§ 1. Organisatie en taken afdelingen
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Artikel 1
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
De directie Algemene Zaken bestaat uit de volgende afdelingen:
-
a. het Bureau Bedrijfsvoering;
-
b. de afdeling Beleid en Advies Documentaire Informatievoorziening;
-
c. het Facilitair Bedrijf Postale, Grafische en Multimedia Vormgeving;
-
d. de afdeling Risico-, Incident- en Crisisbeheersing;
-
e. het Facilitair Bedrijf Gebouw;
-
f. de afdeling Commerciële Inkoop, Beleid en Advies;
-
g. het Facilitair Bedrijf Gemeenschappelijk Centrum Infrastructuur.
Artikel 2
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Bureau Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor het leveren van
de eerste lijnsondersteuning aan het management en de afdelingen van de directie Algemene
Zaken op het gebied van personeel, informatie, organisatie, financiën, algemene zaken
en huisvesting.
Artikel 3
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van de afdeling Beleid en Advies Documentaire Informatievoorziening is verantwoordelijk
voor de volgende algemene taken:
-
a. het ontwikkelen en implementeren van een beleid op het gebied van de interne bedrijfsvoering
van het ministerie inzake de documentaire informatievoorziening;
-
b. het beheer van het Departementaal Archief;
-
c. het toezicht op de dynamische archieven van andere onderdelen van het ministerie;
-
d. het adviseren van de departementsleiding en de directies op het gebied van de documentaire
informatievoorziening;
-
e. het functioneel beheer van de documentaire informatiesystemen.
Artikel 4
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Facilitair Bedrijf Postale, Grafische en Multimedia Vormgeving is
verantwoordelijk voor de volgende algemene taken:
-
a. het ontwikkelen van een beleid op het gebied van de interne bedrijfsvoering van het
ministerie inzake de postale, grafische en multimedia aangelegenheden;
-
b. het vervaardigen en beschikbaar stellen van producten en diensten op het gebied van
de postale, grafische en multimedia aangelegenheden.
Artikel 5
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van de afdeling Risico-, Incident- en Crisisbeheersing is verantwoordelijk
voor de volgende algemene taken:
-
a. het ontwikkelen van een beleid op het gebied van de interne bedrijfsvoering van het
ministerie inzake veiligheid en beveiliging, crisisbeheersing en bedrijfshulpverlening;
-
b. zorg voor de beveiliging en veiligheid van de medewerkers in de vestigingen van het
ministerie in 's-Gravenhage, alsmede de bewindspersonen en hun huisgenoten;
-
c. zorg voor de crisisbeheersing;
-
d. het toezicht op de beveiliging en veiligheid;
-
e. het optreden als meldpunt integriteit;
-
f. het verrichten van periodieke en algemene arbo-inspecties;
-
g. het verrichten van interne onderzoeken.
Artikel 6
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Facilitair Bedrijf Gebouw is verantwoordelijk voor de volgende algemene
taken:
-
a. het ontwikkelen van een beleid op het gebied van de interne bedrijfsvoering van het
ministerie inzake voorzieningen op het gebied van het beheer en exploitatie van de
vestigingen van het ministerie te 's-Gravenhage, waaronder telecommunicatie, audiovisuele
middelen, catering, fitness, vervoerszaken, alsmede kunstvoorwerpen;
-
b. het beheer van de voorzieningen op het gebied van telefoon, audiovisuele middelen,
catering en fitness, ten behoeve van de gebruikers van de vestigingen van het ministerie
te 's-Gravenhage;
-
c. het beheer van voorzieningen op het gebied van vervoerszaken, alsmede kunstvoorwerpen;
-
d. het beheren van het registratiesysteem met betrekking tot inventarisgoederen.
Artikel 7
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van de afdeling Commerciële Inkoop, Beleid en Advies is verantwoordelijk
voor de volgende algemene taken:
-
a. het ontwikkelen van een beleid op het gebied van de interne bedrijfsvoering van het
ministerie inzake aanschaffingen, energie, milieu en huisvesting;
-
b. zorg voor de commerciële inkoop;
-
c. het toezicht op het beheer van inventarisgoederen van het ministerie;
-
d. het optreden als secretaris van de Huisvestingsregiegroep;
-
e. het ontwikkelen en toepassen van een bronbeleid op het gebied van de arbeidsomstandigheden,
waaronder een arbotoets bij de aanschaf van materiële voorzieningen.
Artikel 8
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Facilitair Bedrijf Gemeenschappelijk Centrum Infrastructuur is verantwoordelijk
voor de volgende algemene taken:
-
a. het ontwikkelen van een beleid op het gebied van de interne bedrijfsvoering van het
ministerie inzake (kantoor)automatisering;
-
b. het ontwikkelen, implementeren en beheren van:
-
1º De WAN/LAN-netwerken binnen het kerndepartement en de regionale vestigingen;
-
2º de centrale computerapparatuur;
-
3º de werkplekapparatuur;
-
4º de kantoorautomatiseringstoepassingen, inclusief functioneel beheer;
-
c. het beheren en exploiteren van de directie-specifieke en departementale informatiesystemen;
-
d. het controleren van en toezicht houden op extern beheer en exploitatie van systemen
en het beheren van het registratiesysteem met betrekking tot de inventaris van automatiseringsmiddelen
van het ministerie.
Artikel 9
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
De afdelingshoofden zijn, binnen de door de directeur van de directie Algemene Zaken
vastgestelde kaders, verantwoordelijk voor de volgende algemene taken:
-
a. de zorg voor de interne bedrijfsvoering van de onder hen ressorterende afdelingen,
met uitzondering van de vaststelling van de formatie, rechtspositionele aangelegenheden
van het personeel en het verlenen van buitengewoon verlof;
-
b. het zorgdragen voor een effectieve en efficiënte bedrijfsvoering en voor periodieke
evaluatie daarvan en het zorgdragen voor de planning en bewaking van de productie.
§ 2. Bevoegdheden
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Artikel 10
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Aan de afdelingshoofden van de directie Algemene Zaken wordt mandaat en machtiging
verleend met betrekking tot het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen
van stukken die betrekking hebben op:
-
a. de taken van de onder hen ressorterende afdelingen, overeenkomstig de taakverdeling
zoals vastgelegd in de artikelen 2 tot en met 9;
-
b. materiële en personeelsaangelegenheden van de eigen afdeling, conform de vast te
stellen kaders van de directeur van de directie Algemene Zaken en met inachtneming
van het gestelde in artikel 9, onderdeel a.
Artikel 11
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Bureau Bedrijfsvoering is gevolmachtigd tot het verrichten van de
volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de inhuur van uitzendkrachten;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van diensten op het
gebied van opleidingen die ingevolge een dienstopdracht worden gevolgd;
-
c. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 12
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van de afdeling Beleid en Advies Documentaire Informatievoorziening is gevolmachtigd
tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten
ten behoeve van het semi-statische archiefbeheer, de in beheer zijnde documentaire
informatiesystemen alsmede goederen en diensten, waarvan de aanschaf een uitvloeisel
is van het beleid met betrekking tot de documentaire informatievoorziening;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 13
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Facilitair Bedrijf Postale, Grafische en Multimedia Vormgeving is
gevolmachtigd tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten
ten behoeve van drukwerk, vormgeving van drukwerk, kopieerfaciliteiten en postzaken
ten behoeve van de vestigingen van het ministerie te 's-Gravenhage;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 14
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van de afdeling Risico-, Incident- en Crisisbeheersing is gevolmachtigd
tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten
ten behoeve van bewakings- en veiligheidsaangelegenheden;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten
ten behoeve van de bedrijfshulpverlening;
-
c. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten
ten behoeve van de crisisbeheersing;
-
d. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 15
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van het Facilitair Bedrijf Gebouw is gevolmachtigd tot het verrichten van
de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en diensten
inzake voorzieningen op het gebied van het beheer en exploitatie van de vestigingen
van het ministerie te 's-Gravenhage, waaronder telecommunicatie, audiovisuele middelen,
catering, fitness, vervoer en kunstvoorwerpen;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 16
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het hoofd van de afdeling Commerciële Inkoop, Beleid en Advies is gevolmachtigd tot
het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen voor verplichtingen
voor ten hoogste € 500.000,- per overeenkomst:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de inkoop van goederen en diensten
van andere afdelingen van de directie Algemene Zaken met een waarde van meer dan €
10.000,- per overeenkomst;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de huisvesting en facilitaire voorzieningen
ten behoeve van de vestigingen van het ministerie te 's-Gravenhage en voorzover de
overeenkomst een waarde van € 10.000,- per overeenkomst te boven gaat, voor de regionale
kantoren van de Arbeidsinspectie en de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst;
-
c. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de technische infrastructuur, de
hardware, de kantoorautomatiseringssoftware, de datacommunicatievoorzieningen en het
technisch beheer van geautomatiseerde systemen voorzover de overeenkomst een waarde
van € 10.000,- per overeenkomst te boven gaat;
-
d. het aangaan van mantelovereenkomsten;
-
e. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 17
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Het Hoofd van het Facilitair Bedrijf Gemeenschappelijk Centrum Infrastructuur is gevolmachtigd
tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
-
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het verlenen van goederen en diensten
op het gebied van de automatisering departementaal breed;
-
b. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de levering van goederen en aanverwante
diensten ten behoeve van het materieel beheer van de afdeling.
Artikel 18
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
2 De volmacht verleend aan de afdelingshoofden genoemd in de artikelen 11 tot en met 15 en 17 geldt indien een mantelovereenkomst van toepassing is voor verplichtingen tot ten
hoogste € 50.000,- per overeenkomst en indien geen mantelovereenkomst van toepassing
is voor verplichtingen tot ten hoogste € 10.000,- per overeenkomst.