U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
[Regeling vervallen per 01-11-2017.]Geraadpleegd op 23-04-2024. Geldend van 21-04-2017 t/m 31-10-2017
Besluit van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 23 mei 2016, kenmerk 150558, houdende instelling van de tijdelijke Commissie transparantie en tijdigheid (Instellingsbesluit tijdelijke Commissie transparantie en tijdigheid)
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Gelet op artikel 2 van de Wet vergoedingen adviescolleges en commissies;
Besluit:
[Regeling vervallen per 01-11-2017]
a. minister: Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport;
b. commissie: commissie, bedoeld in artikel 2, eerste lid.
1 Er is een Commissie transparantie en tijdigheid.
2 De commissie heeft tot taak concrete oplossingen aan te dragen waar het gaat om de mogelijke verbeteringen in transparantie en tijdigheid van informatie over de uitgaven voor de curatieve zorg. Daarbij dient de commissie zich in het bijzonder te richten op de medisch-specialistische zorg en de curatieve geestelijke gezondheidszorg.
1 De commissie bestaat uit een voorzitter en vier andere leden.
2 De voorzitter en de andere leden worden door de Minister benoemd.
3 De benoeming geschiedt voor de duur van de commissie.
4 Bij tussentijds vertrek van de voorzitter of een ander lid kan de Minister een andere voorzitter, onderscheidenlijk een ander lid, benoemen.
5 De voorzitter en de andere leden van de commissie kunnen worden geschorst en ontslagen door de Minister.
Tot lid van de commissie worden benoemd:
a. mr. drs. M.A.M. Adriaansens, te Blaricum, tevens voorzitter;
b. dr. P. van der Knaap, te Den Haag;
c. dr. C.B. Leerink, te Schalkhaar;
d. drs. C.M.S. Smits-Nusteling, te Den Haag;
e. drs. J.A. Walhout RA, te Vlissingen, lid Sectorcommissie Coziek van de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants.
1 De commissie wordt ondersteund door een secretariaat.
2 Het secretariaat is voor de inhoudelijke uitvoering van zijn taak uitsluitend verantwoording schuldig aan de voorzitter van de commissie.
3 In het secretariaat wordt voorzien door de Minister.
4 De Minister draagt, na overleg met de commissie, zorg voor de nodige voorzieningen ten behoeve van de werkzaamheden van de commissie.
De commissie stelt haar eigen werkwijze vast.
De commissie brengt vóór 1 oktober 2017 haar rapport uit aan de Minister.
1 De voorzitter en de andere leden ontvangen per vergadering een vergoeding, voor zover zij niet vallen onder de uitzondering van artikel 2, derde lid, van de Wet vergoedingen adviescolleges en commissies en hiermee niet het in artikel 6, eerste lid, van het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies bedoelde maximumbedrag overschrijden.
2 De vergoeding per vergadering van de leden bedraagt 3%van het maximum van salarisschaal 18 van bijlage B van het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984.
3 De vergoeding per vergadering van de voorzitter van de commissie bedraagt 130% van de hoogte van de vergoeding per vergadering die aan de andere leden van de commissie is toegekend.
1 De kosten van de commissie komen, voor zover goedgekeurd, voor rekening van de Minister.
Onder kosten worden in ieder geval verstaan:
a. de kosten voor de faciliteiten van vergaderingen en voor secretariële ondersteuning;
b. de kosten voor het inschakelen van externe deskundigheid en het verrichten van onderzoek;
c. de kosten voor de publicatie van het rapport.
2 De commissie biedt zo spoedig mogelijk na haar instelling een begroting en planning aan de Minister aan.
De archiefbescheiden van de commissie worden na haar opheffing of, zo de omstandigheden daartoe eerder aanleiding geven, zoveel eerder, overgedragen aan het archief van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
1 Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst.
2 Dit besluit vervalt met ingang van 1 november 2017.
Dit besluit wordt aangehaald als: Instellingsbesluit tijdelijke Commissie transparantie en tijdigheid.
Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
Minister
E.I. Schippers
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Instellingsbesluit tijdelijke Commissie transparantie en tijdigheid", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.