Organisatie- en mandaatbesluit directoraat-generaal Belastingdienst 2016

[Regeling vervallen per 14-12-2018.]
Geraadpleegd op 16-04-2024.
Geldend van 02-10-2014 t/m 25-10-2016

Artikel 1. : Algemene leiding

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 2. : Organisatie, taken en verantwoordelijkheden

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 3. : Managementteam Belastingdienst

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 4. : Budgethouderschap

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 5. : Mandaat primair proces van het directoraat-generaal Belastingdienst

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 6. : Mandaat bedrijfsvoering van het directoraat-generaal Belastingdienst

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

Terugwerkende kracht

Voor dit artikel is een wijziging met terugwerkende kracht gepubliceerd. Zie opmerking onder de tekst voor nadere informatie.
  • 1 De directeur-generaal en de leden van het MT Belastingdienst, alsmede de adjunct-directeuren van het directoraat-generaal Belastingdienst, hebben – binnen het kader van het jaarplan en binnen de door de minister of namens de minister door de secretaris-generaal of directeur-generaal Belastingdienst gegeven richtlijnen en behoudens de bepalingen onder meer over het verscherpt toezicht in het Organisatie- en Mandaatbesluit ministerie van Financiën – mandaat tot het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle bedrijfsvoeringaangelegenheden die behoren tot het werkterrein van het directoraat-generaal Belastingdienst. Tot de bedrijfsvoering behoort het nemen van personele beslissingen ten aanzien van medewerkers die zijn aangesteld bij het Ministerie van Financiën en werkzaam zijn bij het directoraat-generaal Belastingdienst.

  • 3 Onverminderd het eerste lid is de bevoegdheid tot het afdoen en ondertekenen van besluiten namens de in het eerste lid gemandateerde functionarissen toegekend aan het hoofd en het plaatsvervangend hoofd van de eenheid Organisatie & Personeel van de directie Bedrijfsvoering van het ministerie van Financiën.

  • 4 Aan de in het eerste lid gemandateerde functionarissen, alsmede de adjunct-directeuren van het directoraat-generaal Belastingdienst, is voorbehouden het afdoen en ondertekenen van besluiten aangaande:

    • a. vaststelling feitelijk opgedragen functie;

    • b. (verlengde) aanstellingsbesluiten;

    • c. ver- en herplaatsing;

    • d. aanstelling in vaste dienst;

    • e. tijdelijk opdragen van andere werkzaamheden;

    • f. wijziging van salarisschaal;

    • g. incidentele beloning voor bijzondere prestaties;

    • h. korting bezoldiging bij arbeidsongeschiktheid;

    • i. toekenning gratificatie bij ambtsjubileum;

    • j. ontslag.

  • 5 De ondertekening van stukken betrekking hebbend op de in lid 1 bedoelde aangelegenheden zal luiden als volgt:

    DE MINISTER VAN FINANCIËN,

    namens deze,

    (handtekening)

    gevolgd door naam en functie van de gemandateerde functionaris.

  • 6 De ondertekening van stukken door de leden van het managementteam Personele en Financiële diensten zal luiden als volgt:

    DE MINISTER VAN FINANCIËN,

    namens deze,

    de (functie MT lid) Belastingdienst,

    voor deze,

    (handtekening)

    gevolgd door de naam en functie van het hoofd dan wel het plaatsvervangend hoofd van de eenheid Organisatie & Personeel.

Terugwerkende kracht

Stcrt. 2016, 67612, datum inwerkingtreding 15-12-2016, bevat een wijziging met terugwerkende kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot 01-10-2014.

De terugwerkende kracht betreft het eerste lid, laatste volzin.

Artikel 7. : Mandaatregister

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 8. : Verantwoordelijkheden

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 9. : Intrekking vorig besluit

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 10. : Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Artikel 11. : Citeertitel

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Bijlage 1. bij Organisatie- en mandaatbesluit directoraat-generaal Belastingdienst 2016

[Regeling vervallen per 14-12-2018]

[Treedt in werking op 15-12-2016]

Dit onderdeel is (nog) niet in werking getreden; zie het overzicht van wijzigingen

Naar boven