Overheid.nl| Zoekpagina

De wegwijzer naar informatie en diensten van alle overheden

Naar zoeken

Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol waaronder ALCMS[Regeling vervallen per 01-11-2015.]

Geldend van 05-06-2015 t/m 31-10-2015

Tijdelijke regeling van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 17 maart 2015, nr. IENM/BSK-2015/51109, houdende vaststelling van vervangende grenswaarden geluidbelasting en vrijstelling van regels in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol in verband met groot onderhoud aan het banenstelsel van Schiphol waaronder vervanging van het Airfield Lighting Control and Monitoring System (Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol waaronder ALCMS)

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu,

Gelet op artikel 8.23, eerste lid, Wet luchtvaart;

BESLUIT:

Artikel 1. Definities [Vervallen per 01-11-2015]

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a. ALCMS: Airfield Lighting Control and Monitoring System;

  • b. gebruiksjaar 2015: de periode van 1 november 2014 tot en met 31 oktober 2015;

  • c. LVB: Luchthavenverkeerbesluit Schiphol.

Artikel 2 [Vervallen per 01-11-2015]

  • 1 In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 2 van het LVB gelden voor het gebruiksjaar 2015 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:

    Tabel: grenswaarden geluidbelasting in LDEN handhavingspunten

    Grenswaarden handhavingspunten etmaal Lden [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden

    1

    97.325

    470.400

    55,90

    (56,90)

    2

    100.475

    472.525

    57,60

    (58,60)

    3

    104.150

    474.925

    58,67

    (59,67)

    4

    106.325

    477.125

    58,14

    (59,14)

    5

    108.875

    478.725

    57,88

    (58,88)

    6

    109.675

    481.125

    61,42

    (62,42)

    7

    107.625

    486.025

    57,52

    (58,52)

    8

    107.725

    489.075

    58,47

    (59,47)

    9

    107.725

    492.100

    56,93

    (57,93)

    10

    108.525

    495.350

    59,00

    (60,00)

    11

    109.175

    498.100

    58,54

    (59,54)

    12

    109.550

    500.725

    58,18

    (59,18)

    13

    110.250

    503.025

    57,22

    (58,22)

    14

    110.775

    500.550

    56,63

    (57,63)

    15

    110.575

    496.725

    57,77

    (58,77)

    16

    111.750

    491.425

    57,04

    (58,04)

    17

    111.825

    487.425

    57,37

    (58,37)

    18

    111.950

    485.275

    61,63

    (62,63)

    19

    113.625

    482.275

    54,57

    (55,57)

    20

    116.175

    481.925

    59,56

    (60,56)

    21

    119.050

    481.900

    58,39

    (59,39)

    22

    122.025

    481.450

    58,32

    (59,32)

    23

    118.800

    481.050

    57,72

    (58,72)

    24

    114.525

    476.925

    57,18

    (58,18)

    25

    116.100

    474.050

    57,56

    (58,56)

    26

    113.575

    472.550

    55,21

    (56,21)

    27

    112.500

    468.500

    56,21

    (57,21)

    28

    112.600

    472.325

    55,37

    (56,37)

    29

    112.525

    475.400

    56,71

    (57,71)

    30

    110.475

    475.250

    57,98

    (58,98)

    31

    108.600

    475.075

    58,82

    (59,82)

    32

    110.150

    471.075

    57,18

    (58,18)

    33

    106.800

    471.150

    56,82

    (57,82)

    34

    103.400

    472.225

    57,19

    (58,19)

    35

    98.400

    470.300

    57,10

    (58,10)

  • 2 In plaats van de grenswaarden genoemd in bijlage 3 van het LVB gelden voor het gebruiksjaar 2015 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende vervangende grenswaarden:

    Tabel: grenswaarden geluidbelasting in Lnight handhavingspunten

    Grenswaarden handhavingspunten nacht Lnight [dB(A)]

    Puntnummer

    X-coörd

    Y-coörd

    Grenswaarde

    Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden

    1

    102.750

    473.250

    52,84

    (53,84)

    2

    104.150

    474.925

    50,33

    (51,33)

    3

    105.750

    476.600

    47,81

    (48,81)

    4

    108.875

    478.725

    47,68

    (48,68)

    5

    108.025

    485.875

    51,91

    (52,91)

    6

    108.350

    492.100

    51,65

    (52,65)

    7

    108.525

    495.350

    49,71

    (50,71)

    8

    109.275

    501.750

    48,25

    (49,25)

    9

    109.675

    504.850

    46,56

    (47,56)

    10

    110.825

    504.425

    47,23

    (48,23)

    11

    110.775

    500.550

    48,37

    (49,37)

    12

    110.575

    496.725

    49,69

    (50,69)

    13

    110.600

    494.400

    50,37

    (51,37)

    14

    110.175

    488.550

    52,23

    (53,23)

    15

    118.825

    481.650

    52,57

    (53,57)

    16

    120.250

    481.500

    51,47

    (52,47)

    17

    118.825

    481.350

    52,55

    (53,55)

    18

    111.000

    476.350

    48,11

    (49,11)

    19

    109.175

    474.600

    46,14

    (47,14)

    20

    110.750

    471.600

    46,48

    (47,48)

    21

    115.875

    468.125

    43,80

    (44,80)

    22

    111.800

    467.525

    44,30

    (45,30)

    23

    109.500

    468.025

    45,91

    (46,91)

    24

    106.000

    471.050

    46,08

    (47,08)

    25

    100.475

    472.525

    48,72

    (49,72)

Artikel 3. Vrijstellingen [Vervallen per 01-11-2015]

  • 1 Gedurende de periode van 23 maart 2015 tot en met 5 april 2015 dat de Kaagbaan niet beschikbaar is vanwege de vervanging van het ALCMS wordt dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. starts van baan 09 en baan 27 (Buitenveldertbaan);

    • b. landingen op baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 2 Gedurende de periode van 20 april 2015 tot en met 3 mei 2015 dat de Buitenveldertbaan niet beschikbaar is vanwege de vervanging van het ALCMS wordt dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB met betrekking tot landingen op baan 22 (Schiphol-Oostbaan).

  • 3 Gedurende de periode van 25 mei 2015 tot en met 5 juli 2015 dat de Zwanenburgbaan niet beschikbaar is vanwege groot onderhoud, waaronder de vervanging van het ALCMS, wordt dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor starts van baan 18L (Aalsmeerbaan).

  • 4 Gedurende de periode van 17 augustus 2015 tot en met 30 augustus 2015 dat de Polderbaan niet beschikbaar is vanwege de vervanging van het ALCMS wordt dagelijks tussen 23.00 en 6.00 uur vrijstelling verleend van artikel 3.1.5, vierde lid, van het LVB voor:

    • a. starts van baan 36C (Zwanenburgbaan) en baan 18L (Aalsmeerbaan);

    • b. landingen op baan 36R (Aalsmeerbaan).

  • 5 Gedurende de periode van 17 augustus 2015 tot en met 30 augustus 2015 dat de Polderbaan niet beschikbaar is vanwege de vervanging van het ALCMS wordt dagelijks voor het gehele etmaal vrijstelling verleend van de artikelen 3.1.1, eerste lid, en 3.1.3, eerste lid, van het LVB met betrekking tot de luchtverkeerwegen die voor vertrekkend verkeer vanaf baan 36C (Zwanenburgbaan) zijn aangewezen in bijlage 1 van het LVB op kaarten 1/21 en 2/21.

  • 6 Het gebruik van de Buitenveldertbaan voor starts als bedoeld in het eerste lid, kan slechts plaatsvinden indien de Polderbaan niet beschikbaar is of de Polderbaan (baan 36L) respectievelijk de Zwanenburgbaan (baan 18C) niet bruikbaar zijn omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgids, paragraaf 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21 van de Aeronautical Information Publication, versie 5 maart 2015, op deze banen worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden.

  • 7 Het gebruik van de Schiphol-Oostbaan voor landingen, als bedoeld in het eerste en tweede lid, kan slechts plaatsvinden indien geen van de andere banen voor landingen beschikbaar of bruikbaar is of indien het gebruik van een andere baan zou leiden tot gebruik tegelijkertijd zowel voor starts als voor landingen.

  • 8 Het gebruik van de Aalsmeerbaan voor landingen als bedoeld in het vierde lid, kan slechts plaatsvinden indien de Kaagbaan niet bruikbaar is voor landingen omdat wordt voorzien dat de windlimieten, zoals geformuleerd in de luchtvaartgidsparagraaf 4.3.3. van hoofdstuk EHAM, blz. AD2.EHAM-21 van de Aeronautical Information Publication, versie 5 maart 2015, op deze baan worden overschreden, of vanwege andere meteorologische omstandigheden.

  • 9 Indien vanwege de werkzaamheden naar het oordeel van Luchtverkeersleiding Nederland een langere periode noodzakelijk is, gelden de in het eerste tot en met vijfde lid bedoelde vrijstellingen gedurende die langere periode.

Artikel 4. Inwerkingtreding [Vervallen per 01-11-2015]

  • 1 Deze regeling treedt in werking met ingang van 23 maart 2015.

  • 2 Deze regeling wordt ingetrokken met ingang van 1 november 2015.

  • 3 Zij blijft van toepassing op grenswaarden en vrijstellingen die voor de intrekking ingevolge de regeling hebben gegolden,

Artikel 5. Citeertitel [Vervallen per 01-11-2015]

Deze regeling wordt aangehaald als: Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol waaronder ALCMS.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De

Staatssecretaris

van Infrastructuur en Milieu,

W.J. Mansveld