Artikel 3
[Regeling vervallen per 14-09-2018 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2018]
-
a. de dagelijkse leiding van de afdeling;
-
b. het uitoefenen van het budgethouderschap ten aanzien van aan de afdeling toegewezen
budgetten;
-
c. het voorbereiden en het financieel vastleggen van de overdracht van financiële middelen
aan derden, zoals gemeenten, zelfstandige bestuursorganen en externe organisaties;
-
d. het verstrekken van informatie over financiële regels, richtlijnen en uitvoeringsprocedures
aan gemeenten, zelfstandige bestuursorganen en externe organisaties;
-
e. het ontvangen, controleren en registreren van verantwoordingsdocumenten;
-
f. het uitvoeren van het sanctiebeleid in het kader van de bekostigingsfunctie;
-
g. het administratief afwikkelen van de vastgestelde periodieke verantwoordingsdocumenten
van gemeenten, zelfstandige bestuursorganen en externe organisaties;
-
h. het verwerken van de financiële gevolgen van het administratief afwikkelen van de
vastgestelde periodieke verantwoordingsdocumenten van gemeenten, zelfstandige bestuursorganen
en externe organisaties;
-
i. het verstrekken van managementinformatie over de uitvoering van de bekostigingsfunctie;
-
j. het controleren, vastleggen en wijzigen van bestaande financiële verplichtingen;
-
k. het bewaken van de doorlooptijden van factuurafhandeling en het rappelleren van directies
op uit te voeren handelingen;
-
l. het verstrekken van informatie over financiële regels en richtlijnen aan interne budgethouders
en leveranciers;
-
m. het verstrekken van managementinformatie over de uitvoering van de verplichtingenadministratie
en de factuurafhandeling;
-
n. het uitvoeren van de betalingsordonnantie en het voeren van het kas- en vorderingenbeheer,
waaronder het beheer van de bestuurlijke boetes opgelegd door de Inspectie SZW tot
2007;
-
o. het inrichten en verzorgen van de financiële administratie en het beheren van de stamgegevens
van de financiële administratie;
-
p. het opstellen van verantwoordingsdocumenten en het vastleggen van mutaties in de financiële
administratie;
-
q. het verstrekken van departementsbrede informatie over het financiële beheer;
-
r. het achteraf controleren op aanwezigheid en juistheid van de door P-Direkt uitbetaalde
declaraties, waaronder de declaraties in Ceres, ten behoeve van het ministerie;
-
s. het achteraf controleren op aanwezigheid en juistheid van de door P-Direkt uitbetaalde
declaraties;
-
t. het archiveren van Ceres-formulieren in het departementale document managementsysteem;
-
u. het borgen van de verantwoording van de personeels- en salarisuitgaven in P-Direkt
en Payroll in de financiële administratie van het ministerie;
-
v. het beheren van het financieel administratief systeem dat de begrotings- en uitvoeringsadministratie
uitvoert en het beheren van andere ondersteunende financiële systemen die bij de afdeling
zijn ondergebracht;
-
w. het bieden van ondersteuning bij het gebruik van de financiële systemen onder beheer
van de afdeling;
-
x. het realiseren van de activiteiten voor de verdere ontwikkeling van de financiële
systemen onder beheer van de afdeling.