Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Buitenveldertbaan/Aalsmeerbaan en aanleg rijbaan Tango

[Regeling vervallen per 01-11-2014.]
Geraadpleegd op 18-04-2024.
Geldend van 19-07-2014 t/m 31-10-2014

Tijdelijke regeling van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 23 april 2014, nr. IENM/BSK-2014/95432, houdende vaststelling van vervangende grenswaarden geluidbelasting en vrijstelling van regels in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol in verband met groot baanonderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan alsmede de aanleg van de rijbaan Tango bij de Kaagbaan (Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Buitenveldertbaan/Aalsmeerbaan en aanleg rijbaan Tango)

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu,

Gelet op artikel 8.23, eerste en vijfde lid, Wet luchtvaart;

Besluit:

Artikel 1. Definities

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a. LVB: Luchthavenverkeerbesluit Schiphol;

  • b. gebruiksjaar 2014: de periode van 1 november 2013 tot en met 31 oktober 2014;

  • c. rijbaan Tango: taxibaan ten zuidoosten van de Kaagbaan.

Artikel 2. Vervangende grenswaarden

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

  • 1 In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 2 van het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol gelden voor het gebruiksjaar 2014 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:

    Grenswaarden handhavingspunten etmaal Lden [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden

    1

    97.325

    470.400

    55,26

    (56,26)

    2

    100.475

    472.525

    57,01

    (58,01)

    3

    104.150

    474.925

    58,04

    (59,04)

    4

    106.325

    477.125

    57,86

    (58,86)

    5

    108.875

    478.725

    57,51

    (58,51)

    6

    109.675

    481.125

    59,01

    (60,01)

    7

    107.625

    486.025

    57,36

    (58,36)

    8

    107.725

    489.075

    58,40

    (59,40)

    9

    107.725

    492.100

    56,92

    (57,92)

    10

    108.525

    495.350

    58,76

    (59,76)

    11

    109.175

    498.100

    58,30

    (59,30)

    12

    109.550

    500.725

    57,97

    (58,97)

    13

    110.250

    503.025

    57,04

    (58,04)

    14

    110.775

    500.550

    56,47

    (57,47)

    15

    110.575

    496.725

    57,59

    (58,59)

    16

    111.750

    491.425

    57,56

    (58,56)

    17

    111.825

    487.425

    58,13

    (59,13)

    18

    111.950

    485.275

    62,66

    (63,66)

    19

    113.625

    482.275

    54,48

    (55,48)

    20

    116.175

    481.925

    61,70

    (62,70)

    21

    119.050

    481.900

    57,65

    (58,65)

    22

    122.025

    481.450

    57,44

    (58,44)

    23

    118.800

    481.050

    57,02

    (58,02)

    24

    114.525

    476.925

    57,85

    (58,85)

    25

    116.100

    474.050

    58,15

    (59,15)

    26

    113.575

    472.550

    56,25

    (57,25)

    27

    112.500

    468.500

    56,95

    (57,95)

    28

    112.600

    472.325

    56,58

    (57,58)

    29

    112.525

    475.400

    57,56

    (58,56)

    30

    110.475

    475.250

    60,79

    (61,79)

    31

    108.600

    475.075

    58,60

    (59,60)

    32

    110.150

    471.075

    58,59

    (59,59)

    33

    106.800

    471.150

    56,21

    (57,21)

    34

    103.400

    472.225

    56,82

    (57,82)

    35

    98.400

    470.300

    56,41

    (57,41)

  • 2 In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 3 van het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol gelden voor het gebruiksjaar 2014 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:

    Grenswaarden handhavingspunten nacht Lnight [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden

    1

    102.750

    473.250

    52,10

    (53,10)

    2

    104.150

    474.925

    49,54

    (50,54)

    3

    105.750

    476.600

    47,12

    (48,12)

    4

    108.875

    478.725

    49,35

    (50,35)

    5

    108.025

    485.875

    51,73

    (52,73)

    6

    108.350

    492.100

    51,42

    (52,42)

    7

    108.525

    495.350

    49,48

    (50,48)

    8

    109.275

    501.750

    48,07

    (49,07)

    9

    109.675

    504.850

    46,47

    (47,47)

    10

    110.825

    504.425

    47,16

    (48,16)

    11

    110.775

    500.550

    48,39

    (49,39)

    12

    110.575

    496.725

    49,62

    (50,62)

    13

    110.600

    494.400

    50,43

    (51,43)

    14

    110.175

    488.550

    52,19

    (53,19)

    15

    118.825

    481.650

    52,29

    (53,29)

    16

    120.250

    481.500

    51,16

    (52,16)

    17

    118.825

    481.350

    52,27

    (53,27)

    18

    111.000

    476.350

    51,64

    (52,64)

    19

    109.175

    474.600

    49,75

    (50,75)

    20

    110.750

    471.600

    50,45

    (51,45)

    21

    115.875

    468.125

    46,73

    (47,73)

    22

    111.800

    467.525

    47,49

    (48,49)

    23

    109.500

    468.025

    49,80

    (50,80)

    24

    106.000

    471.050

    47,40

    (48,40)

    25

    100.475

    472.525

    47,97

    (48,97)

Artikel 3. Vrijstellingen

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

  • 1 Gedurende de periode van 5 mei 2014 tot en met 25 mei 2014 dat de Buitenveldertbaan niet beschikbaar is vanwege het groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan, wordt dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB met betrekking tot landingen op baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 2 Gedurende de periode van 2 juni 2014 tot en met 22 juni 2014 en van 25 augustus 2014 tot en met 28 september 2014 dat de Kaagbaan niet beschikbaar is vanwege de aanleg van rijbaan Tango wordt dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. starts van en landingen op baan 09 en baan 27 (Buitenveldertbaan);

    • b. landingen op baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 3 Het gebruik van de Schiphol-Oostbaan voor landingen, als bedoeld in het eerste en tweede lid, kan slechts plaatsvinden indien geen van de andere banen voor landingen beschikbaar of bruikbaar is. Het gebruik van de Buitenveldertbaan voor starts als bedoeld in het tweede lid, kan slechts plaatsvinden indien de Polderbaan niet beschikbaar is of de Polderbaan en Zwanenburgbaan niet bruikbaar zijn omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgids, paragraaf 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21 van de Aeronautical Information Publication, versie 3 april 2014, op deze banen worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden.

Artikel 4. Citeertitel

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

Deze regeling wordt aangehaald als: Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Buitenveldertbaan/Aalsmeerbaan en aanleg rijbaan Tango.

Artikel 5. Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

Deze regeling treedt in werking met ingang van 5 mei 2014 en vervalt op 1 november 2014.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De

Staatssecretaris

van Infrastructuur en Milieu,

W.J. Mansveld

Naar boven