Regeling afwijking LVB voor NSS en groot onderhoud Polderbaan 2014

[Regeling vervallen per 01-11-2014.]
Geraadpleegd op 24-04-2024.
Geldend van 02-04-2014 t/m 31-10-2014

Tijdelijke regeling van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 4 maart 2014 nr. IENM/BSK-2014/50639, houdende vaststelling van vervangende grenswaarden geluidbelasting en vrijstelling van regels in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol in verband met de Nuclear Security Summit op 24 en 25 maart 2014 en aansluitend groot baanonderhoud aan de Polderbaan (Regeling afwijking LVB voor NSS en groot onderhoud Polderbaan 2014)

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu,

Gelet op artikel 8.23, eerste en vijfde lid, Wet luchtvaart;

Besluit:

Artikel 1. Definities

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a. NSS: Nuclear Security Summit op 24 en 25 maart 2014 in Den Haag;

  • b. gebruiksjaar 2014: de periode van 1 november 2013 tot en met 31 oktober 2014;

  • c. LVB: Luchthavenverkeerbesluit Schiphol.

Artikel 2. Vervangende grenswaarden

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

  • 1 In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 2 van het LVB gelden voor gebruiksjaar 2014 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:

    Grenswaarden handhavingspunten etmaal Lden [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde

    in geval van buitengewone

    weersomstandigheden

    1

    97.325

    470.400

    55,98

    (56,98)

    2

    100.475

    472.525

    57,69

    (58,69)

    3

    104.150

    474.925

    58,75

    (59,75)

    4

    106.325

    477.125

    58,27

    (59,27)

    5

    108.875

    478.725

    57,97

    (58,97)

    6

    109.675

    481.125

    57,75

    (58,75)

    7

    107.625

    486.025

    57,26

    (58,26)

    8

    107.725

    489.075

    58,32

    (59,32)

    9

    107.725

    492.100

    56,86

    (57,86)

    10

    108.525

    495.350

    58,73

    (59,73)

    11

    109.175

    498.100

    58,31

    (59,31)

    12

    109.550

    500.725

    58,00

    (59,00)

    13

    110.250

    503.025

    57,08

    (58,08)

    14

    110.775

    500.550

    56,48

    (57,48)

    15

    110.575

    496.725

    57,57

    (58,57)

    16

    111.750

    491.425

    57,59

    (58,59)

    17

    111.825

    487.425

    58,12

    (59,12)

    18

    111.950

    485.275

    62,63

    (63,63)

    19

    113.625

    482.275

    54,33

    (55,33)

    20

    116.175

    481.925

    59,77

    (60,77)

    21

    119.050

    481.900

    57,90

    (58,90)

    22

    122.025

    481.450

    57,76

    (58,76)

    23

    118.800

    481.050

    57,21

    (58,21)

    24

    114.525

    476.925

    57,55

    (58,55)

    25

    116.100

    474.050

    57,88

    (58,88)

    26

    113.575

    472.550

    55,47

    (56,47)

    27

    112.500

    468.500

    56,31

    (57,31)

    28

    112.600

    472.325

    55,58

    (56,58)

    29

    112.525

    475.400

    57,00

    (58,00)

    30

    110.475

    475.250

    57,25

    (58,25)

    31

    108.600

    475.075

    58,82

    (59,82)

    32

    110.150

    471.075

    56,92

    (57,92)

    33

    106.800

    471.150

    56,88

    (57,88)

    34

    103.400

    472.225

    57,31

    (58,31)

    35

    98.400

    470.300

    57,17

    (58,17)

  • 2 In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 3 van het LVB gelden voor gebruiksjaar 2014 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:

    Grenswaarden handhavingspunten nacht Lnight [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde

    in geval van buitengewone

    weersomstandigheden

    1

    102.750

    473.250

    52,97

    (53,97)

    2

    104.150

    474.925

    50,40

    (51,40)

    3

    105.750

    476.600

    47,88

    (48,88)

    4

    108.875

    478.725

    47,62

    (48,62)

    5

    108.025

    485.875

    51,68

    (52,68)

    6

    108.350

    492.100

    51,42

    (52,42)

    7

    108.525

    495.350

    49,48

    (50,48)

    8

    109.275

    501.750

    48,09

    (49,09)

    9

    109.675

    504.850

    46,51

    (47,51)

    10

    110.825

    504.425

    47,18

    (48,18)

    11

    110.775

    500.550

    48,40

    (49,40)

    12

    110.575

    496.725

    49,63

    (50,63)

    13

    110.600

    494.400

    50,43

    (51,43)

    14

    110.175

    488.550

    52,16

    (53,16)

    15

    118.825

    481.650

    52,46

    (53,46)

    16

    120.250

    481.500

    51,34

    (52,34)

    17

    118.825

    481.350

    52,43

    (53,43)

    18

    111.000

    476.350

    46,97

    (47,97)

    19

    109.175

    474.600

    45,56

    (46,56)

    20

    110.750

    471.600

    45,59

    (46,59

    21

    115.875

    468.125

    44,20

    (45,20)

    22

    111.800

    467.525

    44,33

    (45,33)

    23

    109.500

    468.025

    45,31

    (46,31)

    24

    106.000

    471.050

    46,09

    (47,09)

    25

    100.475

    472.525

    48,82

    (49,82)

Artikel 3. Vrijstellingen NSS en groot baanonderhoud

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

  • 1 Gedurende de periode van 10 maart tot en met 21 april 2014 dat de Polderbaan niet bruikbaar is vanwege de NSS en aansluitend groot baanonderhoud wordt dagelijks tussen 23.00 uur en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. starts van baan 36C en landingen op baan 18C (Zwanenburgbaan);

    • b. starts van baan 18L en landingen op baan 36R (Aalsmeerbaan).

  • 2 Gedurende de periode van groot baanonderhoud aan de Polderbaan van 1 april 2014 tot en met 21 april 2014 kan het gebruik van de Aalsmeerbaan als bedoeld in het eerste lid slechts plaatsvinden indien de beschikbaar gestelde Kaagbaan niet bruikbaar is omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgids, paragraaf 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21 van de Aeronautical Information Publication, versie 6 maart 2014, op deze baan worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden.

  • 3 Gedurende de periode van 10 maart tot en met 21 april 2014 dat de Polderbaan niet bruikbaar is vanwege de NSS en aansluitend groot baanonderhoud wordt dagelijks voor het gehele etmaal vrijstelling verleend van de artikelen 3.1.1, eerste lid, en 3.1.3, eerste lid, van het LVB met betrekking tot de luchtverkeerwegen die voor vertrekkend verkeer vanaf baan 36C (Zwanenburgbaan) zijn aangewezen in bijlage 1 van het LVB op de kaarten 1/21 en 2/21.

Artikel 4. Vrijstellingen NSS

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

  • 1 Onverminderd artikel 3, eerste lid, wordt gedurende de periode van 23 maart 2014, 23.00 uur, tot en met 26 maart 2014, 6.00 uur, dat de Polderbaan niet bruikbaar is vanwege de NSS dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur tevens vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. starts van baan 09 en baan 27 (Buitenveldertbaan), alsmede baan 04 en baan 22 (Schiphol-Oostbaan);

    • b. landingen op baan 09 en baan 27 (Buitenveldertbaan), baan 24 (Kaagbaan) alsmede baan 04 en baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 3 De in het eerste en tweede lid bedoelde vrijstellingen gelden eveneens gedurende een andere periode aansluitend op de in die leden bedoelde periode indien dit vanwege de NSS naar het oordeel van de Luchtverkeersleiding Nederland noodzakelijk is.

Artikel 5. Citeertitel

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

Deze regeling wordt aangehaald als Regeling afwijking LVB voor NSS en groot onderhoud Polderbaan 2014.

Artikel 6. Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 01-11-2014]

  • 1 Deze regeling treedt in werking met ingang van 10 maart 2014.

  • 2 Deze regeling wordt ingetrokken met ingang van 1 november 2014.

  • 3 Zij blijft van toepassing op grenswaarden en vrijstellingen die voor de intrekking ingevolge de regeling hebben gegolden.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De

Staatssecretaris

van Infrastructuur en Milieu,

W.J. Mansveld

Naar boven