgeroest
|
5.*.3 lid 1 VR
|
|
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 e
|
- is vervormd
|
5.*.3 lid 1 VR
|
|
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 f
|
de onderdelen van het frame of de zelfdragende constructie niet deugdelijk zijn bevestigd
|
5.*.3 VR
|
|
|
95
|
95
|
40
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 g
|
het frame met voor- en achtervork breuken en of scheuren vertonen, is doorgeroest of is vervormd
|
5.5.3 lid 2 VR
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
het frame
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 h
|
- breuken en of scheuren vertoont
|
5.9.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 i
|
- is doorgeroest
|
5.9.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 j
|
- is vervormd
|
5.9.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
het chassis, de zelfdragende constructie of het frame met voor- en achtervork
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 k
|
- breuken en of scheuren vertoont
|
5.10.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 l
|
- is doorgeroest
|
5.10.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 m
|
- is vervormd
|
5.10.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
het frame dan wel de daarvoor in de plaats tredende delen of het frame met voor- en achtervork
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 n
|
- breuken en of scheuren vertoont
|
5.11.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
N 030 o
|
- is doorgeroest
|
5.11.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
N 030 p
|
- is vervormd
|
5.11.3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 030 q
|
de onderdelen van het frame of de daarvoor in de plaats tredende constructie niet deugdelijk zijn bevestigd
|
5.11.3 lid 3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 040 a
|
de bovenbouw ondeugdelijk op het onderstel is bevestigd
|
5.*.4 VR
|
95
|
145
|
|
95
|
|
95
|
|
|
40
|
|
145
|
95
|
95
|
95/40
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 040 b
|
de ondersteuning van de laadvloer/laadruimte niet deugdelijk is
|
5.*.4 VR
|
|
145
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
145
|
95
|
95
|
95/40
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 040 c
|
de gekoppelde zijspanwagen niet deugdelijk is bevestigd
|
5.*.4 VR
|
|
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 050
|
de bedrading niet deugdelijk is bevestigd en niet goed is geïsoleerd
|
5.*.5 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 – Afmetingen en massa's
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 a
|
het langer is dan 12 meter (cat. 5; ingebruikname voor 1-11-1997)
|
5.*.6 VR
|
95
|
95
|
|
95
|
|
95
|
95
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 b
|
het breder is dan 2,55 meter (cat. 5; ingebruikname voor 1-11-1997)
|
5.*.6 VR
|
95
|
95
|
|
95
|
|
|
|
|
|
95
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 c
|
het hoger is dan 4 meter (cat. 5; ingebruikname voor 1-11-1997)
|
5.*.6 VR
|
95
|
95
|
|
95
|
|
95
|
95
|
|
|
|
95
|
95
|
95
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 d
|
het rijdende werktuig langer is dan 20 meter
|
5.3.6 lid 2 VR
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 e
|
de gelede bus langer is dan 18 meter
|
5.3.6 lid 2 VR
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 f
|
het kermis- of circusvoertuig langer is dan 14 meter
|
5.*.6 lid 2 VR
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 g
|
het geconditioneerde voertuig breder is dan 2,60 meter
|
5.*.6 VR
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 h
|
het rijdende werktuig breder is dan 3 meter
|
5.*.6 VR
|
|
95
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 m
|
het breder is dan 2,60 meter
|
5.*.6 VR
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 n
|
het breder is dan 3 meter
|
5.8.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 o
|
het langer is dan 3,50 meter
|
5.*.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 p
|
het breder is dan 1,10 meter, geldt niet voor motorrijtuigen (cat. 10) die voor 1-01-2000 in het verkeer zijn gebracht
|
5.*.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 q
|
het hoger is dan 2 meter
|
5.*.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 r
|
het breder is dan 0,75 meter
|
5.9.6 lid 1 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 s
|
het op meer dan twee wielen of met zijspanwagen breder is dan 1,50 meter
|
5.9.6 lid 2 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 t
|
het langer is dan 4 meter (cat. 5; ingebruikname na 31-10-1997)
|
5.*.6 VR
|
|
|
95
|
95
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 u
|
het breder is dan 2 meter (cat. 5; ingebruikname na 31-10-1997, cat. 6; op meer dan 2 wielen)
|
5.*.6 VR
|
|
|
95
|
95
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 v
|
het hoger is dan 2,5 meter (cat. 5; ingebruikname na 31-10-1997)
|
5.*.6 VR
|
|
|
95
|
95
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 060 w
|
de tweewielige bromfiets breder is dan 1 meter
|
5.6.6 VR
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 a
|
het, niet zijnde een oplegger, langer is dan 12 meter
|
5.12.6 lid 1 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 c
|
de middenasaanhangwagen die voor 1-07-1967 in gebruik is genomen langer is dan 10 meter
|
5.12.6 lid 3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 d
|
de middenasaanhangwagen die na 30-06-1967 maar voor 1-01-1987 in gebruik is genomen en waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 2500 kg maar niet meer dan 3500 kg langer is dan 10 meter
|
5.12.6 lid 3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 e
|
bij de oplegger niet zijnde een kermis- of circusvoertuig de horizontaal gemeten afstand tussen het hart van de koppelingspen en enig deel aan de voorzijde van de oplegger meer bedraagt dan 2,04 meter en de horizontaal gemeten afstand tussen het hart van de koppelingspen en de achterzijde van de oplegger meer bedraagt dan 12 meter
|
5.12.6 lid 4 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
145
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 g
|
de horizontaal gemeten afstand tussen het hart van de koppelingspen en de achterzijde van de oplegger, van het kermis- of circusvoertuig dat na 30-04-1993 in gebruik is genomen, meer bedraagt dan 17,50 meter
|
5.12.6 lid 5 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 h
|
de aanhangwagen, niet zijnde een middenasaanhangwagen, langer is dan 12 meter
|
5.13.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 i
|
de middenasaanhangwagen langer is dan 8 meter
|
5.13.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 j
|
de aanhangwagen ten behoeve van de landbouw breder is dan 3 meter
|
5.14.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
N 061 k
|
het breder is dan 1 meter
|
5.*.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95/40
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 l
|
het hoger is dan 1 meter
|
5.15.6 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95/40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 m
|
die bespannen is, breder is dan 2,60 meter
|
5.17.6 lid 1 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 061 n
|
die onbespannen is, breder is dan 1,50 meter
|
5.17.6 lid 2 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de toegestane asdruk of massa wordt overschreden met
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 070 a
|
- meer dan 10%
|
5.*.7 VR
|
125
|
125
|
|
|
|
|
125
|
|
|
|
125
|
|
|
|
|
|
N 070 b
|
- meer dan 25%
|
5.*.7 VR
|
190
|
190
|
|
|
|
|
190
|
|
|
|
190
|
|
|
|
|
|
N 070 c
|
- meer dan 50%
|
5.*.7 VR
|
255
|
255
|
|
|
|
|
255
|
|
|
|
255
|
|
|
|
|
|
N 070 d
|
- meer dan 75%
|
5.*.7 VR
|
320
|
320
|
|
|
|
|
320
|
|
|
|
320
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de toegestane wieldruk of massa wordt overschreden met
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 070 e
|
- meer dan 10%
|
5.*.7 VR
|
|
|
|
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
125
|
|
|
125
|
N 070 f
|
- meer dan 25%
|
5.*.7 VR
|
|
|
|
|
|
190
|
|
|
|
|
|
|
190
|
|
|
190
|
N 070 g
|
- meer dan 50%
|
5.*.7 VR
|
|
|
|
|
|
255
|
|
|
|
|
|
|
255
|
|
|
255
|
N 070 h
|
- meer dan 75%
|
5.*.7 VR
|
|
|
|
|
|
320
|
|
|
|
|
|
|
320
|
|
|
320
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
van het rijdende werktuig de toegestane maximum massa wordt overschreden met
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 071 a
|
- meer dan 5% en t/m 10%
|
5.3.7 lid 2 VR
|
|
135
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 071 b
|
- meer dan 10% en t/m 15%
|
5.3.7 lid 2 VR
|
|
260
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 – Motor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de bromfiets (constructiesnelheid max. 45 km/h) de maximumconstructiesnelheid overschrijdt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 081 a
|
- t/m 10 km/h
|
5.6.8 lid 1 VR
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 081 b
|
- meer dan 10 en t/m 15 km/h
|
5.6.8 lid 1 VR
|
|
|
|
|
45
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 081 c
|
- meer dan 15 en t/m 20 km/h
|
5.6.8 lid 1 VR
|
|
|
|
|
70
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 081 d
|
- meer dan 20 en t/m 25 km/h
|
5.6.8 lid 1 VR
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 081 e
|
- meer dan 25 en t/m 30 km/h
|
5.6.8 lid 1 VR
|
|
|
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de bromfiets (constructiesnelheid max. 25 km/h) de maximumconstructiesnelheid overschrijdt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 082 a
|
- t/m 10 km/h
|
5.6.8.lid 2 VR
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 082 b
|
- meer dan 10 en t/m 15 km/h
|
5.6.8 lid 2 VR
|
|
|
|
|
45
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 082 c
|
- meer dan 15 en t/m 20 km/h
|
5.6.8 lid 2 VR
|
|
|
|
|
70
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 082 d
|
- meer dan 20 en t/m 25 km/h
|
5.6.8 lid 2 VR
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 082 e
|
- meer dan 25 en t/m 30 km/h
|
5.6.8 lid 2 VR
|
|
|
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 a
|
het brandstofsysteem niet veilig is of deugdelijk is bevestigd
|
5.*.9 lid 1 VR
|
125
|
125
|
125
|
|
|
125
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 b
|
het brandstofsysteem of de elektrische aandrijving niet veilig is of deugdelijk is bevestigd
|
5.*.9 lid 1 VR
|
|
|
|
125
|
40
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 c
|
het brandstofsysteem lekkage vertoont
|
5.*.9 lid 2 VR
|
125
|
125
|
125
|
125
|
40
|
125
|
125
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 d
|
het brandstofsysteem niet deugdelijk is afgesloten
|
5.*.9 lid 3 VR
|
125
|
125
|
125
|
125
|
40
|
125
|
125
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 e
|
het niet is voorzien van een gaspedaal/gashendel
|
5.10.9 lid 4 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 f
|
het niet is voorzien van een brandstofniveaumeter (niet verplicht indien voertuig is voorzien van brandstoftank met reservestand)
|
5.10.9 lid 4 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 g
|
het voertuig dat is uitgerust met een elektromotor niet is voorzien van de vereiste schakelaars en indicatoren
|
5.*.9 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 090 h
|
de elektrische aandrijving niet veilig is of deugdelijk is bevestigd
|
5.11.9 lid 1 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 100
|
de LPG-installatie niet voldoet aan de eisen
|
5.*.10 VR
|
145
|
145
|
145
|
145
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 a
|
deze niet is voorzien van een over de gehele lengte gasdichte uitlaat
|
5.*.11 lid 1 VR
|
95
|
95
|
95
|
95
|
40
|
95
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 b
|
het uitlaatsysteem niet deugdelijk is bevestigd
|
5.*.11 lid 2 VR
|
95
|
95
|
95
|
95
|
|
95
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 c
|
het niet voldoet aan de eisen gesteld ten aanzien van luchtverontreiniging, geluidsproductie, geluidsniveau, uitlaatgassen of het stationaire mengsel (geluidsniveau cat. 4 en 6 zie N110 h t/m k)
|
5.*.11 VR
|
95
|
95
|
95
|
95
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 d
|
de vereiste symbolen niet aanwezig of goed leesbaar zijn
|
5.*.11 VR
|
95
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 e
|
het uitlaatsysteem niet behoorlijk geluiddempend is
|
5.*.11 VR
|
|
|
|
95
|
|
95
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 f
|
de uitmonding van de uitlaat hoger is gelegen dan de bovenkant van de zitplaats
|
5.6.11 lid 2 VR
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 g
|
de uitstroomrichting van de uitlaatleiding niet horizontaal en evenwijdig aan het mediaanlangsvlak is
|
5.6.11 lid 3 VR
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
het niet voldoet aan de gestelde eisen ten aanzien van het geluidsniveau
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 h
|
- overschrijding van het niveau tot en met 9 dB(A)
|
5.4.11 VR
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 j
|
- overschrijding tot en met het niveau van 101 dB(A)
|
5.6.11 VR
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 110 l
|
- overschrijding van het op de constructieplaat vermelde niveau tot en met 9 dB(A)
|
5.6.11 VR
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 120 a
|
de accu of tractiebatterij niet deugdelijk is bevestigd
|
5.*.12 lid 1 VR
|
95
|
95
|
95
|
95
|
|
95
|
95
|
|
40
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 120 b
|
de bedrading niet deugdelijk is bevestigd/goed is geïsoleerd
|
5.*.12 VR
|
95
|
95
|
95
|
95
|
40
|
95
|
95
|
|
40
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 120 c
|
het voertuig, dat is uitgerust met een elektrische aandrijving, niet is voorzien van een beveiliging tegen overbelasting, die door middel van een binnen bereik bevindende schakelaar de stroomvoorziening herstelt
|
5.*.12 lid 3 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 130 a
|
de motorsteunen niet deugdelijk zijn bevestigd/in ernstige mate zijn beschadigd
|
5.*.13 VR
|
95
|
95
|
|
95
|
|
95
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 130 b
|
de rubbers zijn doorgescheurd/de vulcanisatie is losgeraakt
|
5.*.13 VR
|
95
|
95
|
|
95
|
|
95
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 130 c
|
de motor niet deugdelijk is bevestigd
|
5.*.13 VR
|
|
|
95
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 – Krachtoverbrenging
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 140 a
|
het met een ledige massa van meer dan 400 kg niet is voorzien van een achteruitrijinrichting
|
5.7.14 VR
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 140 b
|
het niet is voorzien van een achteruitrijinrichting
|
5.*.14 VR
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 150 a
|
het na 30-06-1967 in gebruik genomen voertuig niet is voorzien van een goed werkende, ook bij nacht, afleesbare snelheidsmeter
|
5.*.15 VR
|
30
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 150 e
|
het na 26-11-1975, doch voor 31-12-1994 in gebruik genomen voertuig niet is voorzien van een goed werkende, ook bij nacht afleesbare snelheidsmeter
|
5.*.15 VR
|
|
|
30
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 160 a
|
de onderdelen van de aandrijving of transmissie niet deugdelijk bevestigd zijn
|
5.*.16 VR
|
65
|
65
|
65
|
65
|
25
|
65
|
65
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 160 b
|
de koppeling niet deugdelijk is
|
5.*.16 VR
|
65
|
65
|
|
65
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 170 a
|
de krachtoverbrenging niet op eenvoudige wijze kan worden onderbroken
|
5.10.17 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 170 b
|
de snelheid niet regelbaar is
|
5.11.17 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 – Assen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 180
|
de assen niet deugdelijk (bevestigd) zijn
|
5.*.18 VR
|
65
|
65
|
65
|
65
|
25
|
65
|
65
|
|
25
|
|
65
|
65
|
65
|
65/25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 190
|
de fuseeonderdelen en overige draaipunten niet deugdelijk (bevestigd) zijn
|
5.*.19 VR
|
95
|
95
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 200
|
de wiellagers niet deugdelijk zijn
|
5.*.20 VR
|
65
|
65
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 210
|
de wielbasis te veel afwijkt
|
5.*.21 VR
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 220
|
de afstanden tussen de fuseedraaipunten en het chassis en de carrosserie te veel verschillen
|
5.*.22 VR
|
95
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 230
|
de spoorbreedte te groot is
|
5.*.23 VR
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 240 a
|
de wielen/de velgen niet deugdelijk (bevestigd) zijn
|
5.*.24 VR
|
95
|
|
|
95
|
|
95
|
95
|
|
|
|
|
95
|
95
|
95/40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 240 b
|
de wielen/de velgen/de wielnaven/stabilisatoren niet deugdelijk (bevestigd) zijn
|
5.3.24–26 VR
|
|
145
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 240 c
|
de wielen, alsmede de onderdelen niet deugdelijk (bevestigd) zijn
|
5.*.24 VR
|
|
|
95
|
|
40
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 240 d
|
de wielen/de velgen/stabilisatoren niet deugdelijk (bevestigd) zijn
|
5.12.24 en 26 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
145
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 250
|
de wielnaven niet deugdelijk bevestigd zijn
|
5.*.25 VR
|
|
|
|
|
|
95
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 – Ophanging
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de wielen niet voorzien zijn van luchtbanden
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 270 a
|
- 1 band
|
|
65
|
65
|
65
|
65
|
25
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
65/25
|
|
|
N 270 b
|
- 2 banden
|
|
125
|
125
|
125
|
125
|
50
|
|
|
|
50
|
|
|
|
|
125/50
|
|
|
N 270 c
|
- 3 banden
|
|
190
|
190
|
190
|
190
|
75
|
|
|
|
75
|
|
|
|
|
|
|
|
N 270 d
|
- 4 banden
|
|
255
|
255
|
|
|
|
|
|
|
100
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
een band/de banden beschadigd of versleten is/zijn
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 270 e
|
- 1 band
|
|
65
|
|
65
|
65
|
25
|
65
|
65
|
|
25
|
|
|
65
|
|
65/25
|
|
|
N 270 f
|
- 2 banden
|
|
125
|
|
125
|
125
|
50
|
125
|
125
|
|
50
|
|
|
125
|
|
125/50
|
|
|
N 270 g
|
- 3 banden
|
|
190
|
|
190
|
190
|
75
|
190
|
190
|
|
75
|
|
|
190
|
|
|
|
|
N 270 h
|
- 4 banden
|
|
255
|
|
|
|
|
255
|
255
|
|
100
|
|
|
255
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
het loopvlak uitstekende metalen elementen bevat. Per (band) beschadiging
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 270 i
|
- 1 band
|
|
65
|
65
|
65
|
65
|
25
|
65
|
65
|
|
|
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
N 270 j
|
- 2 banden
|
|
125
|
125
|
125
|
125
|
50
|
125
|
125
|
|
|
|
125
|
125
|
125
|
|
|
|
N 270 k
|
- 3 banden
|
|
190
|
190
|
190
|
190
|
75
|
190
|
190
|
|
|
|
190
|
190
|
190
|
|
|
|
N 270 l
|
- 4 banden
|
|
255
|
255
|
|
|
|
255
|
255
|
|
|
|
255
|
255
|
255
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de band(en) beschadigd of versleten is/zijn of de daarop vermelde load-index kleiner is dan toegestaan
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 270 m
|
- 1 band
|
|
|
90
|
|
|
|
|
|
|
|
|
90
|
|
|
|
|
|
N 270 n
|
- 2 banden
|
|
|
155
|
|
|
|
|
|
|
|
|
155
|
|
|
|
|
|
N 270 o
|
- 3 banden
|
|
|
215
|
|
|
|
|
|
|
|
|
215
|
|
|
|
|
|
N 270 p
|
- 4 banden
|
|
|
280
|
|
|
|
|
|
|
|
|
280
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de wielen niet voorzien zijn van luchtbanden/rupsbanden
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 a
|
- 1 band
|
|
|
|
|
|
|
65
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 b
|
- 2 banden
|
|
|
|
|
|
|
125
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 c
|
- 3 banden
|
|
|
|
|
|
|
190
|
190
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 d
|
- 4 banden
|
|
|
|
|
|
|
255
|
255
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de wielen zijn voorzien van niet toegestane banden
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 e
|
- 1 band
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
65
|
65
|
|
|
|
N 271 f
|
- 2 banden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
125
|
125
|
125
|
|
|
|
N 271 g
|
- 3 banden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
190
|
190
|
190
|
|
|
|
N 271 h
|
- 4 banden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
255
|
255
|
255
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de banden op een as niet dezelfde karkasstructuur hebben
|
5.*.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 i
|
- 1 as
|
|
65
|
65
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 j
|
- 2 assen
|
|
125
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de luchtbanden op een as niet dezelfde karkasstructuur hebben
|
5.12.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 271 k
|
- 1 as
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
N 271 l
|
- 2 assen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
125
|
|
|
|
|
|
N 271 m
|
de wielen zijn voorzien van metalen banden met uitstekende delen (geldt niet voor landbouwwerktuigen met een massa van maximaal 750 kg)
|
5.17.27 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 280
|
het veersysteem, de onderdelen daarvan of de schokdemper (indien vereist) niet deugdelijk (bevestigd) is/zijn
|
5.*.28 VR
|
95
|
95
|
95
|
95
|
40
|
95
|
|
|
40
|
|
95
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 – Stuurinrichting
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 290
|
deze niet is voorzien van een deugdelijke stuurinrichting
|
5.*.29–30 VR
|
160
|
160
|
160
|
160
|
65
|
160
|
160
|
25
|
65
|
65
|
160
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 – Reminrichting
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 310 a
|
de onderdelen van de reminrichting niet deugdelijk zijn (bevestigd)
|
5.*.31 VR
|
125
|
125
|
125
|
125
|
50
|
125
|
125
|
|
50
|
|
125
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 310 b
|
het niet is voorzien van een gelijkmatig werkende reminrichting
|
5.13.31 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 320 a
|
het remsysteem van het na 30-06-1967 in gebruik genomen voertuig niet is voorzien van een deugdelijke waarschuwingsinrichting
|
5.*.32/33 VR
|
30
|
30
|
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 320 b
|
het remsysteem niet is voorzien van een deugdelijke waarschuwingsinrichting (indien verplicht)
|
5.10.32 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 340
|
de veerrem van het na 30-09-1975 in gebruik genomen voertuig niet is voorzien van een deugdelijke waarschuwingsinrichting
|
5.3.34 VR
|
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 350 a
|
het drukluchtremsysteem niet is voorzien van een goed functionerend meerkringsbeveiligingsventiel bij na 30-09-1975 in gebruik genomen voertuigen
|
5.3.35 lid 1 VR
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 350 b
|
het drukluchtremsysteem niet is voorzien van drukmeetpunten
|
5.*.35 lid 1 VR
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 350 c
|
de drukluchtremkrachtregelaars niet goed functioneren
|
5.*.35 lid 2 VR
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 350 d
|
het na 30-09-1981 in gebruik genomen voertuig met drukluchtremkrachtregelaars niet is voorzien van de vereiste plaat
|
5.*.35 lid 3 VR
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 350 e
|
de drukluchtremkrachtregelaars van het na 30-09-1981 in gebruik genomen voertuig niet aanwezig zijn, dan wel niet zijn afgesteld zoals op de plaat staat vermeld
|
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 360
|
de slag van de drukluchtremcylinders onjuist is afgesteld
|
5.*.36 VR
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 370 a
|
het één- of tweeleidingremsysteem niet de juiste aansluitdruk heeft
|
5.3.37 VR
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 370 b
|
het na 31-12-1997 in gebruik genomen voertuig is voorzien van een éénleidingremsysteem ten behoeve van een aanhangwagen
|
5.3.37 VR
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 370 c
|
het na 31-12-1997 in gebruik genomen voertuig is voorzien van een afzonderlijke inrichting voor de bediening van de remmen van de aanhangwagen
|
5.3.37 VR
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 370 d
|
de afzonderlijke inrichting voor de bediening van de remmen van de aanhangwagen van het, na 31-03-1990 in gebruik genomen, voertuig een hogere aansluitdruk doorstuurt dan toegestaan
|
5.3.37 VR
|
|
125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 380 m
|
de bedrijfsrem niet op alle wielen remt (uitgezonderd driewielige motorrijtuigen met een ledige massa van 400 kg of minder), dan wel het voertuig op een (nagenoeg) droge weg uitbreekt ten gevolge van een verschil in remwerking tussen de wielen van elke as, of tengevolge van overberemming van de achteras
|
5.*.38 VR
|
185
|
185
|
|
185
|
|
|
|
|
65
|
|
185
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 380 n
|
niet wordt voldaan aan de vereiste remvertraging
|
5.*.38 VR
|
|
|
|
|
95
|
185
|
185
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 380 o
|
de bedrijfsrem niet gelijkmatig op de wielen van één as remt
|
5.*.38 VR
|
|
|
|
|
|
185
|
185
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 380 p
|
het niet is voorzien van een goed werkende reminrichting
|
5.9.38 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 380 q
|
de reminrichting of de onderdelen hiervan niet deugdelijk is/zijn (bevestigd)
|
5.11.38 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
niet wordt voldaan aan de vereiste remvertraging (categorie 12 particulier gebruik) de vermindering bedraagt
|
5.*.38 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 381 a
|
- 0 t/m 0,5 m/s2
|
|
160
|
|
160
|
160
|
|
|
|
|
|
|
160
|
|
|
|
|
|
N 381 b
|
- 0,51 t/m 1,0 m/s2
|
|
210
|
|
210
|
210
|
|
|
|
|
|
|
210
|
|
|
|
|
|
N 381 c
|
- 1,01 t/m 1,5 m/s2
|
|
260
|
|
260
|
260
|
|
|
|
|
|
|
260
|
|
|
|
|
|
N 381 d
|
- 1,51 t/m 2,0 m/s2
|
|
315
|
|
315
|
315
|
|
|
|
|
|
|
315
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
niet wordt voldaan aan de vereiste remvertraging (categorie 12 bedrijfsmatig gebruik) de vermindering bedraagt
|
5.*.38 VR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N 381 f
|
- 0 t/m 0,5 m/s2
|
|
|
260
|
|
|
|
|
|
|
|